Gå til innhold

Bygge stereo i E38?

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vært aller enklest å slippe å montere flere høyttalere ja, bare oppgradere de originale elementene. Satser på det i første omgang tror jeg, samt montere en bass i bagasjerommet.

Voldsomme anlegg dere bygger ser jeg :wink: Tenkte å klare meg med kun èn 12" RF jeg, noe jeg har hatt suksess med tidligere i både E21, E30 og E24. Men så vil jeg prioritere fin lyd i stedet for masse "dunk, dunk, dunk.........." :wink:

wicky124: kan alltids høre med broderen om det er cd-veksler i delebilen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde anlegget i GSI`n min da jeg var 18.

7uf7yd575pkpzpqpjhko.jpg

så bygget ny kasse til bmw`n etter jeg hadde hatt den et år. savnet litt lyd. blir ikke så veldi dunk dunk om man ikke vil. anlegget mitt kan spille som et helvete. men kan også spilles stille og rolig. kan justere bassen med en liten kontroll forran når jeg sitter i førersetet. så trenger ikke å bråke så veldig.

x13rqp9ekjkd0awwl0nx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bedre lyd der siden anlegget var inne i bilen. i bmw`n er det jo ikke inne på samme måten. men syns det spiller bra i bmw`n også om jeg vil. astra`n er ikke ristet i filler. like hel ennå.

det verste er at kassa som var i opelen var spesial bygget på mm til å passe i en E30 cab broren min hadde. så ble den flyttet inn i mammas stasjonsvogn uten at ho viste det. ble mye kjeft på broren min da ho fant det ut. så ble den satt i big dooley`n broren min kjøpte. så inn i astra`n min da han solgte bilen. etter litt ble den oppgradert fra 3 x 10" til 3 x 12" av meg. så skulle kassa inn i 7er`n. men den var for stor. den sto i E30 og en liten astra. men var for stor for å passe i 7er`n. da ble vi meget overrasket alle man :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle prøve å bygge litt i min i nermeste fremtid, har en 12" nå men vurderer og gå over til 12" stk, og bygge kassa etter bilen, skjule forsterkere og kabler, slik at det fortsatt ser clean ut men samtidlig få litt trøkk inn i bilen, tenkte jeg skulle ha en sub som slår fremover på hver side av hullet til skiposen, og ha 2 bassrefleks rør der skiposen var:)

Har også tenkt på å skifte ut kasettspilleren forran med cd spiller, orginal eller uorginal vet jeg ikke ennå, muligens uorginal, har lyst på skjerm også, men synes egentlig ikke at det passer så bra inn. Men tiden vil vise hva det blir, skal iallefall bli litt dunkdunk å cd spiller forran også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å legge ut bilder av alle slags stereoprosjekter i E38 her i denne tråden. Gleder meg til å begynne oppgraderingen av stereo i min egen bil, bare jeg får fiksa motoren nå så det problemet er ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg gått til innkjøp av 2x12" Dynabel DY9812, så da blir det kassebygging og opplegging av ledninger neste uke :) Håper å få tilbake MA Audio forsterkeren som har vært på reperasjon i evigheter nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...