Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke selge hele bilen da??? :):)

Først må jeg få tid til å virkelig føle at jeg har fått nytte av det jeg koster på bilen, bl.a. girkasse og understell :wink:

Tror nok jeg kommer til å beholde denne en stund ja. Langt mellom bilene med rett fargekombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg endelig fått tilbake bilen etter girkasseoverhaling hos GS. Girer silkemykt nå, og slurer heller ikke. Nice :)

Da er det bare å vente på at Bilsteindemperne ankommer verkstedet (skulle bli neste uke i følge Koed), samt at jeg må se innom eBay en tur for å finne meg en komplett pakke med understellsdeler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er konge bil :D

Skal du ha orginalt understell eller?

Jeg bestilte foringer og stag fra usa, ble skikkelig billig....

Bilen er allerede godkjent med Apex 40/40, så jeg bytter bare originaldemperne i Bilstein som er beregnet for senking. Tenkte å kjøpe et sett med understellsdeler (Deutsche Parts) fra eBay. Skal visst være sånn Heavy Duty "forsterket" i forhold til originalt :wink:

Med dagens dollarkurs havner jeg på rundt 5000,- inkl. toll og frakt. Ikke urimelig det for alle slitedeler både foran og bak.

Hvilket merke kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt med "ny" girkasse vil jeg tippe ja. kjedelig når sånne ting går istykker. du har vært litt uheldig med denne da, men nå burde den jo vare i 100år :P

spørs om ikke jeg gjør noe lignende med stereoen min også. hmmm

Deilig å slippe å tenke på å være forsiktig med gassen til en hver tid ja :wink: Antispinn fungerer bra igjen også nå.

Har en tendens til å være litt uheldig ja, men som du sier så bør hvertfall kassen holde nå så lenge jeg skal ha bilen og vel så det :)

Stereo`n ble bra den, og så vises den ikke heller. Ble nok en del for mye bass i forhold til resten nå da jeg gikk opp vesentlig i effekt, så jeg må baki å justere av litt på forsterkeren tenker jeg.

Har du forsterker originalt da? Forholdsvis grei operasjon å koble seg inn med ny forsterker via den da hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Kjekt når alt ligger til rette :D

For å spare litt plass kan du kanskje vurdere "slimversonen" til Rockford. Ikke dypere enn 13,3 cm. Har ikke erfaringer med denne kassen selv, men synes den ser helt grei ut, og lite plasskrevende:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Hadde vurdert en sånn selv dersom jeg ikke allerede hadde en ferdigbygd kasse stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er konge bil :D

Skal du ha orginalt understell eller?

Jeg bestilte foringer og stag fra usa, ble skikkelig billig....

Bilen er allerede godkjent med Apex 40/40, så jeg bytter bare originaldemperne i Bilstein som er beregnet for senking. Tenkte å kjøpe et sett med understellsdeler (Deutsche Parts) fra eBay. Skal visst være sånn Heavy Duty "forsterket" i forhold til originalt :wink:

Med dagens dollarkurs havner jeg på rundt 5000,- inkl. toll og frakt. Ikke urimelig det for alle slitedeler både foran og bak.

Hvilket merke kjøpte du?

Aha... Jeg ville også egentlig ha sånn forsterka saker...

Eneste som er oppgradert av foringer er casterstagforingen, som er av type GS-performence.

Ellers så er merke fra USA : Lemforder, karlyn og meyle osv...

Også er Coiloversettet av type FK Silverline, som jeg er veldig fornøyd med så langt...

Skal notere meg Deutsche Parts, hørtes bra ut når det er sånn heavy duty også til en rimelig penge gitt, takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Kjekt når alt ligger til rette :D

For å spare litt plass kan du kanskje vurdere "slimversonen" til Rockford. Ikke dypere enn 13,3 cm. Har ikke erfaringer med denne kassen selv, men synes den ser helt grei ut, og lite plasskrevende:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Hadde vurdert en sånn selv dersom jeg ikke allerede hadde en ferdigbygd kasse stående.

For å kunne benytte meg av skiposen samt hele plassen baki, så har jeg det slik:

vtsqc4qtfdkejjsun8ba.jpg

Her har jeg i etterkant laga "lydrør" i hattehylla, og lagt matte i bagasjerom med gitter over høytalerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke dum den stereomontasjen din der Stoppie_Master :)

Jeg går ikke noe særlig på ski, så jeg ofret lett skiposen, hehe :wink:

Var det ikke kjedelig å ta hull på hattehylla? Noe merkbart bedre lyd i etterkant da? Er jo rimelig tette disse bilene har jeg skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...