Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

hmm, den rockford kassen så jo ikke dum ut, ikke så ille pris heller :D kan bli veldig pen den der om jeg får den til å treffe akkurat inni skiluka. hmm. forsterkeren kan jeg sikkert bare skru oppunder hattehylla, da er det jo ingen som ser den..

tenkte litt på denne også. noen som har hørt noe positivt/ negativt om den? http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... -7-Series/

hva synes du forresten om tdsn i 7ern? er det noe fres i den? e39n min med chip og manuell gikk iaffal godt. pen diesel lyd i den motoren iaffal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest litt om BWS generelt, men har ikke noe erfaring selv annet at jeg har forstått det slik at det kanskje er litt dyrt i forhold til hva man får. Men så er jo mye av dette ferdigtilpasset da, bare det er verdt en del :) Har forøvrig ikke lest noe negativt om lydkvaliteten da.

Tds`en er grei nok den. Har aldri kjørt bil med en sånn motor tidligere, så jeg har liksom ikke noe å sammenligne med. Men nydelig lyd er det ja :)

Har forstått det sånn at en E39 med manuell er en del kvikkere og rimeligere å kjøre med enn 7-serien, men så er det jo en lettere bil også da. Spurte han som prøvde bilen min da jeg hadde den inne på GS for en diagnose rett etter at jeg kjøpte den, og han mente at bilen virket opplagt. Han hadde kjørt mye 525tds tidligere. Skal visstnok være chippet også i følge tidligere eier, og det er ting som tyder på at hjernen hvertfall har blitt åpnet. Den er kjedelig fra 0-100, men når jeg kommer borti de siste to girene kjenner jeg virkelig at den tar i :D Ikke sammenlignbart med kompisen min sin 730d da riktignok, det blir noe helt annet ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns selv og at den ikke var så dum :)

Hva skal man med reservehjul? Har jo gratis bilberging, og hvis jeg har kjørt dekken og felgen så i sunn at jeg må ha reservehjulet, så må jeg jo til dekkforhandleren å kjøpe nytt uansett :) Jeg har nu uansett aldri brukt reservehjul i bil, så jeg tar den sjansen...

Er ikke sånn kjempestor forskjell, men bassen ble litt mer presis og ikke bare så dyp og rummlende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er vel i utgangspunktet ikke noen prosjekttråd dette, men legger likevel ut et par bilder av hva jeg skal bedrive tiden med en stund fremover. Årsaken er at jeg er lei av å kjøre "gyngestol/båt", og så skal jeg på EU etterhvert, så da er det greit at understellet er i orden :wink: Bilen er forresten litt sirævva nå, så jeg håper jeg får opp hekken litt med nye dempere.

Nye Bilstein Sprint B6 + nye tårnlager. Bryr meg ikke om å bytte fjærer da bilen allerede har innskrevet senking i vognkortet:

626ms2c8ialfglde3xef.jpg

Alt av stag og foringer i understellet kjøpt på eBay. Bestilte på fredagskveld, og pakken ankom verkstedet i dag. Hadde det bare vært like effektivt her i Norge :roll:

iu4tpj08ocpyewsgttqg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har å gjøre på framover :) Stå på, dette blir bra :D

Huff ja, bra jeg har vinterferie snart :wink: Er jo tross alt bruksbilen dette, kan jo ikke bli billøs over lang tid. Eller, det er jeg jo vant med fra tidligere med denne bilen da, hehe :wink:

Tenkte å sanke litt tips og triks da jeg har hørt at man kan støte på hindringer underveis med tanke på understellet. Spesielt bak har jeg forstått.

Bra det finnes en del ekspertise fra før her i verkstedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette blir jo knall! :)

Har du vært billøs før da?? Adri hørt om :lol:

Er vel nok av folk som er habile til å hjelpe deg med det meste, om du trenger det ;) Blir vel noe annet å kjøre denne nå da kanskje, i forhold til originale :) Men hvorfor ikke bytte fjærer? Det vil vel kanskje være en forskjell på kvalitet/gynging/spretting osv i forhold til de du har (vet ikke hva du har men ;p) ? Om senk allerede er i vognkort, og du blir stoppet, så tviler jeg å at de skal ha deg på kontroll for se at du har riktige fjærer om du blir stoppet i utekontroll. Ble ikke det på E30`n jeg i alle fall, selv om jeg har andre fjærer på enn det som er skrevet i vognkort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri kvitta meg med gode gamle "Krokanis`n", da var jeg aldri billøs, hehe :D

Sant det du sier om de fjærene og Biltilsynet ja Jørgen, men de fjærene som følger med i B12 Bilsteinsettet som jeg vurderte var 30/30, og min er nå godkjent med 40/40. Ønsker egentlig ikke noe særlig høyere bil enn som så. Står en annen E38 her i verkstedet som også er 40/40 (med gode dempere sånn at den ikke er sirævva som min), og jeg synes det ser passelig ut til mitt bruk. Alternativt får jeg heller kjøpe nye fjærer med 40/40 eller 40/30 senere :)

En kompis har kjøpt seg Bilstein B12 til sin 730d, så jeg får jo evt sammenligne når han får montert dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, krokanisen ligger i enda altså? :lol:

Åh, da skjønner jeg mere.. Ikke kult med høy 7`er nei.! Det er jeg motstander av.. Japp, det kan nok hjelpe betraktelig å få på nyedempere for å få vekk siget ja.. Uansett, om du kun monterer dempere nå så er det jo kurant og demontere senere om du evt bestemmer deg for det, siden alt blir løsnet osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par biler jeg angrer litt på at jeg har kvittet meg med ja, deriblant Krokanis`n, men situasjonen var sånn ved salg at det var det som virket mest fornuftig akkurat da :)

Er vel ikke in med høye biler på Smøla heller nei vil jeg tro :wink: Jeg får bare fylle på med felger og gummi dersom det blir for mye luft mellom hjulbuene, hehe :lol:

Dette skippertaket blir mye for å få bilen gjennom EU, så får jeg heller pynte på det kosmetiske som høyde og sånt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, bare synd den endte sine dager her ute??

Neei, ikke for høyt i alle fall..;) Litt bakkekontakt er bare bra ! Lurer på hva jeg skal gjøre med mine to til sommeren, om det skal bli enda nærmere jorda, eller hva det blir :)

Felger må til ja ! Dekk, tjaa, trenger bare litt ;)

Skippertakforeningen søker stadig nye medlemmer ! Kosmetiske får en ta etterhvert.. Der har jeg mye å hente på E30`n i alle fall :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har 2 biler kan jo ha en lav og en i brukshøyde? Hehe :D

Har litt lyst på de Hamann Pg1-felgene som ligger for salg her på forumet, men det er litt kjipt å kjøpe 18" når jeg vet de også er levert i 19" 8)

Får heller vente litt til å se om det dukker opp noe interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir sikkert godt med nytt understell :D husker pappa gjorde det på en w124 merce som jeg hadde. herreguud for en kompakt å digg bil. rart å si det men.. kjente ikke igjen bilen omtrent :P

kunne tenkt meg å gjort det samme på min. mye havnet settet med foringer på da? noen som har erfaring med ebay foringer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...