635csi Skrevet August 16, 2012 Forfatter Share Skrevet August 16, 2012 Hvordan er egentlig forbruket på denne (når den funka)? På rein langkjøring viser computeren rundt 0,76 (vet ikke hvor reelt det er i virkeligheten), men nærmer seg literen på småkjøring/blandet som jeg har brukt den mest til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 17, 2012 Share Skrevet August 17, 2012 Like mye som bensinversionen jo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 17, 2012 Forfatter Share Skrevet August 17, 2012 På en nesten 2 tonn tung gammel bil må man nesten regne med såpass forbruk samme om det er bensin eller diesel, men det er jo moro med turbo.......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 kan ikke tenke meg at den bruker så mye:P e34 525tdsen min brukte 0,9 på herjing på vinterføre jo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 18, 2012 Forfatter Share Skrevet August 18, 2012 Har hørt at autolaten stjeler ca. 0.1-0.2 på disse bilene kontra E39 med manuell f.eks Skal ta en måling igjen når bilen er oppe og går, for det kan jo hende at denne motoren bruker mindre dersom det var noe tull med den gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 Leste en plass at man kan resette programmet til girkassa ved å vri tenningsnøkkel til pos 2 (uten å starte bilen) for så å trø gasspedalen i bånn og holde den der i 30 - 60sek til man hører en slags lyd fra girkassa. Har ikke prøvd det selv, men er kansje en plass å starte. En annen ting å prøve, er å koble fra batteri i 1 time for å nullstille moduler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 .. Og så leste jeg at feil på veivakselsensor kan forårsake at denne feilen kommer fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 min e39 tds mener jeg å huske gikk helt ned til 0,57 på pen langkjøring, 0,8 ish på by. denne var manuell og chippet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 min er automat:) skal sies at automat kassa er helt strøken på den:) kan jo ha noe og si det? kan tenke meg det går litt mere fuel viss man har en gammal sliten autolat kasse som girer for seint og slurer osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 18, 2012 Forfatter Share Skrevet August 18, 2012 Leste en plass at man kan resette programmet til girkassa ved å vri tenningsnøkkel til pos 2 (uten å starte bilen) for så å trø gasspedalen i bånn og holde den der i 30 - 60sek til man hører en slags lyd fra girkassa. Har ikke prøvd det selv, men er kansje en plass å starte. En annen ting å prøve, er å koble fra batteri i 1 time for å nullstille moduler. Batteriet har vært frakoblet mer enn en time ved flere anledninger under feilsøking, men skal prøve det andre tipset .. Og så leste jeg at feil på veivakselsensor kan forårsake at denne feilen kommer fram. Veivakselsensor ja sier du. Har jo fått opp 2 mulige årsaker til feilen, "Solenoid P/N lock" eller "Pressure actuator EDS 2". Kan alltids sette på sensoren fra gamlemotoren, om det skulle ha noe å si. Tror jeg skal prøve en diagnose hos merkeverksted uansett, siden de antageligvis finner ut akkurat hva som forårsaker feilen Forhåpentligvis bare en bagatell, hvis ikke ser det ut som den bare kan stå med vinterhjul på min e39 tds mener jeg å huske gikk helt ned til 0,57 på pen langkjøring, 0,8 ish på by. denne var manuell og chippet da. Lett høyrefot da vil jeg tro? Men manuell er jo meget gunstig. Jeg er ikke alltid like enig med autolaten når det skal gires for å si det sånn. Men behagelig å kjøre med da min er automat:) skal sies at automat kassa er helt strøken på den:) kan jo ha noe og si det? kan tenke meg det går litt mere fuel viss man har en gammal sliten autolat kasse som girer for seint og slurer osv:P Ble sikftet lameller for ikke lenge siden, så jeg satser på at kassen er i orden sånn sett hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 Stoler til deg http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36776863 Forstod det sånn at du var på utkikk etter sånne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 30, 2012 Forfatter Share Skrevet August 30, 2012 Har sett disse ja Hjelper meg å koble opp elektronikken du da? Skulle så absolutt hatt dette interiøret, men jeg må vente litt for å se om det blir kostbar reparasjon på girkassen først. Har ikke hatt tid til å gjort noe mere med bilen dessverre, men vi får se over helga tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 Kan altids hjelpe til med litt kobling jeg vettu Har du hørt med selger hva han skal ha for interiøret eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet August 30, 2012 Forfatter Share Skrevet August 30, 2012 Det ble vel antydet rundt 10k i en annonse her på Bimmers mener jeg å huske. Er jo alt for mye interiør å bli sittende igjen med siden jeg egntlig kun trenger framstolene, men nå vokser ikke sånne stoler på trær heller da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 kjøper av deg dørpanelene om du kjøper det der jeg : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå