Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*

635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig forbruket på denne (når den funka)?

På rein langkjøring viser computeren rundt 0,76 (vet ikke hvor reelt det er i virkeligheten), men nærmer seg literen på småkjøring/blandet som jeg har brukt den mest til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt at autolaten stjeler ca. 0.1-0.2 på disse bilene kontra E39 med manuell f.eks :wink:

Skal ta en måling igjen når bilen er oppe og går, for det kan jo hende at denne motoren bruker mindre dersom det var noe tull med den gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at man kan resette programmet til girkassa ved å vri tenningsnøkkel til pos 2 (uten å starte bilen) for så å trø gasspedalen i bånn og holde den der i 30 - 60sek til man hører en slags lyd fra girkassa. Har ikke prøvd det selv, men er kansje en plass å starte. :)

En annen ting å prøve, er å koble fra batteri i 1 time for å nullstille moduler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at man kan resette programmet til girkassa ved å vri tenningsnøkkel til pos 2 (uten å starte bilen) for så å trø gasspedalen i bånn og holde den der i 30 - 60sek til man hører en slags lyd fra girkassa. Har ikke prøvd det selv, men er kansje en plass å starte. :)

En annen ting å prøve, er å koble fra batteri i 1 time for å nullstille moduler.

Batteriet har vært frakoblet mer enn en time ved flere anledninger under feilsøking, men skal prøve det andre tipset :)

.. Og så leste jeg at feil på veivakselsensor kan forårsake at denne feilen kommer fram.

Veivakselsensor ja sier du. Har jo fått opp 2 mulige årsaker til feilen, "Solenoid P/N lock" eller "Pressure actuator EDS 2". Kan alltids sette på sensoren fra gamlemotoren, om det skulle ha noe å si. Tror jeg skal prøve en diagnose hos merkeverksted uansett, siden de antageligvis finner ut akkurat hva som forårsaker feilen :) Forhåpentligvis bare en bagatell, hvis ikke ser det ut som den bare kan stå med vinterhjul på :wink:

min e39 tds mener jeg å huske gikk helt ned til 0,57 på pen langkjøring, 0,8 ish på by. denne var manuell og chippet da.

Lett høyrefot da vil jeg tro? :wink: Men manuell er jo meget gunstig. Jeg er ikke alltid like enig med autolaten når det skal gires for å si det sånn. Men behagelig å kjøre med da :)

min er automat:) skal sies at automat kassa er helt strøken på den:) kan jo ha noe og si det? kan tenke meg det går litt mere fuel viss man har en gammal sliten autolat kasse som girer for seint og slurer osv:P

Ble sikftet lameller for ikke lenge siden, så jeg satser på at kassen er i orden sånn sett hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har sett disse ja :) Hjelper meg å koble opp elektronikken du da? :wink:

Skulle så absolutt hatt dette interiøret, men jeg må vente litt for å se om det blir kostbar reparasjon på girkassen først. Har ikke hatt tid til å gjort noe mere med bilen dessverre, men vi får se over helga tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vel antydet rundt 10k i en annonse her på Bimmers mener jeg å huske. Er jo alt for mye interiør å bli sittende igjen med siden jeg egntlig kun trenger framstolene, men nå vokser ikke sånne stoler på trær heller da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...