Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har undersøkt litt mere angående løsgjenger til blokka nå, og jeg ender vel opp med Timesert etter mye frem og tilbake. Trodde først jeg hadde M11 bolter, noe som viser seg å være feil. På GS målte de fysisk dimensjonen boltene de lagerfører og fant ut at dette er M12. Dette forenkler prosessen noget. Fikk også tips om å snakke med Martin Schancke, da han selger en oppgradert verson av Würth-settene man får kjøpt.

Sendte ham først en mail der jeg forklarte problemet, og en time senere ringer han meg faktisk på mobilen for å høre nærmere hva dette gjelder :)

Etter en halvtimes prat om både Helicoil og Timesert, tilbyr han seg å låne meg verktøyet sitt, og sende med en Timesert-foring i rett dimensjon. Jeg fikk også en meget bra beskrivelse på hvordan jeg skulle gjøre dette, og han presiserte viktigheten av å få boret fullstendig i vater. Satser på å få låne meg en magnetboremaskin med et lokalt firma.

Skal ringe ham opp igjen når jeg har funnet ut helt sikkert hvilken stigning det er på strekkboltene mine. Antar at det er M12x1.5, men er ikke helt sikker ennå.

Alt i alt en meget trivelig mann med rikt språk denne Mr. Rallycross :wink:

Satser på at vi får til dette, med litt instrukser fra Mr. Rallycross pr. tlf :)

Alternativet er at jeg gir f**n i denne blokka og kjøper meg ny motor, noe jeg håper jeg slipper.

EDIT: kan også legge til at vi i går kveld tok en tur til gamleeieren for å hente den toppen som hadde stått på bilen før, og han innrømte beskjedent at han hadde skrudd i stykker denne strekkbolten som da viser seg å være årsaken til alle disse problemene. Makalaus fyr :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett dette.

håper du får en feilfri motor når du får alt til å funke :)

Var plana å få den ferdig til 1.mai-treffet i Molde da, men vi får se om vi rekker det. Det er jo flere 7`ere her jeg kan sitte på med i såfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å høre med en kar i Kr.sund jeg har blitt tipsa om at er flink med soting. Har gjort det selv mange ganger på tidligere biler jeg har hatt, men denne gangen vil jeg ha det profesjonelt gjort :wink:

Glemte å spørre deg om sotinga på bilen din på søndag forresten, men det så hvertfall bra ut :)

Har du gjort det selv? Hvor mørk toning?

Vil ikke ha det mørkere enn at det nesten ser originalt ut :) Det er jo mange biler som har forholdsvis mørk toning originalt har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mørkt det er og hvor det er gjort :P

Men ble ivertfall stoppet forrige fredag av :police: og da spurte de om jeg hadde noe teip så pekte han på ruta, så sa jeg at dette var orginalt fra tyskland. Shadowline dette vettu, svarte lister osv. så sa han bare åja :P

Er jo ikke noe spessielt mørkt og ser veldig proft ut ja, finner ingen kant nei :) Tenkte jeg skulle ta ha på profffilm på bakruta snart også, men han som skal gjøre det er så opptatt!

Går bare å venter på senkesettet nå, hadde vært knall å fådd det til helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt oppi all sorg og fortvilelse over motorproblemer kom det hvertfall en hyggelig pakke i dag. Hamann-kopi som forsåvidt krever litt tilpassing før den kan monteres. Men det blir bare kosejobb i forhold til hva jeg har slitt med i det siste :wink:

xymtpiegug26na8u54og.jpg

Timesert-foring og tilhørende verktøy er på vei fra Schancke, så da blir det vel en ny økt med skruing neste uke :) Hadde vært überkult om jeg hadde fått med meg 1.mai-treffet med egen bil i en lang 7`er-kolonne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres supert ut ;) Blir shinig av E30 her i helga. Regner med felgene kommer i morgen, å dekka ligger klar. Skifte alle klipsa på listene rundt om bilen, samt sveise eksos, å om tålmoden og tiden strekker til blir det lakkrens å polish :)

Best du kommer med strøken bil foresten, jeg skal være en av tre jury`er for premiering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker nok ikke å få den strøken til dette treffet nei, skal bare være fornøyd om jeg får den kjørbar til da jeg :)

Dere andre får styre med pussing og polish, vil bare være med for å lage en lang rekke med komfort jeg, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...