Beivakongen Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Lurer på å ta Ditec behandling på bilen min og lurer på hvilken erfaring dere andre har med denne behandlingen? Og hva dere betalte for en behandling.
H_c Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 dette har vi siskutert mange ganger før, dette er IKKE verd pengene, ta et søk så ser du hva vi tidligere har skrevet.
Beivakongen Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 dette har vi siskutert mange ganger før, dette er IKKE verd pengene, ta et søk så ser du hva vi tidligere har skrevet. Ja søkte nå først da men fant ikke så mye,får prøve igjen da.... Her er det jeg fant,ikke så mye og ikke så negativt: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=ditec
Ad|oS Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Har ikke førstehånds erfaring med Ditec, men her er litt meninger, synsing og andrehånds kommentarer. Ditec lover at glansen skal kunne holdes i flere år, og at den faller maks tilbake til den glansen den hadde opprinnelig i løpet av en treårs perioder. Mulig, men er ikke overbevist akkurat Grunnprisen for førstegangs Ditec behandling er ca 4000kr (dyrere ved en bil som ikke er ny), og årlig rebehandling koster 1500kr. Ved bruk i 6år (som garantien skal dekke) har du da lagt ut 11.500kr. Dette vil si ca 2000kr i året, for noe som gjør at bilen din ser helt middelmådig ut. Noen skryter av Ditec, og andre klager på det. Klagene går mye på at forseglinga ikke holder mål slik at man ser bilen ikke har beskyttelse (vannet ikke preller av som det burde), og at bilen absolutt ikke har så mye glans. At bilens glans skal beholdes over 6 år er det ikke noe logikk i, fordi en bil VIL få riper etter vasking. Vaskinga gir riper som igjen fører til matt lakk, og dermed forsvinner glansen. At de bare legger på ny beskyttelse vil ikke kunne hjelpe så mye mot dette. Vil du at lakken skal se bra ut, få gjennomført en maskinpolering for å fjerne vaskeriper og matthet, og gå deretter til innkjøp av gode vaskeprodukter som etterlater minimalt med riper. Du kan også kjøpe noen enkle håndpoleringsmidler som vil få opp glansen på bilen din, men vil ikke få fjernet riper på samme måten som en maskinpolering. Kan gjerne gi deg tips om hva du bør kjøpe, evnt være behjelpelig med å sette deg i kontakt med noen som er dyktige på maskinpolering
Beivakongen Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Har ikke førstehånds erfaring med Ditec, men her er litt meninger, synsing og andrehånds kommentarer.Ditec lover at glansen skal kunne holdes i flere år, og at den faller maks tilbake til den glansen den hadde opprinnelig i løpet av en treårs perioder. Mulig, men er ikke overbevist akkurat Grunnprisen for førstegangs Ditec behandling er ca 4000kr (dyrere ved en bil som ikke er ny), og årlig rebehandling koster 1500kr. Ved bruk i 6år (som garantien skal dekke) har du da lagt ut 11.500kr. Dette vil si ca 2000kr i året, for noe som gjør at bilen din ser helt middelmådig ut. Noen skryter av Ditec, og andre klager på det. Klagene går mye på at forseglinga ikke holder mål slik at man ser bilen ikke har beskyttelse (vannet ikke preller av som det burde), og at bilen absolutt ikke har så mye glans. At bilens glans skal beholdes over 6 år er det ikke noe logikk i, fordi en bil VIL få riper etter vasking. Vaskinga gir riper som igjen fører til matt lakk, og dermed forsvinner glansen. At de bare legger på ny beskyttelse vil ikke kunne hjelpe så mye mot dette. Vil du at lakken skal se bra ut, få gjennomført en maskinpolering for å fjerne vaskeriper og matthet, og gå deretter til innkjøp av gode vaskeprodukter som etterlater minimalt med riper. Du kan også kjøpe noen enkle håndpoleringsmidler som vil få opp glansen på bilen din, men vil ikke få fjernet riper på samme måten som en maskinpolering. Kan gjerne gi deg tips om hva du bør kjøpe, evnt være behjelpelig med å sette deg i kontakt med noen som er dyktige på maskinpolering Takker for flott svar Ja var det du skrev her jeg reknet med å få som svar også. Får hva jeg bestemmer meg for men heller imot og heller passe på og vaske bilen og polere selv litt oftere. Har du kunnet sendt meg en pm eller skrevet her hva som er minimum av vaske og poleringsutstyr så hadde det vært flott
flobben Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Har i tillegg hørt at Ditec skal gi noe bedre skydd mot steinsprut. Vet ikke om det stemmer, men er i allefall noen som mener det. Har sett en bil som har hatt Permashine på lakken etter noen år, og kan ikke akkurat si jeg var veldig imponert over glansen i lakken. Så veldig ut som at den trengte en god polering. En annen ting jeg leste i brosjyren til Permashine var at vannperler på lakken ikke var bra, grunnet at det ble som lupe når solen stod på, og det skadet lakken. Der stod det av vannet skulle bare renne av og ikke perle seg.
Ad|oS Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Er neste redd for å gi tips til deg angående hva du bør kjøpe, for når du først begynner, og får smaken på dette, vil handlinga ingen ende ta Denne guiden her er veldig fin å lese for å få litt mer forståelse angående hva som gjøres og hva som er greit å ha: http://www.detailersclub.no/artikler/gu ... dummies-20 Se gjennom denne, så kan jeg heller komme med noen flere råd og vink om du lurer på noe mer Hvor i landet bor du? Ditec påstås å gjøre lakken hardere, slik at man ikke får steinsprut like lett. Er noe skeptisk til dette, men kan jo aldri vite. "Belegget" som legges på er jo ikke akkurat tykt, så ser ikke helt hvordan det skal gjøre lakken så mye mer bestandig mot steinsprut. Vil egentlig mene at steinsprut er noe man får uansett, men er man flink til å vedlikeholde lakken og fylle steinsprutskader så er det ikke noe problem hehe Har også sett mye biler med Ditec osv, men de skinner ikke like bra som en nypolert bil akkurat. Skulle gjerne "utfordret" noen som driver med dette og sett hvem som fikk til den blankeste bilen. Får man tilbake pengene dersom bilen ikke er like blank som den var da den var ny? Enkelte som driver med slike opplegg har jo "regler" som må holdes for at man skal kunne opprettholde lakkens fulle effekt. For eksempel så kan man ikke vaske bilen for hånd, kun avfette og spyle bilen igjen. Bilen holder seg jo ikke ren ved dette, da det vil ligge igjen trafikkfilm som gjør at bilen egentlig vil se litt skitten ut hele tiden. Når man legge på beskyttelse på bilen så vil det ofte fungere på to ulike måter. En voks vil som regel gi god beading (altså at vannet preller av i dråper), mens en lakkforsegling vil gi bra sheeting (vannet forsvinner som et stort "flak"). Begge deler fjerner jo vannet, og man vil helst ikke ha vanndråper på bilen da det både er forurensing i det, og at man har en del kalkinnhold i vannet som gjør at man får flekker på bilen om de blir liggende lenge.
Beivakongen Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 Takker igjen for utfyllende svar,så sånn fort over linken din og det så ut til å inneholde det meste jeg lurte på. Skal lese den nøye når jeg har bedre tid. Bor i Nord Trønderlag.
Concrete Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Har bilen inne nå til Ditec og Glastec. Ska hente den på fredag. Koste meg 5450.- tot . Ikke dyrt, syntes jeg. Ditec + lakkrens + glastec på sidevinduene, de går og litt øve felger og dekk men ikke med ditec. Felger var det større porer i og ikke så lett å gjør noe med, han sa jeg kunne voks/polere de men at det ville bare hjelpe litt. Har prøvd å vokse samt biltema felg-forseiler men dritten sitte godt for det. Hver 18 mnd bør jeg komme tilbake å da koste det 1700.- pr gang. Noe jeg kommer til å følge opp. Når jeg hente bilen sko han vise meg noen Maguire produkter så jeg kan bruke for mer shine, hvis jeg ønsket det. Bla var det en bonevoks uten voks og en spray på tørk av for ekstra shine etter vask. Men han sa bilen ville skinne mer nå uannsett. Hva og noe med at selv om de skrev på siden at en ikke kunne polere, så tålte ditec`en det alikevel. Han hadde hele roen med hva folk skrev på forum. Skinnimpregnering sa han jeg fint klarte selv. Glastec sa han ikke hva vits på bakrute å mest på sidevinduene pga blåse mer der. Frontrute kunne en skimte en film når lyse var rett og viskerene går. Noen irritere seg over det, og jeg gikk for sidevinduene så var gratis pga kampanje. De sko og flikke på steinsprut skadene med lakkstiften jeg kjøpte på BMW Bavaria. Men han sa at det aldri ville bli helt perfekt uten hel lakkering av panseret. Steinsprut får en jo hele tiden så flikk i vei. Er bare litt. Jeg mene sånn så filmen på en sikkerhets rute vill ditec`en hindre flak å løsne så lett, samt lakken tåler litt mer. Dette et flakk vekk er det ikke ditec neri hullet og da lett å flikke på med lakk stiften før neste ditec påfylling.. Tror de fleste gjør feil i vasking/polering. Det så kan gå galt vil gå galt. Fordelene for meg er kjappere vedlikehold å spart tid jeg kan bruke på annet arbeid. Tror det er en fordel å gå rett til kilden for info. Jeg poste inntrykket mitt senere å flere ganger frem i tid.
todleif Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Ditec tåler selfølgeligt ikkje polering. Med polering so meiner eg maskinpolering med slipemidler. Ditec er beskyttelse. (akkurat som lakkforsegling og voks. Ditec går vel under lakkforsegling) Mån må og polere bilen før beskyttelsen. Og her er eg meget skeptisk til kompetansen og tidspresset til firmaene som driver med dette. Er selfølgeligt ikkje problem å legge på voks, QD og QW oppå Ditec.
Concrete Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Fikk inntrykk av at slipmiddel ikke hva farligt, men ska spør igjen. Kan en stole på noen da? De hadde vel ikke dreve lenge hvis de var så dårlige. Er det din erfaring? Erfart selv, ?
todleif Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Slipemidler tar jo vekk beskyttelsen, so Ditec tåler ikkje det. Har ingen personlige erfaringer med Ditec, men har sett ein del bilder av dårlig forarbeid før Ditec legges på. (ikkje tatt vek riper + at maskinkøyringa har laget spor i lakken som kalles hologrammer)
pIMp Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Har ikke førstehånds erfaring med Ditec, men her er litt meninger, synsing og andrehånds kommentarer.Ditec lover at glansen skal kunne holdes i flere år, og at den faller maks tilbake til den glansen den hadde opprinnelig i løpet av en treårs perioder. Mulig, men er ikke overbevist akkurat Grunnprisen for førstegangs Ditec behandling er ca 4000kr (dyrere ved en bil som ikke er ny), og årlig rebehandling koster 1500kr. Ved bruk i 6år (som garantien skal dekke) har du da lagt ut 11.500kr. Dette vil si ca 2000kr i året, for noe som gjør at bilen din ser helt middelmådig ut. Noen skryter av Ditec, og andre klager på det. Klagene går mye på at forseglinga ikke holder mål slik at man ser bilen ikke har beskyttelse (vannet ikke preller av som det burde), og at bilen absolutt ikke har så mye glans. At bilens glans skal beholdes over 6 år er det ikke noe logikk i, fordi en bil VIL få riper etter vasking. Vaskinga gir riper som igjen fører til matt lakk, og dermed forsvinner glansen. At de bare legger på ny beskyttelse vil ikke kunne hjelpe så mye mot dette. Vil du at lakken skal se bra ut, få gjennomført en maskinpolering for å fjerne vaskeriper og matthet, og gå deretter til innkjøp av gode vaskeprodukter som etterlater minimalt med riper. Du kan også kjøpe noen enkle håndpoleringsmidler som vil få opp glansen på bilen din, men vil ikke få fjernet riper på samme måten som en maskinpolering. Kan gjerne gi deg tips om hva du bør kjøpe, evnt være behjelpelig med å sette deg i kontakt med noen som er dyktige på maskinpolering Hvilke alternativer er det for oss som har en masse andre ting å bruke tiden på, enn å stå i timesvis å vaske og polere en bruksbil? DITEC ser til nå ut som det beste alternativet, men finnes det et bedre alternativ for folk med en travel hverdag, tar jeg gjerne imot tips
Rabies Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Jeg har kjærring, barn, to store hunder som trenger mye trim, en jobb som stort sett alltid er veldig hektisk og skal prøve å ha et liv ved siden av dette, men jeg finner da tid til å polere og vokse bilen i ny og ne allikevel
jon///M Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Takker igjen for utfyllende svar,så sånn fort over linken din og det så ut til å inneholde det meste jeg lurte på. Skal lese den nøye når jeg har bedre tid.Bor i Nord Trønderlag. Ta kontakt med Ketil på ScandicShine på verdal, han er dyktig og har dyktige folk og produkter både om du vil ha utstyr for og vaske/polere selv eller om du vil la di polere bilen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå