Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ship til bmw e36. 318is? finner ikke stort til denne bilen. eneste jeg har fonne er digituning. noen som vet om noen andre seriøse som kan gjære dette?

  • 7 months later...
Skrevet

Tjoh!

Jag gör chip till dessa, så går bra skicka mig PM för mer information och pris på det :)

Det är olika på olika årsmodeller, dem tidigare är det lösa chip i medan dem senare är det så att man måste programmera om boxen på.

Jag tycker att dem blir helt okej efter chipning, bättre drag genom hela registret och känns som att motorn är lite piggare helt enkelt.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Etter min mening er det totalt bortkastet penger og tid. . Vil garantert ikke hente ut særlig effekt av dette.

Skrevet
Etter min mening er det totalt bortkastet penger og tid. . Vil garantert ikke hente ut særlig effekt av dette.

nja... Noen skarve esler kan man vel få. Skal si meg enig om det med effekten er bortkasta penger. Men denne motoren er vel turtallsvillig? Chip kan jo flytte turtallssperra? Men hvis det er som bruksbil, så har vel det heller ikke mye å si fra eller til.

Ville personlig spart de kronene til noe annet hvis jeg ikke brukte den som løpsbil.

Skrevet

Ja, det jeg mener og. Du kan jo presse den mer om du flytter turtallssperre, men ikke mye poeng :) Er vel en god motor som det er fra før.

Skrevet

Det är olika från bil till bil hur bra det blir med ett sugmotor chip. Vissa bilar tycker jag är svårare att märka skillnad på men vissa blir det klart bättre på.

Även om inte toppeffekten skiljer jättemycket så blir registret bättre, dvs mer effekt och vridmoment på vissa varvtal i mellanregistret.

Kolla tex denna, Porsche 944S med bosch insprutning ganska likt styrsystem som 318is har. Original anpassat för att kunna köras på tyska 91 oktan utan att det uppstår problem.

Röd= mitt trimchip anpassat för 98 oktan

Svart= originalchip

205574-P944S16v.jpg

(effekten stämmer inte riktigt med verkligheten för bilens vikt osv är fel inställt, men det jag vill visa är skillnaden rent procentuellt)

Man ser att på vissa varvtal är det bra mycket bättre med chipet än original medan toppeffekten på denna inte skiljer så mycket.

Jag kan lova att bilen blev bra mycket bättre att köra efter chipningen då man känner att effekten och vridmomentet kommer tidigare i varv. Kunden jätte nöjd.

Sedan är det såklart en fördel med en lättare bil än en tyngre. Skillnaden blir mycket lättare att känna på en lätt bil som tex Bmw 3serie eller Porsche 944. Så när det kommer till tex 5serie och 7serie så blir den märkbara skillnaden klart mindre.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Grafen på den 944 viser det jeg mener da. Ser at rpm max er lagt til 6800 på 2nd run istedet for 6000på første.

Hvis jeg eide den 318is'en ville jeg porta, plana og fått meg større dyser, for å kjørt med e85. Evt spandert remap etterpå.

Trur tore topp i trheim tar 3-4 laken for planing og porting. 4 brukte dyser evt extra brenselpumpe kommer vel på tusingen eller 2. Billigste hestene du får før turbotrim!

Dritten er at du kan muligens få kødden kaldstart ved minusgrader med høy komp og e85. Samt mangel på pumper i dette landet. Kaldtart/map til e85 er muligens noe fekzen kan hjelpe deg med?

Bare et tips. ;-)

Skrevet

Har chipet et par biler til nå. både serelt og ved direkte chipbytte. får ikke masse hest nei. Men det jeg har merket er at det drage som er rundt 4000-4500 blir borte. det kommer tideligere men merkes ikke blir gjevnere over hele registeret. Har økt turtals sperern men som oftes finnes det ikke så mye på toppen.

Tror Fekzen eller normand på trimchip er di beste, ikke vits å betale en formue.

Skal du ha noe mer fres må det nok sterkere medesin til ja, cam, portin, chip, eksos, ITB ikke minst en overhalt motor som ikke er sliten, etter x antall km.

Skrevet
Grafen på den 944 viser det jeg mener da. Ser at rpm max er lagt til 6800 på 2nd run istedet for 6000på første.

Hvis jeg eide den 318is'en ville jeg porta, plana og fått meg større dyser, for å kjørt med e85. Evt spandert remap etterpå.

Trur tore topp i trheim tar 3-4 laken for planing og porting. 4 brukte dyser evt extra brenselpumpe kommer vel på tusingen eller 2. Billigste hestene du får før turbotrim!

Dritten er at du kan muligens få kødden kaldstart ved minusgrader med høy komp og e85. Samt mangel på pumper i dette landet. Kaldtart/map til e85 er muligens noe fekzen kan hjelpe deg med?

Bare et tips. ;-)

Japp, kallstart med E85 har jag hållt på mycket med här. I de flesta äldre bosch systemen har jag fått ordning på den samt även Siemens MS42 och MS43 (E46, E39 med sexan). Det är bara MS40.1 och MS41 som jag fortfarande håller på och inte riktigt fått klart kallstarten än.

Är lite enklare här i sverige för vi har E85 i alla mackar. :) och har haft det i flera år.

Mvh//

A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...