Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk traversen og mellomakslingen i posten i går, så har jeg borra hull og frest utav den plata som er sveisa oppå der motorfestene skal sitte. I dag på jobb har jeg vaska de og fått på noe lakk, samt en tur i herde ovnen :)

Tok meg en økt i garasjen i dag så fikk montert forrstillingen og satt bilen ned på bakken for første gang med de nye felgene. Kan si jeg er litt missfornøyd med at de ikke byggde helt ut i buen bak, så må nok på med en 10mm spacer der for å få de like langt ut som Hamann felgene mine var. Synd jeg ikke fikk de i 10" altså!

Fikk også en liten dings i posten i dag som jeg skal erstatte relèet til coupe lyset med. Da får man slikt fancy lys som står på i 20 sekund eller mer (justerbart) etter man har lokka igjen døra, så dimmer det seg fint ned. Akuratt som på nyere biler :) (jajaja, det er nok noen gamle som har det og :P)

Fikk også begynt å skjære litt i bilen, kan ikke si at jeg liker det....! Ser ut for at jeg må kutte bort mer enn forventet, muligens bytte hele plata som går der. Ser rusten kryper bortover der. Frister jo mest å ribbe hele bilen totalt til neste vinter og heller stå over en sommer for å gi den en komplett restaurering. Alt til sin tid.

DSC01573.jpg

DSC01584.jpg

DSC01585.jpg

DSC01587.jpg

DSC01588.jpg

DSC01589.jpg

DSC01591.jpg

DSC01592.jpg

DSC01598.jpg

DSC01600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja nå gleder jeg meg så jævlig at den må på veien en tur i år :) Er så irriterende med sånne små ting som dukker opp med karosseriet i ny og ne. Det lukter sandblåsing av hele karosseriet lang vei her.....til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få spacere på felgene bak. De må lenger ut. Ser ikke bra ut slik de er der..

Kan du ta et bilde eller to av traversen foran. Skulle bare sett hvordan det ble når de lagte festene til stabstaget foran..

Hvis du må bytte hele plata under vinduet så må du tenke deg godt om.. WIN nr står der. Ikke smart å fjerne det eller skjøte den platen helt uten videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med biltilsynet før du ev sveiser og fikser der, da kan du få det skrevet i vognkortet. Da blir det aldrig noe tull med sånt.

Blir jo meget bra nå da. :D

Ja, vi får se hva det blir til. Ikke så veldig gira på å bytte hele akuratt nå.

Jeg kan vedde en femti lapp på at den mellom akslinga kommer til og ryke.

Og hva begrunnelse har du for det? Jeg kan vedde 1000kr i mot på at den ikke kommer til å ryke.

Har bilen vært grønn en gang? Syns det er mye grønt her å der på den.

Den har vert den grønnfargen du ser noen plasser ja :) Egentlig skal den være Alpineweiss. Var grønn når den kom til landet i -98. Var en av de råeste og strøkneste bilene han hadde tatt inn han som importerte den. En Jan Erik som drev noe firma greier sammen med Stig Johansen. Har prøvd å få tak i bilder av hvordan den såg ut men uten hell enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...