Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Pen pent :D men hva bruker du å vaske med for å få tilbake den så ren då? De har eg lurt lenge på :oops:

Bjørn

Glass blåsing :)

Så var det en evighet med rengjøring med Kleenspray og trykkluft etterpå for å få vekk alt glasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennomført :)

du som hadde eyes don't leave fingerprints i ruta på BMWCCN sept?

Nydelig bil i alle fall, blir sikkert morro med nytt hjerte :)

Det stemmer :) De blir fjerna i år, det nytter jo ikke for folk plukker jo på bilen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågangsmot er det nok av, verre med pengene :P Det koster da mye penger dette her!

Har ikke blåseutstyr selv nei, men den bedriften jeg jobber er nå blitt to bedrifter og den ene har et slikt kabinett som jeg bare stikker å spørr om jeg kan låne så er greit sånn sett. Glass blåsing funker fint til sånne ting som det der og gir en mye blankere overflate enn sand gjør. Men den klarer ikke å fjerne lakk og voldsom rust f.eks. Skal jeg det så må jeg ringe til en kompiss som jobber på en skipsservice avdeling, den blåseren de har der tar det meste :P hehe!

Driver å tenker på dette VANOS greiene (selfølgelig) om dagen. De O-ringene det ofte er snakk om, går det an å bytte de uten å rote med kammer og registerkjede og sånne ting?

My mask på desse nye motorene :) Var ikke noe sånnt tull på den 84 mod Volvo 760 Turbo motoren jeg byggde en gang i tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk ut det du klarer på VANOS. Tar du det rolig og stegvis så går det helt fint.Så lenge du ikke dreier akslene. Og de flytter seg ikke så fort..! S50 er generelt litt mikk på, men jeg liker virkelig løsningen med at innsuget enkelt kan skrus av for vedlikeholdsskruing på motoren. Man får jo nesten halve motorommet tilbake når man tar bort innsuget :) Ikke noe blødende fingre og knoker slik som på M40 og M20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmh, ok... Litt skeptisk til å tukkle med det der men. Så lenge jeg ikke dreier kam akslene da sant?

Ser jo at det ikke var så dyrt med et slikt "kit" fra den der siden som Yngvejos postet her, sendte de en mail for å høre om de hadde til S50B32 og. Selv om den ikke var listet som en av de som hadde VANOS problemer der på siden dems, men nå har de jo ikke den i USA heller da.

Jeg har strippa av thermostathuset og hele oljefilter holderen så har god plass rundt der nå, alle kablene har jeg trekkt tilbake for å komme til å vaske og få det fint.

Jeg må jo ta av topp dekselet for å glassblåse det og lakkere det så da er jeg vel egentlig nesten ferdig med VANOSen da :P hehe!

Har fått blenda det røret som går fra toppen og ned til ACen. Kneppte røret flatt og TIG sveiset det. Så tok jeg helium leak test på det etterpå, og den besto med glans ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.drvanos.com selger overhalte byttevanoser til s50b32, disse får o-ringene sine fra beisansystems. Så de skaffer nok o-ringer til deg. ;)

På m50 fikk man inntrykk av at det var kritisk å ha en million forskjellige spesialverktøy ved bytte av o-ringer på vanos, men jeg byttet o-ringene uten å låse av hverken kammer eller veiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra http://www.beisansystems.com/. De hold på å utvikle et sett til S50B32 så kom til å bli tilgjengelig om få måneder, så de har nok ikke lagd noe til den motoren enda desverre.

På prosedyren på siden til Dr.Vanos så ser det litt køddete ut på S50B32, var mye CAUTION og slikt. Var og noe man måtte justere. Så jeg tror rett og slett det får vente til jeg får tak i ringer fra Beisan Systems, så slipper jeg å gjøre det to ganger.

:shock::shock:http://www.drvanos.com/docs/euro32install.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennomført :)

du som hadde eyes don't leave fingerprints i ruta på BMWCCN sept?

Nydelig bil i alle fall, blir sikkert morro med nytt hjerte :)

Det stemmer :) De blir fjerna i år, det nytter jo ikke for folk plukker jo på bilen uansett.

ja er jo ikke lett å holden fingrene unna :P

Stå på videre, skal følge med her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster disse O-ringene da? Kansje du skulle bestilt et sett til meg også, å høre om dem har, skaffer til S54 også. :D

De lå på rundt $30 så er ikke mye det er snakk om :)

Men mener jeg leste der at s54 ikke hadde samme O-ring problemet som s50 s52 etc.

S50B32 har ikke samme problemet med Vaos som B30en heller sies det så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...