Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det komt dekk på felgene :) Gleder meg til å se bilen på alle fire med desse hjula! Blir extreme make over i vinter visst. Hehe!

215/35-18 på 8.5" og 225/35-18 på 9.5". Ble fornøyd med strekken på 9.5" felgen, men lurer på om ikke det blir 205 forran neste gang :P hehe!

DSC01515.jpg

Nice, har leita etter bilde lenge nå. skal ha akkurat samme dekk på felgene mine.

Er det toyo dekk ?

Sitter og vurderer til å bestille fra dekkonline, men har opplevd at de kan sende litt gamle dekk av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kalles og fylle ut felgen :twisted: Men skru i filler hele bilen? kjøp caliper, adapter og skive? Bolt on.

17147_439139520166_793855166_105256.jpg

Ja, og nye felger som jeg betalte 23.000,- for pluss 5000,- i dekk! Uaktuelt!

Bolt on er det jo aldrig. Skal jeg kunne bruke felgene må jeg kjøpe nye bunner til fjærbenet og de koster rundt en 4000 spenn. Får se hva jeg gjør. Mulig jeg beholder E36M3 bremsene sånn i "tilfelle". De er jo 300mm forran og bremser nok til mitt bruk skulle jeg tro. Men jeg kan ikke space felgen ut 15mm bare for å få på bremser. Slik de er i dag så lagde Claus de for at jeg skulle ha 5mm spacer forran, og da har jeg samme sporvidden forran og bak sa han. Om jeg kan legge de mer ut vil vise seg når bilen er på bena igjen.

Da var det komt dekk på felgene :) Gleder meg til å se bilen på alle fire med desse hjula! Blir extreme make over i vinter visst. Hehe!

215/35-18 på 8.5" og 225/35-18 på 9.5". Ble fornøyd med strekken på 9.5" felgen, men lurer på om ikke det blir 205 forran neste gang :P hehe!

DSC01515.jpg

Nice, har leita etter bilde lenge nå. skal ha akkurat samme dekk på felgene mine.

Er det toyo dekk ?

Sitter og vurderer til å bestille fra dekkonline, men har opplevd at de kan sende litt gamle dekk av og til.

Toyo Proxes T1-R dette ja. Jeg tror nok de fram dekka jeg fikk var litt gamle, lukta ikke nye dekk av de. Men til den prisen så skal jeg leve med det :) Jeg har bestillt en hel haug med dekk fra de, og det er første gang det har vert litt støv på de, og ikke lukta ny gummi. For ny gummi lukte jo helt fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyo Proxes T1-R dette ja. Jeg tror nok de fram dekka jeg fikk var litt gamle, lukta ikke nye dekk av de. Men til den prisen så skal jeg leve med det :) Jeg har bestillt en hel haug med dekk fra de, og det er første gang det har vert litt støv på de, og ikke lukta ny gummi. For ny gummi lukte jo helt fantastisk! :D

Okei, ja var det jeg tenkte. kjøpte vinterdekk hos han sharif i år og de var 2uker gamle. De lukta skikkeli NY hehe Deilig lukt.

Rått prosjekt på gang foresten, blir en bra resultat. Ser fram til å se bilen på en eller anna treff snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert å sjekket status på toppdeksel og bakt de andre delene en tre kvarter på 160 grader i ovn. Tok også å fjernet lakk fra alle studs og flater på toppdekselet.

Skal høvle av bokstavene i neste uke når det har fått tørka skikkelig. Er tre feite lag med lakk. Skal bake det på søndag på 93 grader i en time. Det blir ikke endelig resultat før etter det. Dette er etter fire timer med tørking, det er ikke tørt før etter 48 timer. Da kan det bakes.

Jeg tror dette blir tøfft :P

DSC01533.jpg

DSC01534.jpg

DSC01536.jpg

DSC01537.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, forstod ikke helt hva du skal frem til nå med toppdekselet? Er det en spesiell look? Og da må det "bakes" altså stå i ovnen med 3 feite lag med lakk osv? Forklar :-)

Det er lakkert med krympe lakk (wrinkle). Den skal påføres i tre gode lag med 5min mellom rom. Så skal det ha 48t tørketid før det skal inn på 93 grader i en time for å herde og antaglig vis krympe resten antar jeg. Første gang jeg prøver dette så :P

De andre delene du ser har jeg brukt lakk fra Europris. Barbecue and Stove spray, tåler 650 grader. Og den skulle bakes på 160 grader i 30-60min for å herde. Den ble faktisk knall bra. Pirka litt på baksiden av ene remhjulet bare for å teste og det ble så vidt merke i det.

Topp dekselet er klart for ovnen på søndag i 4-halv 5 tiden, så da må jeg inn på jobb å bake litt. Så skal det bli postet opp resultat i løpet av søndags kvelden. På boksen stod det at krympinga ble tettere og jevnere etter baking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tøft med krympelakk. :D

Uten å ha prøvd på den typen lakk, tror jeg det er lettest å skrape bort lakken på stripene og skrifta før den har herdet ordenlig.

Etter lakkering med 2-komp billakk, brukte jeg en skrape for keramiske koketopper for å fjerne lakken på stripene mine. Det ble gjort så fort lakken var fingertørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt toppdeksel blir satt opp i en CNC benk og frest av skrifta så det er ikke noe problem :) Fjerna lakken fra studs når den var finger tørr.

Bruker krympelakk for jeg bil ha den finishen som krympelakken gir, ikke noe annen grunn til det.

Begge lakkene har jeg kjøpt på www.gasolin.no :) Krympelakken tåler 170 grader og den klarlakken tålte vel noe rundt det samme eller litt mer. Står "Non yellowing formula" på boksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...