Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke vert å sett på den siden tirsdag...så har ikke funnet ut noe nei. Tenkte å ta turen å se på den i kveld, måle bensintrykk og muligens transplantere Walbro pumpa fra 320en over på M3en for å få enda mer fuel fram.

Har tenkt litt på bensinfilteret også, det er jo nytt, men det er orginalt E30. Ikke sikkert te flower så mye som S50en krever, burde kanskje hatt S50 bensinfilter under bilen slik som det er på E36M3en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa kjøpte jeg NY fra 909 Motosport og er ekte Bosch 044, ikke noe KSR kopi som mange andre har. Så den SKAL jo levere mer enn nok siden det er "5-600" hk pumpe. Jeg har jo en Walbro255l in-tank pumpe på 320en min (kompiss hadde liggende, orginale røk) så kan bytte over fra den til M3en og M3en til 320en. Har jeg da en slik i tanken og en 044 in line pumpe så har jeg jo mer en nok fuel.

vært borti flere ganger att uorginale 044 pumpene har levert mer jeg så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir ikke varm på 2minutter tror jeg.... Den ligger heller ikke tett pakka, har god plass rundt den. Er så mye gode forslag her at det blir ikke farlig å feilsøke en annen gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa kjøpte jeg NY fra 909 Motosport og er ekte Bosch 044, ikke noe KSR kopi som mange andre har. Så den SKAL jo levere mer enn nok siden det er "5-600" hk pumpe. Jeg har jo en Walbro255l in-tank pumpe på 320en min (kompiss hadde liggende, orginale røk) så kan bytte over fra den til M3en og M3en til 320en. Har jeg da en slik i tanken og en 044 in line pumpe så har jeg jo mer en nok fuel.

vært borti flere ganger att uorginale 044 pumpene har levert mer jeg så :P

De er sikkert laga på akuratt samme fabrikken også, men jeg fikk jævla god pris på den orginale så da ble det en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tilgang på oscilloskop kan du ta å sjekke veiv og kamsensorer.

Det har jeg ja, men hvordan gjør man det da?

Sikkert noen her på sjappa som vet det da, jobber jo med elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vert å sett på den siden tirsdag...så har ikke funnet ut noe nei. Tenkte å ta turen å se på den i kveld, måle bensintrykk og muligens transplantere Walbro pumpa fra 320en over på M3en for å få enda mer fuel fram.

Har tenkt litt på bensinfilteret også, det er jo nytt, men det er orginalt E30. Ikke sikkert te flower så mye som S50en krever, burde kanskje hatt S50 bensinfilter under bilen slik som det er på E36M3en.

Går fint å kjøre med org e30/e36 filter på s50. Kompis kjører med 318is filter på sin s50. Jeg kjører med org 318i filter på min m50 med 410whp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 3,0bar grunntrykk med vakuumregulering på, også uten vakuum skal det gå opp ca. 0,5bar.

Så systemtrykket skal ligge mellom 3,5-4,0bar :)

Bytte drivstoff-filter er ikke dumt, det byttet jeg på Navara`n min i vinter pga fusking.

Fusket når den kom opp i turtall/belastning, kutta midt på registeret for så og hogge inn igjen.

Det er billig feilsøking å bytte sånne deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tenningsfusk ja.

Om du har tilgang på oscilloskop kan du ta å sjekke veiv og kamsensorer.

De er vel sånn at enten funker de, eller ikke,,,

fortsatt så vil du ikke skifte coiler..., holder jo å bestille en i første omgang, for å feilsøke, så trenger ikke være så mye $$$

Kan nesten grantere deg at det er der feilen ligger, hadde samme problem på en 2001 523i, bmw feilsøkte og fant ingen feil,,,

samme "lugging som du har, og det var coil som var problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bestille coiler, vil kjøpe 6 nye NÅ jeg men når man flyttet inn i ny leilighet for to uker siden er det riiiiiiimelig skrapet på kontoen! Må jo ha til øl på lørdagen vet du ;) haha!

Skal bestille coiler på onsdag når feriepengen kommer, men da har jeg tatt av mellomakslingen og skal sende den til avbalansering så får jo ikke testa før jeg får den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...