Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Godt svar, men bensintrykket er sjekket med manometer under kjøring med og uten vacuum og alt ver i orden der.

Angående tenningen så har jeg jo byttet plugger og to coiler som jeg flytta rundt på. Men jeg tror at kanskje det er fleire coiler som er ødlagde eller hetter. Det kan jo også vere ledningene fram til coilene, har tenkt på det også.

Loddingene vet jeg er 100% for det var noe jeg brukte mye tid på og gjorde det veldig nøye. Loddet med samme metode som vi lodder sensorer vi lager på jobben. Det er sensorer til subsea, feiler en slik sensor og de må ta opp hele juletreet så koster det rundt 100.000.000kr. De loddingene holder i en bil for å si det sånn.

Jeg har snakka med en verksted sjappe som er gode på BMW, han hadde en slik "circuit breaker" som han kalla det for. Da kobla de seg inn mellom stikket og DME for å lese av signaler. Da kunne han se om DME fikk det han skal ha osv.

Blir mye spekulasjoner, men man finner vel ut av det til slutt. Bilen funker jo helt fint sånn sett. Man merker kun fuskingen på første og av og til andre gir. Tviler på det blir lakt ut noe mer på bilen nå før til våren igjen, så får ta det med friskt mot da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komp test har jeg ikke tatt, har ikke peiling på hvordan man gjør det. Men det skal vel la seg finne ut av vil jeg tro.

Da kjøper du en slik, skruver ut en plugg å skruver denne nedi plugghullet. Ta av coiler og kinn mens en leser av manometeret. :) Hvor mange bar det skal være i S50 vet jeg ikke, men jeg hadde ca 12 bar i m20'n. ;)

Men siden dette problemet følger temperaturen er det vel lite trolig at det er dårlig kompresjon som kan til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komp test har jeg ikke tatt, har ikke peiling på hvordan man gjør det. Men det skal vel la seg finne ut av vil jeg tro.

Da kjøper du en slik, skruver ut en plugg å skruver denne nedi plugghullet. Ta av coiler og kinn mens en leser av manometeret. :) Hvor mange bar det skal være i S50 vet jeg ikke, men jeg hadde ca 12 bar i m20'n. ;)

Men siden dette problemet følger temperaturen er det vel lite trolig at det er dårlig kompresjon som kan til det.

Det er 12mm gjenger i s50b32 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaa, er nok Avusblå denne Markus :) Så er det som du sier triksa litt med, og hva som er gjort er hemmelig. Det er nok ikke så vanskelig å få den lik på et bilde, men det er litt forskjell på den og vanlig Avusblå. Om jeg skulle lakket bilen på ny en gang så ville jeg hatt den noen hakk mørkere.

Edit: Martin, har du sett på Daytona eller Techno fiolett? Det er veldig pene farger synst jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaa, er nok Avusblå denne Markus :) Så er det som du sier triksa litt med, og hva som er gjort er hemmelig. Det er nok ikke så vanskelig å få den lik på et bilde, men det er litt forskjell på den og vanlig Avusblå. Om jeg skulle lakket bilen på ny en gang så ville jeg hatt den noen hakk mørkere.

Edit: Martin, har du sett på Daytona eller Techno fiolett? Det er veldig pene farger synst jeg.

Jaa er fine farger ;) Men ble veldig opphengt i den som jeg sendte link til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk de nye ytterringene til BBS RS'ene jeg holder på å fikse opp! Tok bare nesten to måneder det gitt. Desse blir nå 9x16" i 5x112. Har lakt meg på 25.000,- foreløbig i pris. Håper å få dem ferdig før jul en gang. Er bare lakkeringen det står på nå!

Når det gjelder desse nye ringene så er det litt polering igjen på de ser jeg, er ikke helt 100% blanke enda.

IMAG0182.jpg

IMAG0184.jpg

IMAG0185.jpg

Katten var enig i at dette er bra greier!

IMAG0193.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...