Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke på 2.giret...S14 motoren spant jo så vidt på 1.gir på tørra. Helt i begynnelsen på filmen der jeg går rundt venstre sving på turtallsperra i 2.gir så er 2.gir tomt, da er farten 120kmt. No price

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe klaging på kjøring di, er bare at til en liten/tett bane krever mindre hk :)

Har sittet på både e30 325i og M3 på gamle Rudskogen i godt driv med sidentil, så trenger ikke grom motor for å drifte.

Men! Helt klart går din my-yyyye bedre med S50! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan låve deg at du ikke hadde klart det med en S14, jeg har tatt langsvingen med min på 3.gir med S50. Men med S14 slapp den ikke i depot svingen engang, selv med clutching på 2.gir.

Det kan jo ha sammenheng med godt veigrep og lite hester.

Den jeg hadde var 215hk og den var ganske så frisk, spesielt etter bytte av gummi flensene på innsuget og alu svinghjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fått solgt noe enda, så den ene pryder i stua enda. Bare spre det rundt til folk om det er noen som trenger grom hjul.

Man får de på E30 om man spacer om boltsirkelen, men det blir flott innpress på nermere null da :) Hadde det ikke vert for at jeg heller vil ha de pengene til å bruke på M3en så skulle jeg satt de på min E30 og breddet det som skulle til for å få de på. Gjerne slike datsun 240z skrudde breddere!

Så snart jeg er kvitt felgene skal det bestilles deler og dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare kommentere at det her med hvilke motorer som spinner dårlig og hvilke som spinner bra, kommer like mye an på hvordan bakhjul du har som hvor mye effekt du har!

Nå veit ikke jeg hvordan bakhjul Larsen kjørte med da han hadde s14, men antageligvis noe med litt grep??

Med EN GANG vanlige BMW sugemotorer (M POWER som vanlige) må dra rundt hjul som sitter litt, så sliter man noe sykt med å få skikkelig hjulspinn i høyere gir (typ 2-3-4 alt etter s14/s50/osv).

Har sånn betydning, at dere vill ikke tro det.

Spesiellt i sommer på nye rudskogen, med nylagt asfalt med vannvittig grep, merka jeg forskjell på S38'en. Dau og lat, orka ikke å lage røyk i det hele tatt nesten.

Gammal asfalt og møkkahjul/ børnehjul = hjulspinn i 3 gir selv med s14...

Selv har jeg spinni i 3 gir på gata med M20. Men det var på 14" felg, 175/65-14 dekk og på cord.

Det er opplysninger som må vedlegges når man skryter av de og de motorene som spinner i de og de gira.

Måtte bare få fram dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hk, vekt, dekk (gummi blanding), dekk temp, underlages friksjon, underlags temp.. Ja, dette kan man måle til den minste detalj.

Var bare en digresjon til Larsens overdrevende kommentar om S14, her var det snakk om ut fra videoen hans :wink: (edit: og erfaring)

Du får starte offshore igjen Larsen så vi får litt updateringer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er like glad i sekser som neste mann Larsen, men vi har sittet side om side og sett en sort E30 M3 med S14 vært med i breisladden og vært både sidelengs og produsert røyk i 2005 :D

Om det var 2,3 eller 2,5 skal eg ikke uttale meg om :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du handla nye felger?

Satser på å ha Mito felgene til show/cruise og BBS RC til banekjøring etc.

må bare kommentere at det her med hvilke motorer som spinner dårlig og hvilke som spinner bra, kommer like mye an på hvordan bakhjul du har som hvor mye effekt du har!

Nå veit ikke jeg hvordan bakhjul Larsen kjørte med da han hadde s14, men antageligvis noe med litt grep??

Med EN GANG vanlige BMW sugemotorer (M POWER som vanlige) må dra rundt hjul som sitter litt, så sliter man noe sykt med å få skikkelig hjulspinn i høyere gir (typ 2-3-4 alt etter s14/s50/osv).

Har sånn betydning, at dere vill ikke tro det.

Spesiellt i sommer på nye rudskogen, med nylagt asfalt med vannvittig grep, merka jeg forskjell på S38'en. Dau og lat, orka ikke å lage røyk i det hele tatt nesten.

Gammal asfalt og møkkahjul/ børnehjul = hjulspinn i 3 gir selv med s14...

Selv har jeg spinni i 3 gir på gata med M20. Men det var på 14" felg, 175/65-14 dekk og på cord.

Det er opplysninger som må vedlegges når man skryter av de og de motorene som spinner i de og de gira.

Måtte bare få fram dette.

Stemmer, jeg var bare innpå telefonen tidligere så hadde lyst å skrive mer ja.

Utvekslingen har jo også mye å si, jeg har jo 3:25 utveksling. Dvs at S14 motoren gikk rundt 120 på andre gir, det gjør den jo også nå med S50en.

Når jeg kjørte på bane med S14 husker jeg ikke hva dekk jeg hadde på, tror det var Toyo Proxes i 245/35-17 så den satt rimelig bra på ræva ja!

Var bare en digresjon til Larsens overdrevende kommentar om S14, her var det snakk om ut fra videoen hans :wink: (edit: og erfaring)

Du får starte offshore igjen Larsen så vi får litt updateringer! :lol:

Offshore? Har bare jobbet "offshore" i 11 turer til Hammerfest som lærlig i 2006 til 2007 jeg ;) Blir oppdateringer her så snart det blir solgt noen felger. Er andre tider nå etter jeg flytta ut fra mor i sommer :mrgreen:

Holder på med de RC felgene fortsatt da, så om det er interesse for det så kan jeg endelig legge ut bilder da. Fikk rettet de to som det var behov for retting på også.

Bare manne meg opp til å kjøpe nye skruer til dem også, de er litt dyrere enn skruene til RS felger siden på RC står skruene i splines.

Interiøret har jeg fått et bud på 15.000kr på, noe jeg tenker mye på. Men tenkte ikke å selge det før jeg hadde "bygd" det nye interiøret mitt komplett slik jeg har lagd det oppi hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...