Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 525,- pr. Stk. for SKF lager hos en lokal butikk.. Har selvsagt noe rabatt, men det har vell de fleste?

Er jo forhåldsvis liten pris forskjell på billige og dyre lagrer, men veldig mye ekstra arbeid vist bærearmene må av en ekstra gang for å bytte lager.. Meen, jeg vurderte jo også en stund å kjøpe lagrer hos koed :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med bmw sine lagre.. men er jo ofte at orginal-deler holder lengre og bedre..

Men, hjullagre syntes jeg at har en tendens til å vare kortere når man bytter enn f.eks hva de orginale (da bilen var ny) gjorde.. Tror det har mye med hvordan de blir byttet..

Ellers så er f.eks SKF sine lagre "bedre" enn org. Harley-lagrene som vi bruker på jobb...(som sikkert er kjøpt fra det stedet med best pris)... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til i sommer at DME på bilen min blir ganske varm. Det sies vel at hvis man tar på en varm overflate med hendene og kan holde i et par sek så er det vel rundt 60-65 grader. Så jeg kan tippe at DME er rundt 50, for det går akuratt an å holde neven på den.

Så hadde jeg besøk av S:M:G her på forumet i går og vi var ute å ragga litt i hans bil. Jeg kom da på å kjenne på hans DME også, og den var bare lunket.

Så da begyner jeg å lure litt om det er så veldig normalt at DME blir så varm som min er. Jeg snakka med Øyvind.L angående dette, og han sa at det var normalt, så jeg stolte på det. Men nå er jeg litt i tvil.

Jeg husker ikke om hvor lang tid det tok før DME ble så varm, men i går så hadde han SMG kjørt fra Bergen og hit. Så stod bilen i noen minutter før vi gikk ut å kjørte igjen. Hadde hans DME blitt like varm så hadde den nok vert bra varm fortsatt når vi begynte å kjøre i går.

Any ideas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at jeg har tatt i en ECU som har vært så varm som du sier. Men hvorfor ikke prøve en styresentral fra en lik motor? Da finner du jo fort ut om den fortsatt fjusker ved varm motor, samt at du får verifisert om den "nye" styresentralen blir like varm også.

Kan ikke fatte og begripe at en styresentral skal bli 60-65 grader varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikkje vere så varm som opp mot 50-60 grader. Vet om ein som hadde problem med at den blir varm og da meiner eg han skiftet strømm forsyningene. Men kan jo sef vere fleire grunner til at den blir varm. Vet om ein som er veldi dyktig på feilsøking på elektronikk og har fikset mange hjerner,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...