Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Er den raddisen der større enn den originale til E30 325? Ser ut som den bygger lengre ned? Frister veldig å kjøpe en sånn selv, men jeg har oljekjøleren rett under nåværende radiator, så kanskje den der ikke passer :?

Er radiator til E36M3 dette :)

S14 radiatoren står på to gummier i bunn og har ett feste i topp. Det jeg har gjort er å kjøpe radiator feste som på vanlig E30 facelift oppe. Så tok jeg de to gummiene i bunn og satte på noen lange bolter, så justerte jeg høyden til det passa.

Andre alternativet er å sveise på facelift nedre raddis feste, men det brydde jeg meg ikke med. Funker fint slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den raddisen der større enn den originale til E30 325? Ser ut som den bygger lengre ned? Frister veldig å kjøpe en sånn selv, men jeg har oljekjøleren rett under nåværende radiator, så kanskje den der ikke passer :?

Den der kan du sette på dei originale gummi festene dine uten att det blir trøbbel med panseret, må lage nokon egne braketter i underkant for att den skal stå i ro. Oppå kan man feste med dei originale gummi putene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren var ikke god nok finish på, så den lakkerer jeg med krympelakk

IMAG0500.jpg

Pella av litt mer orginale asfalt matter før jeg legger på Hushmat. Denne har ligget oppi hattehyllen, og der var det glassbiter fra bakrute..hmmm!

IMAG0501.jpg

Klar for maling med epoxy

IMAG0503.jpg

La på tykkt lag med epoxy på utsatte steder i gulvet, der som jeg har slipt ned til bart stål tidligere.

IMAG0502.jpg

IMAG0505.jpg

IMAG0506.jpg

Batteri kassen baki fikk seg også en runde

IMAG0504.jpg

Kaliperene er klare for å bli hona og satt sammen igjen

IMAG0507.jpg

Og i dag kom mellomakslingen fra Powertrain med nye kryss og balansert.

IMAG0508.jpg

IMAG0509.jpg

IMAG0510.jpg

IMAG0511.jpg

IMAG0512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke "dynamat" nå da ?

Mye pga dette

Men også pga pakken med Hushmat inneholdt litt mer kvadrat matte til samme pris som Dynamat. Alikevel er det nok ikke nok til å kle hele bilen slik jeg hadde tenk, men jeg prøver med så mye som dette og tar det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Larsen :D

På side 7 sa Øyvind at du måtte blombere en slange. Hva er denne slangen til og hvorfor må denne plomberes ?

Spørsmål Nr 2: Jeg har valgt å bruke M50 oljepumpe og bunnpanne er det nødvendig med oljeånding ? Det er ikke uttak til denne på M50 bunnpannen så da må jeg eventuelt lage til noe :) Hva er oljeåndingen sin oppgave ?

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Larsen :D

På side 7 sa Øyvind at du måtte blombere en slange. Hva er denne slangen til og hvorfor må denne plomberes ?

Spørsmål Nr 2: Jeg har valgt å bruke M50 oljepumpe og bunnpanne er det nødvendig med oljeånding ? Det er ikke uttak til denne på M50 bunnpannen så da må jeg eventuelt lage til noe :) Hva er oljeåndingen sin oppgave ?

Takk for svar :D

Den slangen går fra tomgangsregulator til vacuum rail, og på den er det et uttak for vacuum til et eller annet...Den gikk enten til den ventilen som har med lufting til tanken å gjøre eller til et lite relè som hadde med AC å gjøre.

Du har gått for jalla løsning på en banebil, greit nok ;) Kjøp deg oil pan baffle kit å få i den oljepanna da i tilfelle. Hvis ikke er kjangsen for at du spinner rådelager eller veivlager større.

Oljeåndingen på S50en går inn i innsuget, akuratt hvordan det var husker jeg ikke... Det er vel en slange fra bunnpanna og opp i en Y. Så splitter den seg til innsuget og til den kullfilter saken som sitter på blokka der.

Nei, var ikke det, men jeg da ikke 20-åring heller ;) Kjenner til han det var. Hadde det ikke vert dekk på bilen så hadde nok utfallet vert straks verre.

Er hjemme fra jobb om dagen med sykdom, så det blir ikke gjort en drit noen plasser. Ikke trening og ikke skruing. Men jeg har tid til å hente pakker på Posten, og i dag kom hydraulisk håndbrekk oppsettet.

Denne kommer fra Kollevold og er laget for å bygge om orginal spaken. Så jeg skal prøve å få moddet det til slik at jeg bruker orginal spaken og da har jeg også en solid låsing på det.

Jeg skal også prøve å få bygget det så godt jeg kan inn i midtkonsollen.

IMAG0515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...