Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Morsomt at du skal prøve å modde inn i org brekket, er dette for å beholde orginalt preg/ se best mulig ut?

Ellers får du jo mer kraft/tak i et hydrbrekk om spaken går 90 grader opp og er vinklet mot deg, kontra liggende, men det vet du vel:)

er vel helst når den skal eu godkjennes tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du skal prøve å modde inn i org brekket, er dette for å beholde orginalt preg/ se best mulig ut?

Ellers får du jo mer kraft/tak i et hydrbrekk om spaken går 90 grader opp og er vinklet mot deg, kontra liggende, men det vet du vel:)

Grunnen til at det blir hydraulisk er for hele håndbrekk mekanismen bortfaller når man setter på E36M3 bakbremser, med mindre man lager en slik ring inni skiva. Det synst jeg er en dårlig løsning siden man får mer uavfjæret vekt i en skive som allerede er ganske mye større enn orginale uventilerte.

Så dette blir laget med intensjon om at bilen kan stå på brekket parkert og ikke for drifting etc.

Men om det funker til det også, så er jo det bare positivt.

Hvor mye måtte du betale for å få sveiset om bunnpannen din ?

Betalte 14.000,- for bunnpanne, travers, mellomaksling, motorfeste og girkasse travers.

er vel helst når den skal eu godkjennes tenker jeg

EU kontroll er ikke noe problem uansett ;) Men selvsakt, det har jo noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 er en helt annen motor, kan ikke sammenligne den og S50.

BMW oppgraderte smøresystemet på B32en kontra B30en pga det var for dårlig. B32en sitt smøresystem er ganske rått, så det er verdt det ekstra arbeidet.

Noen opplever et fall på ca 1 bar oljetrykk ved bytte til M50 panne.

Det er en på forumet som bygde om B32 systemet til å passe i M50 panna, djon tror jeg han heter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljepumpen ifra S50B32 gir mere olje og den har to rør som suger inn oljen.

Det ene røret suger ifra fronten av bunnpanna og pumper det bak til oljekaret der oljen blir pumpen opp i motoren. Derfor er det alltid olje i oljekaret. Ved harde oppbremsinger vil oljen renne fremover i bunnpannen og da vil den suge opp oljen som renner frem og sende den tilbake slik at den ikke suger luft opp igjenom motoren.

Det er forskjellen på S50B32/B30GT og de andre oljepumpene på M50 og S50B30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i det sisste, mye tidkrevende arbeid siden jeg måtte prøve å feile noen ganger.

Handla litt rekvisita på Biltema til bremse greiene

IMG_4572.jpg

La inn Hushmat i hattehylla og torpedo i første omgang.

IMG_4573.jpg

IMG_4579.jpg

Har tilpassa hydrauliske sylinderen til den orginale spaken. Er noe jobb igjen der, som innebærer sveising. Det satser jeg på å få gjort i morgen. Må få sveisa på noen muttrer til å skru den i. Hvis ikke må jeg ta av mellomakslingen for å få den ut, og det er lite gunstig.

IMG_4577.jpg

IMG_4587.jpg

IMG_4586.jpg

IMG_4578.jpg

IMG_4582.jpg

Hadde bremserør til overs, så laga nye bak også. Så fikk jeg endelig satt på Goodridge slangene som jeg har hatt liggende siden i fjor.

IMG_4584.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye veier de mattene der da ?

Bilde av torpedeoen, takk !!

Har du halve bilen i deler nå heller ?

Hele pakken med Hushmat var vel rundt 10-11kg tror jeg.

Torpedoen ser du jo bilde av ;) Har ikke lakt på den andre torpedoen enda. Må finne vannlekkasjen før jeg legger i resten av bilen. Men for å finne den må bilen stå på hjulene.

Det er ganske mye deler som er av bilen nå ja!

Du skal ikkje ha selar bak med andre ord? Skal tru kass interiør du går å ventar på.. :)

Nei, skal ikke ha bakseter :) Derfor jeg isolerte baki der først for å vere sikker på at jeg fikk dekket alt der.

Nei hvem vet hva interiør som er på vei 8) En ting er jeg rimelig sikker på er at det kommer til å bli jævla bra! hehe

2:feil på Eu, bremserør gnissene inntil karosseri :)

Kjøp gummipropp på Würt og borr 10mm hull.

Er ikke ferdig enda, tenkte å fylle noe karosseri kitt inni hullet der. Røret ligger ikke inntil karosseriet.

Jeg har egentlig mest lyst på stålomspunnen slange til å ha inni bilen, men det var litt dyrt. Så det får jeg bygge om senere eventuelt.

Er spent på om det kommer til å låse seg hvis jeg bruker brems og brekk samtidig. Gjør det det så må jeg begynne å tenke på å kjøpe en slik Sellholm ventil og ha reservoir inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal så mye til at brekke låser seg, om du trykker på brems samtidig !

Jeg bremser litt og brekker samtidig på bane, og har aldri vært i nærheten av noe låst bremsesystem.

Ok, for når man skal parkere i en bakke så holder man jo som regel foten på bremsen i det man drar i brekket. Og det kan jo bli litt lei stemning om man ikke kommer seg videre etterpå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...