Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Makan! Tenke å selge en M3 E30 for å kjøpe den gamle bobla der...!!!

Er jo bare småtteri på din nå. Må ikke tro den bobla er noe mer driftsikker

La han få kjøpe en "korntørke" nå da. ! Så for han grine sine tårer her inne, at han angrer osv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fyllt på feil olje på diffen så begynner den å lage knurre lyd og bli ødelagt etter en stund. Er sperren i orden må du har ca 50nm for og dra det ene hjulet hvis det andre står fast.

Olja er Castrol saf-xj 75w/140, så tror nok den skal holde mål :)

Diffbremsen er jo ubrukelig med stivt understell om en klarer å holde den igjenn alene. Kjøpte en temmelig strøken brems på ebay (org), på den måtte vi være to stk (en på vært hjul), når den hang på bukk, for å dra rundt. Du kan jo alltids shimse bremsen din, er ikke noe problem det.

Ikke selg;) skulle du på e30meet?

Er dobbelt så sterk som dere jeg da ;) hehe, neida! Den er nok alt for slapp da ja, men det blir to sorte streker enda.

E30meet har jeg lakt på is, sparer heller pengene til Tysklands turen.

Hvis du kommer til meg med diffen så kan jeg shimse den for deg. Er ganske fort gjort :)

Det høres flott ut! Har du shims eller bruker du colaboks?

La han få kjøpe en "korntørke" nå da. ! Så for han grine sine tårer her inne, at han angrer osv. :wink:

En annen ting jeg tenker på er å selge og kjøpe en ny E30M3 og bygge opp igjen, akuratt som det er billigere! :lol:

Neida, den begynner å bli så pass bra nå at det er vel for dumt å bytte den ut. Er fortsatt MYE å utbedre og oppgradere da men. Som f.eks diffen, ser Thune har handla Drexler, men jeg tror jeg skal prøve Wavetrac eller OS-Giken. Får se hva lommeboka sier, den sier jo som oftest nei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om den ikke er solgt før Gatebil helga så skal jeg å se på den. Jeg vet jo ikke hvordan det er å kjøre 911 heller, er jo en fordel å finne ut det før man eventuelt bestemmer seg.

Akuratt den der må man jo ta noen steg tilbake på, få lakt inn isolasjon og teppe og noen mer gate vennlige stoler, som f.eks Pole Position :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med å sjekke noe på sin E30?

Har som nevnt en klakke lyd fra bakstillinga, venstre side som høres best i høyre svinger. Minner om stein i hjulet lyd.

Jeg tok tak i drivakslingene når bilen stod på bakken og jokka de inn og ut. Når jeg drar dem utover så klakker jeg borti noe som ligner den lyden jeg av og til hører inni bilen.

Skal akslingen bunne i noe egentlig? Ser ikke for meg det.

Kan filme det også... Lurte og på å henge go-pro under bilen for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen slik lyd uansett om akslingene er løse eller montert på bil, det stopper naturlig når knutene ikke går lengre. Akselen bunner ikke.

Har du ikkje ein org aksel liggende?

Er nok en feil i den knuten, har nye og gamle samme totale lengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...