Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Der var det ikke mye røyk :P

Sisste gangen jeg var utpå så satt kompissen min på, da ble bilen mye bedre. Fikk da lakt den brei rundt hele banen og hele lang svingen på 3. gir med fullt ratt utslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt problemer med olje temp etter noen runder på Rudskogen også.

Låg på rundt 130-140 grader etter en stund. Skulle tru at den skulle kjøle ok med den orginale S14 kjøleren. Når jeg kjører på vanlig vei så ligger den rett over 75 grader.

Når jeg kjørte inn etter noen runder for å kjøle litt, så tok jeg å spylte oljekjøleren mens bilen gikk.

Og når jeg da holdt neven på kjøleren etter at bilen hadde stått i noen min så var den fortsatt kald....

Lurer på om den ikke slipper gjennom til kjøleren i det hele tatt jeg.

Er det noe form for thermostat styring i oljefilter konsollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt problemer med olje temp etter noen runder på Rudskogen også.

Låg på rundt 130-140 grader etter en stund. Skulle tru at den skulle kjøle ok med den orginale S14 kjøleren. Når jeg kjører på vanlig vei så ligger den rett over 75 grader.

Når jeg kjørte inn etter noen runder for å kjøle litt, så tok jeg å spylte oljekjøleren mens bilen gikk.

Og når jeg da holdt neven på kjøleren etter at bilen hadde stått i noen min så var den fortsatt kald....

Lurer på om den ikke slipper gjennom til kjøleren i det hele tatt jeg.

Er det noe form for thermostat styring i oljefilter konsollen?

Er alltid viktig og kjenne på oljekjøleren når man kjører på banen. Det gjør jeg alltid etter de første rundene bare for og være sikker.

Jeg kjørte 20 runder med min og hadde 110gr på oljen da.

Er termostat i oljefilter huset. Den skal slippe olje via kjøleren ved ca 98gr. Da skal kjølerene bli god og varm. Er bare dra på litt hjemme i gata så skal kjøleren åpne.

Er ikke unormalt at den ikke åpner.. Da må du kjøpe nytt hele oljefilter huset. Går ikke ann og bytte bare termostaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også ta av ene olje røret og se om det kommer noe olje ut?

Kan plasseringen av olje temp og olje trykk føler ha noe å si?

Det blir jo sinnsykt varmt oppi der, men vann temp ligger fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sender olje inn i kjøleren når termostaten er stengt også åpner den inn i motoren igjen når den blir 98 grader så det vil alltid ligge olje i kjøleren. Mener at det er slik.

Termostaten er mekanisk så den trenger ikke noe føler for og virke. Den virker på samme måte som termostaten på vannet.

Bruker du ikke den originale oljetemp følerene? Oljetemp føler og olje trykk sitter rett bak oljefilteret!

Hvis ikke oljekjøleren din blir varm så åpner ikke termostatet. Enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte vel korte inn staget som man skal feste pedalen på, så var det bare å sette den rett i.

Pedalen er noe hard, funker bra til banekjøring nå man får litt varme i klossene. Men du må bremse bestemt og trø hardt. Er man svak i beina er det ikke sikkert man klarer å trø slik at ABSen slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E fra stord men jobbar ein del på bømlo :) E da på rubben du held te?

Aha! Nei, helde te på Svortland eg.

Skal du til Våler? Har kun sett rumpa på denne på Bømlo så hadde vært gøy å fått med seg hele bilen en gang :P

Skal til våler ja, satser på det :) Har du sett den i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...