Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Haha diezel.. Mye betalte du for overhalingskita til kalipperrne.?

Et par hundre lapper ink. frakt. På kitet bak kom det moms og toll behandling på 181kr også...

Diezel er faktisk navnet han har fra oppdretteren :P hehe!

Har du sjekket om det er like mange tenner på abs ringen på E28 lagerene som de E30M3 har.. Hvis ikke har du ikke ABS lenger.

E30M3 har jo mange flere tenner enn de fleste biler ifra den tiden.

Kan hende at det stemmer.. Vet at E30M3 og E28 har samme lager fremme, men kan ikke huske om tennene på abs kransen også stemmer.

Den har ikke like mange tenner nei, man må terse av ringene og sette over de fra E30M3. Som jeg selfølgelig har liggende. Er et par år siden jeg leste om dette på S14.net. Skal ta bilder når jeg gjør det.

Det som er greit er jo at de E28 lagerene koster litt over 7-800kr og E30M3 koster vel nesten 2000kr pr stk. Man må selfølgelig kjøpe til E28 med ABS.

Kjøpte du pulver lakk utstyr selv ?

Jeg har ikke kjøpt selv enda, men er en kompiss som har. Kjøpte på Ebay, kostet vel 14-1500kr med frakt og et par farger. Men pulveret koster jo litt da. Man får med alt man trenger i det settet.

Fikk denne også i Posten i dag, men fikk ikke melding om den før jeg var komt hjem. Vannpumpe, kjøpt på Ebay til 1200kr ink frakt.

IMG_3200.jpg

Så holder jeg på med et lite sideprosjekt også, siden jeg hadde motoren stående. Hva det blir til slutt gjenstår å se ;)

Sååå har det blitt hull i bunnpanna på bruksbilen, har nok tatt for mye nedi. Så blir vel skruing på den i morgen når jeg egentlig skulle skru på M3en.

Sideprosjektet:

DSC02130.jpg

DSC02131.jpg

DSC02132.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott :) ja, jeg kommer nok bare til og prøve og kjøpe noe, er jo så latterlig billig. Men da vet jeg verfall at det mangler noen få ting ;)

Det dashbordet ditt? er det trekt eller sprøytet, ser helt perverst ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er bare helt sinnsykt RÅ, den har akkurat det perfekte stuket for e30m3.

sorry og si det men jeg kommer til å bygge litt likt din selv.

felgene dine er jævla fete, men jeg tror noe annet kunne ha passet bedre..

eneste jeg har å utsette på.

gratulerer med den perfekte m3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye betalte du for dette og hvor evnt? åssen funker metoden?

Det var i den når jeg kjøpte den, og tror ikke han betalte en dritt for det :P

Men ser folk tar et par lapper for det eller noe.

Det man gjør er at man sprøyter det med epoxy lim, så sprøyter man på negativt ladde nylon tråer. Når de treffer limen da så blir de stående rett opp. Opp til 10.000 tråer pr kvadrat cm. Så tørker det vel over natta eller noe vil jeg tro.

Bilen din er bare helt sinnsykt RÅ, den har akkurat det perfekte stuket for e30m3.

sorry og si det men jeg kommer til å bygge litt likt din selv.

felgene dine er jævla fete, men jeg tror noe annet kunne ha passet bedre..

eneste jeg har å utsette på.

gratulerer med den perfekte m3

Takk for det Dre :D Er nok sikkert noen felger der ute som hadde passa bedre som du sier, regner ikke med at jeg kommer til å ha desse her for evig heller men. Er svak for Schmidt PC line.

Godt at nå kan du sikkle på min bil like mye som jeg sikkla på den 242en din i gammle dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhhhhhh! Kjøpte Audi A4 1.8T dobbel membran bremsekraft forsterker, for den skulle vere liten i diameter leste jeg. Men den var jo bare 2cm mindre i diameter, så er jo ikke noe å hoppe i taket for.

Sitter å vurderer om jeg skal kutte nok plass i innsuget til den, men er redd for cylinder nr 6. Den ble nesten helt stengt når jeg kutta ut til Ix forsterkeren. Noen som har noe tips her?

Har søkt på Ebay etter 7" booster, og det kommer opp noen flotte dobbel membraner for hot rods. Hadde kanskje vert noe å prøvd, men dumt å kaste bort enda mer penger på bremsekraft forsterkere som ikke passer. Har 3 stk nå utenom Golf forsterkeren og den orginale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle helst hatt 2002Tii siden den er dobbel membran, men de er dyre på Ebay de også. Venter på svar fra et par stk som selger 7" dobbel membran om noen diverse mål på de og hva hovedcylinder som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...