scoot Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Heisann folk. Nå har klunkelyden kommet på E34n min, og regner med jeg må ta jobben i å bytte foringen i bakaksel. Dermed trenger jeg jo et spesialverktøy-regner jeg med? Hvor får man tak i sånt, har sjekket gs sine sider men finner ei noe. Magnus
Jan S Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Dette er dyrt. Du kan høre med et BMW verksted om du kan få låne en avdrager. Det går visst også an å borre ut gummien og kappe hylsa i foringen.
scoot Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Det var vel egentlig det jeg tenkte meg, spørsmålet er vel heller om det i bunn og grunn kanskje er best å bare sette det bort?
Tony Bardalen Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Tja... Bytta selv traversforingene på min for ikke lenge siden. Gikk fin-fint det. Det jeg gjorde var at jeg fikk laget et snitt i ytterste hylsa på foringen. Dette gjør at den mister spennet sitt og er nesten til å dra ut med kun fingrene. Kan hende du må presse bittelitt men skal ikke være nødvendig. Hvor i landet holder du til?
oakland Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Her finner du de meste, fikk disse linkene av en grei fyr her inne på forumet. http://www.thetoolacademy.com/ http://www.pelicanparts.com/
S.Hafsmo Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 hva slags foring er det egentlig du snakker om? opphengsforingene (2 stk mellom oppheng bak og chassi) eller svingarmsforingene (2 stk på hver side). opphenget gikk ihvertfall greit på min bil. det ligger et par DIY'er rundt på forumet ang. bytting av disse. Svingarmene er noe mer jobb, men det ligger beskrivelser ute på det og. her kan du brenne ut gummien og skjære et hakk i ytterringen som nevnt over her. en annen ting er det at på min bil, når jeg fikk slik "klunking" i bakaksel kom det fra at et av de små stagene i enden av stab-staget bak hadde knekt rett av, så staget hang bare og slang det bak.
Kennethe34 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Det vi gjør på jobb og det jeg gjorde på min bil var å varme foringa og foringhuset til det kokte i gummien. Så tok jeg en tersj fra spesialverktøyhylla og en "kopp" forma som en Z som skal stå oppå foringa og dro den ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå