Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fådd på SOMMERHJUL:D:D Litt tidlig men siden jeg har et par andre biler med vinterhjul så går det vel bra:D Så nå er 7ern kun "finværsbil", så må vel pusse kanten på felgen hver dag fremover nå:D Må vel ta meg en dag med ordentidlig shining både innvendig og utvendig:D

• Svar 451
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Gårsdagen:

Demonterte plastikk, vifte og termostathus, feilsøkte litt på grøftlysene mine, og oppdaget at den ene xenonpæra var sprunget, noe som er veldig sjelden at de gjør. Menmen, er jo ett års garanti på de, så ny pære er på vei i posten, sammen med endel andre varer :P Mulig pæra fikk seg en trøkk da det smalt, men den har jo virket helt til nå, litt fukt i tåkelykta var det også, så har lagt på et lag med blåsilikon i skjøten mellom glasset og plastikken.

Skiftet blinklys pærer bak, vises ikke så godt på bildene men, vistes godt i virkeligheten ja :)

fdylddky0eauwx8gm8gg.jpeg

jocg1v6gcp2gzm9ei9jb.jpeg

32l1iqqyzfm4z7p9jy53.jpeg

1w81fivhof6x867n0crr.jpeg

Etter alle plagene jeg har hatt med bytting av radiator, ovarhaling av topp, så ble jeg lei av å prakkes med dekselet rundt vifta, så jeg delte den helt enkelt i to, mye enklere å ta den ut :P Bruker nå 2 strips til å holde den sammen med, nede så sitter den jo i feste sitt og slangen holder te sammen :)

wfhgpi0luewdongi7ga2.jpeg

Termostathuset i aluminium, ble innkjøp da jeg overhalte toppen.

0oxntjyq2uvxfezm2ulv.jpeg

Her sammen med gammle termostaten

gsztmjxfut9i0htfjzlc.jpeg

Og sammen med nye termostaten og nye vannpumpa

tj20893sb7sbxmc6nvw8.jpeg

Dørlista på sjøfør døra fikk seg en trøkk da det smalt, så benyttet anledningen til å rette den opp nå når bilen står i ro likevel :D Bra at biltema stripsen kan brukes til noe fornuftig, satte varmekanonen forran lista, slik at den skulle rettes opp etter hver, stremmte til stripsene noen ganger etterhvert som lista ble benere :D

6xdcjo28qeophel1q15k.jpeg

Fikk også tadd diagnose på bilen, fikk opp, mekanisk feil vanos :S noen som vet hva dette betyr? fikk denne feilkoden for en stund tilbake også, men har ikke merket at noe er galt!

kvjhnpjgtkba1omc6u9w.jpeg

Ingen tvil at CRC og Turtle Wax er tingen, er vel på tide og begynne vår rengjøringen nå

obwvzzxsy9xb7hxt0csy.jpeg

Tenkte jeg skulle bytte ut det gammle beistet av et batteri, skal se om jeg klarer å få plass til to stk gule optima batteri istedet :D

bwg5xw37yitn7q2zz2zv.jpeg

Fikk også, rettet opp bakpotta, mangler bare å verme og rette opp ene festet nå :D

Skrevet

Dagens jobb:

Har beklagelig nokk ingen bilder ennå, ligger på telefonen men får de ikke over til PC'n :twisted:

Fikk demontert vannpumpa idag, og der var det slakke, så håper dette var grunnen til at vannet for, og at tempen steg noen ganger.

lob94o7m6kn2zsbpznuw.jpg

Fikk satt sammen alt sammen og fylt opp med kjølevæske og luftet. Ble ikke noen testkjøring idag, siden jeg også skulle skifte olje og filter på autmatkassen, dette tok litt lengere tid en anntatt, pga endel leting etter fylleskruven før jeg gikk på PC'n for å sjekke tegningene, måtte også rense pumpa som jeg brukte for å fylle gearolje før jeg kunne bruke den da det har vært hydraulikkolje på den :P men etter endel bannskap og slit med å få hullet tett, så fikk jeg omsider fylt opp kassen, startet opp bilen og kjørte igjennom alle gearene og fylte etter litt til :D

lb5hs0iq5p8h4rrt76px.jpg

wz4pxq8usdewco2jmuh2.jpg

Det jeg ikke tenkte på når jeg startet opp var at slangen jeg brukte for å fylle olje lå på eksosen, så det røyk endel opp fra manifoll'en men tenkte ikke over det, trodde det bare var jeg som hadde sølt litt olje på den :P

452lv4fo58g7z35g9ip1.jpg

Ble litt galant skruving også idag, siden jeg må bruke den nå når BMWn står ennå. Skal skifte olje på diffen om torsdagen, og håper på at det kommer diverse varer fra KOED og BILKABEL innen fredag, for til helgen så skal bilen brukes igjen :D

Satser på å få inn bildene fra dagens jobb imorgen..

PS. Hater radiatorer, har sår over hele hånda etter den, og med autmat olje i sårene så svir det noe jævlig :D

Brukte foresten Castrol Transmax Z

Og skal bruke Castrol SAF-XJ 75W-140 på diffen :D

Nattinatt :D

Edit: Bilder!! :D

Skrevet

Da er det mulig det blir ny lakk og noe plastikk rundt om +++ :D

Automote skal få se på bilen ihelga eller neste uke, så hvis det blir de som skal lakkere så skjer det rimelig raskt :D Gleder meg noe helt sykt!!

Skrevet

Fikk snakket med GS igår, anngående feilmeldinga jeg får opp, "mekanisik feil vanos" de mente at vanos sto fast og måtte aktiveres på nytt, han sa jeg var heldig at den sto i den posisjonen den gjorde, pga at jeg ikke merker noe spesielt galt! Så må vel ta meg entur til GS i Trondheim endag å la de få se på dette, håper det ikke er noe jævlig dyrt som må skiftes :P

Fikk foresten et "artig" brev her endag, fra Gjensidige:

Uhell 06.06.2010 Kjennemerke: BP 53907

Av opplysninger vi har fått, ser vi at nevnte kjøretøy har vært involvert i et uhell.

Vedlagt følger et skademeldingsskjema som vi ber deg fylle ut og returnere til oss. Benytt gjerne den vedlagte svarkonvolutten.. osv :P

Så ringte gjensidige for å høre hva som foregikk egentlig, fikk til svar at noen hadde meldt inn at bilen min hadde kjørt inn i PARKERT bil i høy fart! haha, måtte le når jeg hørte det, så jeg svarte at det stemmer ikke helt da men for å gjøre det enklere så skjedde det på bane, vintertreff arrangert av Nordmøre Gatebil, snakk med driva så får du se bilde de la ut i avisa av meg og bilen. For såvidt jeg vet så gjelder ikke forsikkringen på bane, kjøring på eget ansvar. Men vil han ha sak utav det så skal jeg se om jeg finner igjen skjermen min og sette den på, og rive av listene,potta og resten. For denne saken hadde jeg vunnet lett!! Så lo forsikkringskaren og sa at dette skulle han ta opp med vedkommede...

Det værste var at vedkommede sa til meg etter kræsjen at dette ble vel dyrt til deg, surt at forsikkringen ikke dekker dette!! Ble jo egentlig ikke rare skaden på min da, og var veldig heldig med at jeg fant ny skjerm med samme farge til en overkommelig pris..

7serie vs. 3serie= 3serie vrak!!

Skjønner egentlig ikke at det kan være noe å hente på en e30, de blir jo nesten kondemnert ved skifte av frontrute :P og det du får igjen kan ikke være stort mere enn vrakpant :P Regner ikke med at bilen hans var slik som det sto i vognkortet heller, hørtes litt sprekere ut, men kjøringen var vel ikke deretter :lol:

Skrevet

Han har ivertfall sakt til forsikkringsselskapet at han ble påkjørt i høy fart mens han sto parkert :P har ikke hørt noe fra politi ennå ivertfall

Skrevet
Han har ivertfall sakt til forsikkringsselskapet at han ble påkjørt i høy fart mens han sto parkert :P har ikke hørt noe fra politi ennå ivertfall

Haha, snakk om å være spak a gitt! Nå vet jeg ikke hva slags E30 dette var, men forsikringssak på E30r (sett bort fra påkostede orginale eksemplarer) er omtrent som å be om kondemnering.

Syns heller ikke du burde finne deg i slike anklager. Jeg hadde anmeldt han, eller i det minste skrevet skriftlig brev til forsikringsselskapet om at om han ikke øyeblikkelig trakk tilbake påstanden ville det bli politisak.

Skrevet

Skjønner egentlig ikke at det kan være noe å hente på en e30, de blir jo nesten kondemnert ved skifte av frontrute :P

:applause: årets.

den der var vel litt på kanten Hagen :P

men alikevell latterlig å gjøre noe sånt, MEN HUSK!! Den siste idiot er ikke født enda!

Skrevet

Skjønner egentlig ikke at det kan være noe å hente på en e30, de blir jo nesten kondemnert ved skifte av frontrute :P

:applause: årets.

den der var vel litt på kanten Hagen :P

men alikevell latterlig å gjøre noe sånt, MEN HUSK!! Den siste idiot er ikke født enda!

På kanten? er jo fakta :D

Det har vel du laget et bevis på? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...