Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du spør om hvordan måle hvor mye senk 65mm er.

Dette er vell med tanke på godkjenning, BT bryr seg fint lite i hvor mange mm bilen er senket, de måler om den går innenfor lover og regler.

Her blir det sagt litt forskjellig, men tror BT i Kristiansund snakker om 8cm fra bakkeklaring til første harde punkt.

• Svar 451
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser du spør om hvordan måle hvor mye senk 65mm er.

Dette er vell med tanke på godkjenning, BT bryr seg fint lite i hvor mange mm bilen er senket, de måler om den går innenfor lover og regler.

Her blir det sagt litt forskjellig, men tror BT i Kristiansund snakker om 8cm fra bakkeklaring til første harde punkt.

Hører rykter om at det er 10cm i Orkdal/Trondheim :P Så da må man vel ta turen til Kristiansund da..

Sjekket litt i TUV papirene, og der står det at det skal være 325mm og 335mm fra navet og opp til skjermen. Så trenger ikke å heve den så mange mm. for at det skal gå fint, men hvordan det er under aner jeg ikke nå..

Skrevet

Da har jeg et lite problem igjen :P

Bilen er håpløs å svinge når jeg kjører sakte, plutselig er den veldig tung og plutselig veldig lett :S Men når jeg kommer opp i litt hastighet kjenner jeg ingenting til dette! Noen som har vært ut for dette før? Sjekket servo-olje nivået og det var bra!! Har ikke vunnet og feilsøkt så mye siden dette skjedde på tur til arbeid idag.. Men ser det er 6000 får ei ny pumpe..

Skrevet
Sikkert luft eller noe i systemet? Har ikke merka noe lekasjer eller lignende?

Har egentlig vært litt svetting på toppen av servoolje beholderen helt siden jeg kjøpte den da..

Har ikke minket noe men :S

Skrevet
hmm....kanskje servoen ikke liker at bilen er så lav? Prøv å nullstill bilen... :)

Hehe;D det blir ikke aktuelt, da kjører jeg heller uten servo :D

Skrevet
vet e38 har hatt noen problemer med servotronicen. det er som oftest en ventil på snekka som har fått det. evt styringsenheten. er fullt mulig å koble av ventilen, men da blir den tung hele tiden..

kan teste ventilen med å koble på ett 9v batteri.

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/477694

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/547228

Takktakk;) må vel se litt på dette ikveld da:D

Skrevet
mente seff å nullstille hjernen, ikke å heve bilen igjen :P

Hehe, skal prøve det ikveld, det funka ivertfall når ABS'en og antispinn ikke funka i høst! da var det en ventil som hang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...