Gå til innhold

ettermontering xenon nærlys, Problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Såvidt jeg har forstååt så krever Xenon nærlys automatisk hæydejustering og lyktespyler. Justeringa er for å unngå å blende andre og spylinga er for å få vekk is og snø fordi ei Xenonlampe i motsetning til ei halogenlampe er kald så den klare ikke å smelte vekk noe selv.

Når det gjelder fjernlys så er det vel kun den totale Lux verdien som avgjørom det er lovlig såvidt jeg har forstått.

Xenon-kitet skal væra e-merka og lyktene skal væra godkjent for xenon.

Ellers har du fått med deg det meste

Skrevet
Såvidt jeg har forstååt så krever Xenon nærlys automatisk hæydejustering og lyktespyler. Justeringa er for å unngå å blende andre og spylinga er for å få vekk is og snø fordi ei Xenonlampe i motsetning til ei halogenlampe er kald så den klare ikke å smelte vekk noe selv.

Når det gjelder fjernlys så er det vel kun den totale Lux verdien som avgjørom det er lovlig såvidt jeg har forstått.

Så altså, det er en myte det med at det blir mye varmere med Xenon enn med halogen?

Hørt noen snakka om at det blir fryktelig varmt i lykta og slikt.

Skrevet

Stemmer det, halogen er som oftest varmere enn xenon.

Men det som avgjør varmen er jo antall watt, og ikke om det er xenon eller halogen.

Skrevet
Stemmer det, halogen er som oftest varmere enn xenon.

Men det som avgjør varmen er jo antall watt, og ikke om det er xenon eller halogen.

Så det går heeeeelt fint med 55w H1 xenon med 6-7000K i DE-lyktene :)

Skrevet

Det skulle medføre riktighet.

Om det blir så fint for de andre, er en annen sak.

(Men jeg vil tro det er linser på DE lykter)

Skrevet
Det skulle medføre riktighet.

Om det blir så fint for de andre, er en annen sak.

(Men jeg vil tro det er linser på DE lykter)

Er linser på DE lyktene ja. Det er jo ikke akuratt så mye lys å skryte av på E30, så det hjelper jo ikke med mørke glass. Om de andre synst det er så fint bryr jo ikke jeg meg om selfølgelig ;) Tror det kommer til å stå ganske bra i stil med blå fargen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...