Kennethe34 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Hei, har tenkt litt i det siste på å få frisert opp 520a mi litt. Har bestilt chip fra ebay (billig så måtte teste) Skal bestille rennsport grenrør, simons cat back og hive på K&N filter med varmeskjold. Men vet også at kvasskammer hjelper merkbart mye på sugemotor. Så siden Dbilas kammer fra koed er så dyrt at det lønner seg å kjøpe en 2,5 tenkte jeg at 2,5 kammer muligens har mer løft og passer over. Det blir jo også mye billigere! Vet noen om dette passer over?
en325ic Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 chip vil jo hjelpe litt på! da vist du har flytta turtall sperra og har grenrør effektannleg filter og kvasskammer! Men han sleepy bøkk lurer på om 2.5 m50 kammer passer på en 2.0 m50 motor!
Kennethe34 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 chip vil jo hjelpe litt på! da vist du har flytta turtall sperra og har grenrør effektannleg filter og kvasskammer! Men han sleepy bøkk lurer på om 2.5 m50 kammer passer på en 2.0 m50 motor! Haha, sleepy bøkk faktisk Har funnet ut at 2,5 kammer og 2,0 kammer passer overens, men har ikke funnet ut om de har likt løft..
Kennethe34 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 bestille ka for nokka? bestille no ikke 2,5 kamma om det e akkurat samme løft
en325ic Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm Have fun
blast Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 chip vil jo hjelpe litt på! da vist du har flytta turtall sperra og har grenrør effektannleg filter og kvasskammer! Men han sleepy bøkk lurer på om 2.5 m50 kammer passer på en 2.0 m50 motor! Men hvordan chippe en motor med forgasser? Hadde det vært injection hadde jeg skjønt det. Men sugemotor er da uttrykkelig en motor som suger inn drivstoffet; vanlig forgasser.
Kennethe34 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 chip vil jo hjelpe litt på! da vist du har flytta turtall sperra og har grenrør effektannleg filter og kvasskammer! Men han sleepy bøkk lurer på om 2.5 m50 kammer passer på en 2.0 m50 motor! Men hvordan chippe en motor med forgasser? Hadde det vært injection hadde jeg skjønt det. Men sugemotor er da uttrykkelig en motor som suger inn drivstoffet; vanlig forgasser. Hva er det du snakker om?! Jeg har da ikke en E12 520 med forgassermotor.. Det er snakk i en E34 520i med vanos, så jo det går ann å chippe den. Og min motor suger ikke inn drivstoffet, det blir sprøyta inn
SweetBMW Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 bare så det er sagt.. det kalles sugemotor fordi den suger inn lufta av seg selv.. ikke noe turbo eller kompressor som "blåser" lufta inn
Robbi3 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 bare så det er sagt.. det kalles sugemotor fordi den suger inn lufta av seg selv.. ikke noe turbo eller kompressor som "blåser" lufta inn +1 Helt riktig som SweetBMW sier.
Eirik Viste Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Hei. Det høres dyrt ut planene du har for å tune en 2.0 motor. Er du sikker på at det lønner seg? Hva med heller å selge 2.0 motoren og sette inn en 2.5 eller 2.8 motor. Tror du kommer billigere ut av det og med mye mer hk. Og har du først en 2.5 får og enda mer hk fra chip m.m . Jeg mener jeg undersøkte forskjeller på kammene til 2.0 og 2.5 en tid tilbake, og at det stod forskjellige delenummer på kammene. Men det er mulig at jeg tar feil. Ofte er det feil på data, som fra f.eks usautoparts. Der står det at M50 2.5 Vanos bruker Siemens nett og hjerne, men den bruker Bosch. Så ikke stol blindt på det som står på forskjelleige nettsiden. Eirik.
Kennethe34 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Hei. Det høres dyrt ut planene du har for å tune en 2.0 motor. Er du sikker på at det lønner seg? Hva med heller å selge 2.0 motoren og sette inn en 2.5 eller 2.8 motor. Tror du kommer billigere ut av det og med mye mer hk. Og har du først en 2.5 får og enda mer hk fra chip m.m .Jeg mener jeg undersøkte forskjeller på kammene til 2.0 og 2.5 en tid tilbake, og at det stod forskjellige delenummer på kammene. Men det er mulig at jeg tar feil. Ofte er det feil på data, som fra f.eks usautoparts. Der står det at M50 2.5 Vanos bruker Siemens nett og hjerne, men den bruker Bosch. Så ikke stol blindt på det som står på forskjelleige nettsiden. Eirik. Om bilen blir beholdt, så blir det nok 2,5 etterhvert. Men jeg har den fordelen at jeg kan bruke både grenrør og simons anlegget på 2,5 literen også Og chipen kosta 500spenn så det tar jeg meg råd til å tape
Sir Hofstad Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Har rimelige kammer til deg jeg, hvis du vil prøve 2,5 har så vidt jeg husker annen duration og løft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå