Gå til innhold

BMW 520i e39 For høy CO verdi??


sel90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde bilen inn på eu kontroll idag og fikk for høy CO verdi. Skulle egentlig være max. 0,5 etter det jeg har skjønt og dem målte 1,2 på bilen min. Gubben sa dem hadde målt på Lambdasonen og den var helt ok. Da lurer jeg på hva det kan være? Har bytta luftfilter for ikke så lenge siden.

Katalysator? Evt hvordan kan jeg se om katalysatoren er gåen? Eller kan det være noe annet?

Kan noen hjelpe meg?

takk for svar på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere ting som kan være gåen,ødelagt kat skal ikke være nok til så høy co.Jeg hadde startet med å fått tatt en diagnose,man kan lete seg ihjel ellers.Ville holdt en knapp på luftmengdemåler eller belg mellom filter og motor.Nettopp skiftet denne belgen selv da den var revnet.Hvordan er bensinforbruket på denne?Har du merket noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere ting som kan være gåen,ødelagt kat skal ikke være nok til så høy co.Jeg hadde startet med å fått tatt en diagnose,man kan lete seg ihjel ellers.Ville holdt en knapp på luftmengdemåler eller belg mellom filter og motor.Nettopp skiftet denne belgen selv da den var revnet.Hvordan er bensinforbruket på denne?Har du merket noe?

Takk for svar ;)

Om sommeren brukte den ca.0.9 på mila og nå om vintern brukern ca.1,1 - 1,2. Er vell sånn det skal være? Men jeg har ikke så mye peiling om bil egentlig, så diagnose sier meg ikke så mye. Hva mener du egentlig? hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt plugger, olje og oljefilter også. Kan hjelpe litt på veien...

Ok takk for svar ;)

Da får jeg prøve å gjøre det. Er det pøundrete å bytte olje og filter selv på disse bilene? Og evt lyser oljelampa etter oljeskift? kanskje det er best å bytte det på et verksted?

Men tror du CO verdien går ned etter å ha bytta plugger, olje og filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eftersom du bytt till öppet(?) luft filter, så antar jag att du haft på lite olja för att skydda filtret (man får med en liten olje spray) , denna olja hamnar lätt i LMM /luftmassamålern och då går den helt enkelt sönder.

Så jag skulle gissa på LMM är trasig. Prova att rycka ut denna helt och se om det blir bättre. Eller prova byt den. Tyvärr är den rätt dyr, men tar 5 minuter att byta.

Mvh//A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og filter er ikke noe problem. Filteret sitter jo oppe i motorrommet, innsatsfilter. Men alltid greit å få bilen litt over bakken når man skal tappe av olja.

Med diagnose mener han at det må kobles til en slags datamaskin som søker gjennom alle elektriske komponenter i bilen, etter feil. Dette er noe som BMW-verkstedet har og noen få private. Koster litt å lese ut feilkoder, men er gjort på noen minutter.

Luftmassemåler: Hvis denne er gåen så er det jo bare å sjekke her på forumet, mange som selger brukte og relativt nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg skyltes for høy CO at glupingen jeg kjøpte bilen av hadde montert "sport-luftfilter" på bilen, som jeg regner med tok livet av lambdasondene. Skiftet lambdasonder og monterte orginalt luftfilter så var saken biff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar folkens...

Etter det jeg skjønte nå, er det best å begynne med Luftmasse måleren da?

Jeg husker faktisk at når jeg kjøpte bilen så var luftmassemåleren kobla ut, så jeg bare kobla det inn igjen. Da kan det hende det er den som er gåen altså?

Hvis jeg tar diagnose på den. Tror dere at dem finner feilen der? og evt hvor mye koster sånn test?

Uansett pris, er det jo greit å få tatt den da.

Mye koster luftmassemåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

Hadde bilen på BMW verksted idag og fikk tatt diagnose på bilen.

Fikk følgende feil/mangler:

- Defekt abs føler venstre bak (abs og antispinn lampa på instrumentpanelet lyste noen ganger og slo av seg selv etterhvert).

- Lysmodul defekt (Fjernlyset hang seg plutselig, fikk ikke slått den av)

- Lambdasonde nr. 2 fungerte ikke (Fikk for høy CO under EU-kontroll)

- Også en liten dings som sender signal når du vrir nøkkelen en hakk opp. Der det egentlig skal lyse abs lyset og noen andre på instrumentpanelet tror jeg. Den måtte også byttes.

Hvor mye tror dere at disse feila kommer på? Tror det er bare lysmodulen som kan koste litt? Det andre er vell småtteri iforhold?

Kommer til å få en pris iløpet av dagen fra BMW verkstedet på Lierstranda.

Får håpe det ikke blir så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...