Robin L Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 hei. jeg kjørte meg en tur med bilen i sta. på vei hjem begynnte ladelampa å lyse. så jeg stoppa til side og åpnet panseret. viftereima var iallefall på plass. ingen ulyder å høre heller. så jeg kjørte bare hjem (ca 5 min) og lot bilen stå litt på tomgang der. jeg merket at når jeg ruser bilen skikkelig så slukker lampa. da jeg stoppet motoren, var batteriet så flatt at jeg ikke fikk start igjen. kan dette være noe annet enn dynamoen? jeg har LITE lyst å bytte dynamoen på denne bilen, her er det mektig trangt. kanskje reima slurer? (den lager ikke lyd men). laderegulator? håper egentlig litt at det er batteriet eller noe sånn. batteriet står på lading nå. lønner det seg å kjøpe ny eller brukt dynamo? ser de har på gs for 6600,- og 2500,- og hvor dyrt vil det bli å få ett verksted til å bytte denne for meg? dette gjelder en 1994 mod e38 , med m60b30 motor.
Muztang289 Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Om du kjøper "ny" dynamo, da ville jeg heller ha kjøpt en overhalt en.. Disse er som nye og koster LANGT mindre.. Jeg gjorde dette på E32'en min, og angrer ikke.. Er vel også garanti på nyoverhalte dynamoer.. Disse fåes kjøpt hos feks. Romnes på Økern-området i Oslo ( vet nå ikke hvor du bor men.. )
Robin L Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 jeg bor i kristiansund. jeg så nå at de selger dynamoer på schmiedmann for 3100. tror det er like greit å kjøpe det. setter jeg inn en brukt, så ryker den sikkert med en gang, det er så typisk... noen som har skiftet dynamo på disse eller? ser for meg et rent mareritt.......
HagenJR Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 jeg bor i kristiansund.jeg så nå at de selger dynamoer på schmiedmann for 3100. tror det er like greit å kjøpe det. setter jeg inn en brukt, så ryker den sikkert med en gang, det er så typisk... noen som har skiftet dynamo på disse eller? ser for meg et rent mareritt....... Er jo helt sikkert noen som selger bytte dynamoer i kristiansund, levver inn din gamle og få en nyoverhalt for en billig penge, de skifter jo ut alle slite deler og har garranti så du kan være ganske sikker på at den vil holde i flere år fremover Hør med Beamer på forumet, han holder jo til i kristiansund og vet helt sikkert av noe:D
Hoem Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Kan sjekke pris på byttedynamo til deg på jema/nmr krsund. Skal innom en tur i dag, så om jeg husker så sjekker jeg.
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Du får vel en overhalt dynamo til rundt 2000-2500,- et sted.. Disse er som nye, så kjøp heller de og bruk heller pengene du sparer til bensin, så du får tatt deg en god og lang søndagstur for å lade opp ordentlig igjen..
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 bytt børster på dynamoen din til under hundrelappen(viss du gjør det selv)....børster finnes på de fleste bensinstajoner =))
Robin L Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 siden det er så mye arbeid å få den ut (ser slik ut ihvertfal) så tror jeg at jeg setter inn en overhalt en bare. er den fra schmiedmann ok eller? eller er det bedere med en original som er overhalt? ingen som har erfaring med å få ut dynamoen på denne motoren da?
Robin L Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 nå fant jeg en guide på hvordan man gjør dette. litt skruing men håper det skal gå greit. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/355405
jarli Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 bytt børster på dynamoen din til under hundrelappen(viss du gjør det selv)....børster finnes på de fleste bensinstajoner =)) Det er dessverre litt dyrere på e38 (1700kr) Den bruker ikke bosch standard regulator
jarli Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 nå fant jeg en guide på hvordan man gjør dette. litt skruing men håper det skal gå greit. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/355405 Jeg tviler på at denne stemmer for din bil, du har mest sannsynlig en annen type dynamo Det er litt trangt å få den ut, men jeg pleier å ta den ut fra undersiden
wicky124 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 bytt børster på dynamoen din til under hundrelappen(viss du gjør det selv)....børster finnes på de fleste bensinstajoner =)) hvilken verden lever du i?Bensinstasjonene i Oslo har så vidt lyspærer for tiden...
Nautiluz Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Du har ikke vannavkjølt dynamo. Så er ikke så store jobben å bytte på din som på den DIYen du linket til her.
bmw318i auto m43 Skrevet Februar 14, 2010 Skrevet Februar 14, 2010 bytt børster på dynamoen din til under hundrelappen(viss du gjør det selv)....børster finnes på de fleste bensinstajoner =)) hvilken verden lever du i?Bensinstasjonene i Oslo har så vidt lyspærer for tiden... bedre enn oslo =D
wicky124 Skrevet Februar 14, 2010 Skrevet Februar 14, 2010 ja skjønte det..man får vel knapt lyspærer og sikringer i oslo stasjonene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå