Danniboy Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 jeg er på leting etter ny bil og etter leng tenking kom jeg fram til at jeg vil ha en e30 da jeg synes disse bilene er dritråe:P så må det nesten være en 2dørs siden jeg tror jeg kommer til å angre hvis jeg jeg kjøper en 4dørs så var det jo ut på leting da jeg fant ut at det var vanskelig å finne en fin 325 så jeg at det var en fin 318is ute men hvordan er det i forhold til 325? vil jeg bli skuffet hvis jeg kjøper en 318is enn en 325? er det mye galt med 318is? hører folk sier at motoren nesten ikke tåler noe før den begynner å tikke osv... så hva mener dere?
Fredrik Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Tja... det vil jo alltid være en viss forskjell på hvordan man opplever en 1796 cm3 stor rekkefirer og en 2494 cm3 stor rekkesekser. 170 HK (222 Nm) er også noe helt annet enn 136 HK (172 Nm). Når dette er nevnt er M42 motoren i E30 318is temmelig effektiv og det er ikke for ingenting at modellen ble omtalt som en M3 "light". Mange mener derfor at nettopp 318is er den beste E30 komposisjonen på den billige siden av en M3. Hvis jeg var i markedet for en E30 ville jeg nok idag ha konsentrert meg mer om bilens tilstand enn om hva slags motor den har. Selv en 316i kan på alle måter gi deg en fin kjøreopplevelse.
Danniboy Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 ja jeg ser den det er jo seff hester som spiller inn og moment... jeg er jo glad i å "bruke" bilen som det så fint heter:P men det er som sagt litt tvil på 4 syl med tanke på oljeforbruk og tikking
Fredrik Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 ja jeg ser den det er jo seff hester som spiller inn og moment... jeg er jo glad i å "bruke" bilen som det så fint heter:P men det er som sagt litt tvil på 4 syl med tanke på oljeforbruk og tikking Hvis du finner en fornuftig E30 til en rimelig penge er motorens oljeforbruk og/eller tikking ditt minste problem. Rust... og mer rust er det du bør konsentrere deg om.
Danniboy Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 jeg må jo innrømme at jeg har suglet lenge på denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20762382
NA Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Så lenge det er 318is m42 du vurderer skal du ikke bekymre deg for at den tåler lite og evt. beg. å tikke. Det er 318i med m-40motor som har dette problemet. M42 motoren slekter jo veldig på s14 motoren som sitter i e30 m3. Har selv hatt en rekke av disse motorene, og de tåler juling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå