Gå til innhold

Lage seg en M5 touring

Lillefot
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg leker litt med tanken på å bygge om en e39 520Touring til en M5(ved hjelp av en komplett og strøken donorbil)...

Bortsett fra at M5 ikke har hjulbrønn, og at baksetene ikke vil passe over naturligvis. er det da noen flere alvorlige aspekter med denne ombyggningen, bortsett fra at det blir en heller voksen jobb utav det?

Dette er naturligvis et prosjekt som skal godkjennes hos biltrangsynet også....

Alle svar taes imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt med tanken selv jeg, og det er vel et par tre i Norge som har jordt dette hittil.

Det jeg har fått beskjed om, er at når du setter stor og tung motor og drivverk over i bil som fra før har liten motor, så overskrider du den lovlige egenvekten som bilen er godkjendt for. En jeg kjenning har bygget om en vanlig 520 sedan. Han måtte plukke ut alt av ekstrautstyr, airbager, satte inn simpleste stolene, fjernet varmeapperat og diverse og. Han fikk bilen godkjendt med nød og neppe til slutt. Selvsagt satte han inn alt ekstrautstyr igjen, men ikke vet jeg om det var lovlig.. Jeg fikk samme svar av han, når jeg funderte på om han kunne skaffe meg delebil fra Tyskland. Men han mente det ble lettere med min 530 diesel som er utrolig tung fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker litt med tanken på å bygge om en e39 520Touring til en M5(ved hjelp av en komplett og strøken donorbil)...

Bortsett fra at M5 ikke har hjulbrønn, og at baksetene ikke vil passe over naturligvis. er det da noen flere alvorlige aspekter med denne ombyggningen, bortsett fra at det blir en heller voksen jobb utav det?

Dette er naturligvis et prosjekt som skal godkjennes hos biltrangsynet også....

Alle svar taes imot med takk :)

Et alvorlig aspekt er at sedan og touring ikke har lik bakstilling.

Touring har demper og fjær separat mens Sedan har de kombinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...