Gå til innhold

Selge 18 " og kjøpe 17 " med ekstra seng?  

49 stemmer

1. 1. Selge 18 " og kjøpe 17 " med ekstra seng?

• Kjøre på 18 ", og "bare" senke 40/40 eller lignende å satse på at jeg ikke blir stoppa i teknisk
      8
    • Selge 18", kjøpe noen 17", godkjenne med senk(60/40 eller mer..?) og dekk
      16
    • Gi f*** å kjøre med 18" å full senk??
      25

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmmm... enig det Nissen... det er sikkert bare jeg som er litt rar når det gjelder E36. Det er ikke min favoritt BMW for å si det på den måten... :roll:

Skrevet

Hmm. jaja. Der er jo lov til å ha forskellige meninger. Akkurat det med hjulbuene forstår jeg hva du snakker om Fredrik. det er ikke rare stykket fra hjulbuen til panser/toppen av skjerm fram. men det er mye lenger fra hjulbue bak og til toppen av baksjerm/sidevindu. Så skjønner hva Fredrik mener der. har egentlig ikke tenkt så mye over senken min, men har altid syntes at den var passe lav. :) Men den cab,en som han har sammenlignet med lenger opp her kjører ikke med 18" heller da ;)

Skrevet
Hmm. jaja. Der er jo lov til å ha forskellige meninger. Akkurat det med hjulbuene forstår jeg hva du snakker om Fredrik. det er ikke rare stykket fra hjulbuen til panser/toppen av skjerm fram. men det er mye lenger fra hjulbue bak og til toppen av baksjerm/sidevindu. Så skjønner hva Fredrik mener der. har egentlig ikke tenkt så mye over senken min, men har altid syntes at den var passe lav. :) Men den cab,en som han har sammenlignet med lenger opp her kjører ikke med 18" heller da ;)

Joda... den har CSL kopifelger i dimensjonen 18x8" ET40 (225/40-18).

Skrevet
det er ikke rare stykket fra hjulbuen til panser/toppen av skjerm fram. men det er mye lenger fra hjulbue bak og til toppen av baksjerm/sidevindu. Så skjønner hva Fredrik mener der.

..og det har ikke E30 eller E46? ;)

Skrevet
det er ikke rare stykket fra hjulbuen til panser/toppen av skjerm fram. men det er mye lenger fra hjulbue bak og til toppen av baksjerm/sidevindu. Så skjønner hva Fredrik mener der.

Det vet jeg ikke. Regner med det er slik på de også :) var ikke jeg som nevnte at det ikke var slik på E30 og E46 ;)

Skrevet

Det var jeg som skrev at det er et eller annet med hjulbuene bak og/eller hele sidepartiet bak på E36 som gjør at bilen optisk får et tungt og satt uttrykk hvis den er for lav. Jeg opplever ikke at det er helt slik på E30/E46, men konkret hva som er spesielt med E36 vet jeg ikke. Det er jo min subjektive opplevelse av E36... så... alt er relativt.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Regner med det er slik på de også :) var ikke jeg som nevnte at det ikke var slik på E30 og E46 ;)

Da var det jeg som misforstod deg :) Leste det som at du var enig med Fredrik om at E36 ser annerledes ut der enn E30 og E46 serru. Samme kan det være. JEG synes iallefall den senken du kjører med er grisetøff! :)

Skrevet

Jeg har en idé om hva som optisk er spesielt med E36 når bilen er lavt senket. Hjulbuen er ikke helt symtrisk foran og bak... altså ikke like lang fra midtpunktet rett opp og ut til sidene. Når deler av hjulet kommer opp i skjermen ser det dermed ut som om hjulet er montert for langt bak fordi hjulbuen er kortere der fra midtpunktet. Hjulbuen kutter hjulet skjevt og den merkelige optiske effekten fremkommer. På E30/E46 ser det derimot ut som om hjulbuen er nogenlunde symetrisk og like lang ut til sidene fra midtpunktet... og dermed uteblir den optiske illusjonen. Tror jeg... :wink:

Skrevet

Åja Torek. nei jeg mente at jeg var enig i at E36 kan SE litt lavere ut bak pga hjulbuene. Har ikke sammenlignet med E30 og e46, så hvordan det er på de i forhold vet jeg ikke :)

Takk for det. Jo jeg syns den er passe senket jeg også. Bilen henger absolutt ikke på rompa som Fredrik mener. Hvis man ser nederste kanten på sideskjørt hele vegen så ser man tydelig at den er lavere fram. Men ser man på felgkanten ved hjulbuene så kan det se ut som den er lavere bak :)

Skrevet
Dette er etter min mening 99,9% perfekt senk på E36.

2d8p8v5f9dzhvswxw9aw.jpg

813jrlss18bpecmarvax.jpg

b6s6ki90ui34vz12u6pb.jpg

yliz79zrq2xrysy0t6nj.jpg

For høy forann. Ned 30mm til SÅ er det perfekt ;)

Nå er det for stor forskjell på mellomrom mellom dekk/hjulbue forann og bak, og det ser minst like baktungt ut som bmwkizn sin...

Selv om jeg også kan være enig i at bilen din (bmwkizn) kanskje kunne vært bittelitt høyere bak (eller enda bedre; lavere forann :twisted: ) da mest for å få likt forhold mellom dekk hjulbue på front/bak ;)

Skrevet

Ja, jo er litt enig i at den heller kunne vert senket 1 cm eller 2 fram isteden, da jeg liker biler som er god å lav :) Men den cab,en over her er alt for høy fram etter min mening ;)

Skrevet

Ikke for å klage på aktivitet, men det meste dere har skrevet her er TOTALT off topic.. Noe dere kan forbehold til PM eller en kveld på byen.. Om dette fortsetter, sletter jeg gjerne hele emne..

Er ikke for å klage, så klart alle har sine meninger.. Men når dere begynner å krangle som noen fjortiss jenter, blir dette for mye..

Så la oss fra nå av være ferdig med hva enkelpersonen synest om hjulbuer..

Men fremdeles, takk til alle ON topic svar!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...