maartn Skrevet Februar 12, 2010 Share Skrevet Februar 12, 2010 Har bestilt noen felger fra GS bildeler. Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan senke før det subber, eller jeg må gjøre modifikasjoner / valsing osv , og hvilken dekk dimensjon jeg burde bruke Felgene er: 8,5x18 ET38 foran 9x18 ET43 bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2010 Har også vurdert 8,5" rundt hele? Men er vel ingen problem med 9" bak? God plass i hjulbuene der regner jeg med. Ingen som har noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Februar 12, 2010 Share Skrevet Februar 12, 2010 Antar at det er E36 coupe det gjelder. Skal jo være samme størrelse der som på E46 og da skal det ikke være noe problem med 9" med ET43 bak. Har selv 9" med ET35 på min E46 og det går fint. Coupe har ofte større plass enn sedan, vet ikke om det gjelder E36, men hvis det er slik, så tror jeg at jeg ville gått for 9,5" bak (da skal dine bygge 2 mm lengre ut enn mine med tanke på innpresset) og jeg har vel 2 mm å gå på Hvis du skal ha kantfelger, så er det kult med en del forskjell bak og foran. Dimensjoner dekk: foran: 225/40R18 bak: 255/35R18 Dette vil gi pen dekkstrekk på 8,5" og 9,5" Vil ikke tro du trenger noen valsing eller modifikasjoner da. Hvis du ikke har senket da? Men hør hva andre mener også. Er som sagt ikke 100% sikker på at alt passer helt likt på E36 og E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2010 Det er e36 coupe ja. 9" er nok det største GS leverer i BBS LM kopier. Så det får nok holde. Så da vurderer jeg 225/40-18 foran på 8,5 og 235/40-18 bak på 9". Det vil bli flott? Ang. senk så blir det maks 60/40, men mest trolig 40/15 komfortsenken til H&R. Blir riktig stuk, samtidig som den kan brukes noenlunde greit på vinterveier. Flere innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Det vil jo se bra ut Kanskje også gå ned på 215 foran hvis du vil ha dekkstrekk da? Synd de ikke leverer 9,5". Men er felgene laget slik at bakfelgen har breiere kant enn framfelger selv om begge felgene er f.eks 8,5"? Er jo noen felger hvor det er slik, og hvis det er tilfellet + 0,5" breiere, så vil det jo bli ganske stor kantforskjell Angående senk osv, så vet jeg ikke noe hvordan det påvirker E36, men du finner sikkert noe i tråden som heter noe i likhet med "hvilke dekk/felger passer hva?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Husk, fordi om E46 felger passer på E36, så er det ikke dermed sagt at E36 har like mye plass i hjulbuene som E46....så sjekk dette først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå