Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, om du har prøvd en annen pumpe får vi vel anta at trykket er på plass iogmed at du veit at rail/dyser/btr osv er lånt fra en annen bil som du vet er i orden.

Hva med å tenke tilbake til hvordan bilen begynte å oppføre seg slik? Kom det gradvis, eller var det bare slik sånn plutselig? Har den blitt værre/bedre (Da tenker jeg ikke på værre/bedre etter utskiftning av deler og avkobling av kontakter) etterhvert?

Har dere strøm der det skal være strøm og jord der det skal være jord? Tilgang til et koblingsskjema? Virker som at enten så har en komponent tatt kvelden (Altså en av de som dere ikke har byttet ut), eller så ligger det noe og forstyrrer ledningsnettet.

Hvilket innsprøytningssystem er det i denne bilen? Bosch Motronic, Jetronic..? Skal se om jeg har noen tegninger over det liggende, som jeg kan slenge opp her så vi får en oversikt over alle komponenter i systemet og alle komponenter som allerede er sjekket at er i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, om du har prøvd en annen pumpe får vi vel anta at trykket er på plass iogmed at du veit at rail/dyser/btr osv er lånt fra en annen bil som du vet er i orden.

Hva med å tenke tilbake til hvordan bilen begynte å oppføre seg slik? Kom det gradvis, eller var det bare slik sånn plutselig? Har den blitt værre/bedre (Da tenker jeg ikke på værre/bedre etter utskiftning av deler og avkobling av kontakter) etterhvert?

Det hele startet da jeg hadde b25`en i bilen. En stund etter at jeg kjøpte den, så begynte den og oppføre seg litt rart, spesielt når jeg rusa turtall uten å kjøre. Da gikk det litt lang tid før turtallet kom ned igjen.. Akkurat som om det hang litt, om du skjønner.

Slik var den lenge, helt til den innimellom begynte å fuske/"hakke" når jeg kjørte på jevnt turtall.. Bilen rykka og nappa litt.

Så skulle jeg ta knekken på noen bakdekk før jeg skulle bytte, og tok en burnout.. Rusa opp turtall og slapp clutchen, og det ble et smell, siden jeg knakk difflokket. Hadde ingen problemer med å holde turtall da. Kjørte så rolig hjem, og nappingen var kanskje litt værre på konstant turtall, men trodde det kom av at det av ujevn belastning på understellet bak pga knekt lokk. Bytta diff, og da jeg skulle kjøre etterpå, var den håpløs med nappingen, og egentlig ukjørbar.

Parkerte bilen i garasjen, og den sto der en stund. Fikk så tak i b27`n, og tok ut bilen for å bytte motor.. Da jeg skulle kjøre til garasjen som motorbytte skulle gjøres i, ble den mer og mer håpløs. Kjørte på den lagerbank, og klarte til slutt ikke dra turtallssperre (høres ut som skikkelig motor-voldtekt, men siden den skulle ut, så ble den rasskjørt).

Så hiva jeg ut b25`n, og monterte b27`n.. Da startet det hele med at jeg ikke fikk turtall i det heletatt, og den bare fuska / nektet mere en 2500-3000omdr.

Har dere strøm der det skal være strøm og jord der det skal være jord? Tilgang til et koblingsskjema? Virker som at enten så har en komponent tatt kvelden (Altså en av de som dere ikke har byttet ut), eller så ligger det noe og forstyrrer ledningsnettet.

Jeg mener det er strøm der det skal være strøm. Men det kan selvfølgelig være ledningsbrudd/feil i bilens ledningsnett. Motorledningsnett er bra. Har prøvd 2stk ledningsnett fra preface, og byttet så til facelift motornett, siden det benyttes triggerhjul og sensor foran nå i stedet for. Har ikke tilgang til noe spesielt koblingsskjema, bortsett fra det jeg fikk for maaange sider siden her, som jeg brukte da jeg ohma hjerne/ledningsnett. Hadde kobla feil med jording på plussen, siden den brune ledningen så rød ut i mine fargeblinde øyne. Da ble det svidd noen ledninger, som resulterte i at ene kretsen til dysene (1-3-5) ikke hadde strøm. Byttet så til et nytt bra nett, og alt funka som før, med max turtall til 2500-3000omdr.

Hvilket innsprøytningssystem er det i denne bilen? Bosch Motronic, Jetronic..? Skal se om jeg har noen tegninger over det liggende, som jeg kan slenge opp her så vi får en oversikt over alle komponenter i systemet og alle komponenter som allerede er sjekket at er i orden. :)

Innsprøytningssystemet er jeg usikker på. Det som står på motor er fra preface.. Ledningsnett som sagt fra facelift nå. Er vel Bosch Motronic om jeg ikke husker feil, men det kan ny eier av bil bekrefte om han gidder å sjekke, siden jeg er på sjøen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles en finger på at det ikke ligger i motor el-nett, og at jeg ville sett hva som er på tanken. Som jeg sa til deg terje;)

Egentlig enig der, Marius! :)

Jeg har jo tømt tanken, og fyllt på frisk ny 98 oktan for litt siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg skal kjøpe hjerne til han skjønner du :)

Men om han kan ta din da, så blir vi vel enige! :) Jo raskere han får riktig hjerne jo bedre ;) (Guten er jo ikke helt riktig uansett hvilken hjerne han får men :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...