Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, det gjennstår MYE før alt er byttet og alt er bra.. Litt karosseriarbeid, ny lakk, kunne tenkt meg og byttet alt under bilen (foringer, bærebroer, stag osv), justerbar camber foran.. Skulle hatt nyopptrekt interiør, osv osv osv ;)

Ligger fortsatt en del umonterte ting da:

KW`ene

Eff.anl

Nye hjullager foran

Nye tårnlager bak

Tårnstiver bak

"RS"`ene

M-tech1 vingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtech 1 vingen kan jeg ta i mellomtiden;) si fra om du kommer over en.

Om nettet å hjernen er bra er det jo bare å begynne å bytte følere og se over ting.

Feks hvordan er fordeler, fordeler rotor, plugglefninger, plugger?

Blå tempføler, de to følerne (vet du har sjekka disse, men alikevel), bensinpumpe/trykk

Men alt dette vet du vel:) men vil jo gjerne at du skal få til bilen jeg også, så brainstormer litt her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror ikke du skal ha den nei ;)

Fordeler, rotor og ledninger skal være bra.. Skal ta ut plugger etterpå og sjekke de også..:)

Ja, driver og prøver å skaffe den blå tempføleren.. For når jeg tar av den ledningen blir den enda værre virker d som..

Skal starte med bensinsystemet etterhvert nå, men driver og løper rundt huset her akk nå siden snekkere er kommet :lol:

Tar i mot all brainstorming! Hjelper på at flere tenker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kos deg med renovering av hus da ;) jeg har minst en blå tempføler som skal være bra, om ikke flere, så vet du det :)

Edit: om du ikke har nye plugger, eller uansett, mål gapet på de med føle blad. skal være rundt 0,7 - store variasjoner kan lage en del krøll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig.. Pussa av pluggene nå, og da gikk den bortimot jevnt på tomgang i 10sek kanskje. (Pluggende var forholdsvis våte). Så starta den og jage igjen.. Oppnår fortsatt ikke turtall..

Ohm`et dysene til 15,6 ohm (???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følere på kassa.. Prøvd flere forskjellige og ohmet de..! Passer blå temp-føler fra M50?? Får lånt en her nå.. Plugger er våte og svarte.. Så den får for mye fuel virker d som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart at vi har akkurat samme feilen på samme tidspunkt :P Jeg har prøvd å bytta den blå føleren og det ble ikke noe bedre. Jeg prøvde også å måle bensintrykk. 3bar på tomgang og 4 bar på 1500rpm. Er vell ganske i overkant, men er hvertfall ikke mangel på bensin inn til innsug da :) Eneste jeg kan tenke meg er innsug eller dyser som er blitt noe tull med. Noe som er tett eller noe slikt. Gidder ikke å prøve å forske mer på tenning ( gnist ) nå, for har prøvd alt. Kan være smart å bytte innsug og dyser hvis du har noe tilgjengelig, eller får låne hos noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, skulle gjerne vært foruten!!!!!

Nå har jeg snart gått tom for idéer på hva jeg skal sjekke.

Har prøvd følgende:

Andre sensorer på kassa, Ohm`et og OK

Sjekket over alle slanger for falskluft

Prøvd andre plugger (dog ikke nye)

Prøvd annen LMM

Byttet BTR

Byttet TPS

Skiftet motorledningsnett

Prøvd annen temp-føler (den blå på termostathus)

Prøvd annen hjerne

Sjekket dyser - de funker fjell (Som også vil si at den får bensin, men riktig mengde, om ikke, hvorfor??)

H J E L P !!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...