Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg skifta over til facelift ledningsnett, bytta triggerhjul, og alt det andre som hørte til... Kinna, og tok etter/tente/gikk ujevnt, men etter det var det stein dødt.. Nå har jeg pakket sammen og tar med meg E91`n på GS-treffet i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, er huket riktig.. Sjekket det intet mindre enn 3 ganger nå :)

hmm okei :P hadde eg gang med min at jeg fikk stilt det 180 grader feil ellr no.. og da gikk den også helt på ræva :P men hvordan er symptomene bare fusking og smelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

martingweberg: Ingenting som feiler kompresjon!

jakobm5: Har akkurat vært og kjøpt nytt batteri. Nå kinner den som bare juling, men tenner ikke. Trasig å sjekke gnist når jeg er alene, så skal prøve og få med meg noen slik at jeg kan NOK EN GANG begynne og utelukke ting.

Har nå skiftet til facelift ledningsnett, samt byttet til triggerhjul og triggersensor foran. Så nå er alt etter "boken" for hvordan det skal være for å få de til og gå med det oppsettet jeg har. Blir vel å hente de to siste BBS-felgene i kveld, så kanskje jeg monterer de også ila dagen, om jeg gidder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A shot in the dark men har du sjekka vanntemp føler? Ikkje veit eg om den kan skape sånne tendenser...

Ogsååååå....har du skifta alle plugg kabler no da? Inkludert kabel til coil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sjekka vanntempføler.. Den skal være i orden, siden jeg prøvde en bra en og hadde samme problemet. Den kan skape trøbbel ja..

Det som er forandret nå er jo at jeg ikke har preface-oppsett mere, men facelift, så må på en måte starte på nytt igjen :)

Alle pluggledninger er bra. Kabel til coil spruta gnist med prefaceledningsnettet. Så ja, den gnister i alle retninger! :) Har også fått på den saken som er rundt ene pluggledninga (impulsgiver elns??) som hører til facelift-nettet og går til nabokontakten til triggersensoren på den plata under innsug. Alt dette inkl pluggledninger ble hentet fra bil som startet og gikk før jeg plukka deler av den :)

Skal prøve og se mere på det ila dagen om jeg får tid :) Ble litt gira igjen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohrvik: Jaa, er jo meget gira på å få den haugen der på veien da :lol:

Håkon: Hmm, mener at facelift har ledning fra coil inn til hjernen(?) for turtall? Mulig jeg tar feil, men mener vi gjorde det slik da jeg satte i facelift-motor i den sorte cabbeluren jeg hadde. Har i alle fall montert den ledgninger som er festet rundt ene pluggledningen rundt syl.6, slik som det sto på den jeg tok av, og til den kontakten som er nabo med triggersensorkontakten..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å bytte hjernen?

Som du ser så har han skifta heile nettet....

Den rundt plugg kabeln har ingenting med turtall måler å gjer, trenge heller ikkje denne for att bilen skal gå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...