Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjedelig og sette den der for en hel del feilsøking som jeg allerede har gjort, og sikkert forslag til hva som kan være feil med påfølgende kjøp av nye deler som ikke gjør nytte for seg.

Ja, jeg er i grunnen negativ til å sette den på verksted (sett bort i fra en evt mulighet til diagnose som kommer opp med noe oppsiktsvekkenede), ganske enkelt pga at jeg har prøvd så mye, fått mye hjelp og tips her inne som jeg har prøvd, hatt med meg folk med kompetanse, og en far som har vært bilmekaniker i 30år som har bidratt mye.

Sier ikke det at ingen andre kan klare å finne feilen, men er litt betenkt på det, siden jeg tror et verksted vil starte med samme feilsøking som jeg og de som har vært med meg har gjort. Da går det fort timer til ingen nytte, selv om jeg sikkert kan si alt jeg har prøvd til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din tankegang om verksted er jo helt feil ;) setter du den inn på bmw og ber dem ta en diagnose så feilsøker dem en hel del i tillegg uten at du betaler noe mer. De ber deg legge ved en liste over hva du har gjort samt mest mulig deler du har liggende som kan ha noe å si for dems feilsøking. Så ringer de deg etter det for å fortelle hva de fant ut å hva som evt skal gjøres videre. Leverte min inn på fredag og mandag 09.30 ringte dem å sa at bilen gikk som bare det! Verdt hver en krone! De sa også at den bare skulle jobbes på når de hadde tid til overs for at det skulle bli billigst mulig. Og etter et halvt år med frustrasjon var det veldi deili at de fant det ut :D

Og nå ha jeg kjørt opp å ned norge med bilen å satan så gøy :D ikke sikkert jeg kunne det om jeg skulle fortsatt å feilsøke.

Er nå bare min mening og regner med du savner å kjøre bilen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå har vi ikke BMW-verksted her ute, så det vil i jo bli en stor kostnad bare å leie henger, få tak i en som kan kjøre bil med henger samt 8 ferger med bil og henger tur retur. Har heller ikke troa på at BMW i Kristiansund har peiling på så gammel bil.

Neste blir GS på Bud, som blir det samme med 8 ferger, men med 4 x bomstasjon og mye lengre og kjøre.

Jeg må tenkte litt på det.. Har selvfølgelig lyst til at bilen skal gå, og burde jo egentlig ikke gremme meg over kostnadene iom at det ligger deler for 20k i kjellern som enda ikke er montert........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så uaktuelt som det går an. De har vært topp på alt jeg har gjort med E91`n da jeg hadde den, men å skru gammel BMW, det får de ikke lov til på min bil :) Det er vel en på Slatlem som jeg har litt troa på, og det er han polakken som jobber der. Han er faktisk meget dyktig.. Det sier Ole Birger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mye må klaffe for å få den avgårde :P Bud høres ut som et smart valg! Får håpe noen har tid og mulighet til å hjelpe deg med en henger. Å kostnadene kan vi ikke tenke på :mrgreen:

Håper den starter snart uansett løsning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men å kjøre til Kristiansund og sette fra seg bilen = 2 ferger. Så skal man hjem igjen, og da blir d naturligvis 2 til. Da er vi kommet på 4..! Om bilen da ikke er kjørbar når den skal hjem igjen, så blir det samme runde med bil og henger enda en gang, altså 8 ferger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Morgan har vel lite å gjøre med verkstedavdelingen tror jeg.. Prøvde jo å ringe GS for å få noen tips der, men fikk beskjed om at de kunne ikke gjøre noe, å jeg måtte komme dit med bilen..

Samt at han jeg kjøpte E46`n av er mekaniker (har ansvar for diagnose osv) på GS, så vi snakka vel omtrent halve turen fra KR til Bud om problemet mitt..

Er egentlig rimelig rådvill nå... Drev å diskuterte litt med gammlingen i sta.. Og han kom med et forslag til å ordne opp noe for å sjekke ledningsnettet som hører til bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å tømt tanken å fylt på ny bensin forresten? Jeg brukte også powerup dyserens i min bensin :)

Tank var tom forrige uke.. Fikk 30 liter med frisk ny 98 oktan!

Dyserens har jeg ikke prøvd..

Det er ikke liv i motoren i det hele tatt?

Joda, motoren starter.. Men jager på tomgang og får ikke mere enn ca 3000omdr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...