ogee1 Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 Takktakk:)sitter som smurt med 19" på 1-serie:) passet rett på med meg, og ja er 8,5" brede. jeg også lette mye runt om på forskjellige sider etter felger til 1-serie, men var veldig lite å finne, jeg hørte tilogmed med GS om noen felger fra andre BMWer passet, men de sa nei..men så kom jeg over disse med en kompis av meg som hadde dem på en e46 og de passa rett på! kunne hvert litt space ut bake, men ikke noe som enn legger stor merke til:) mine er vell et42 tror jeg det var:) Jeg har også brukt mye tid til leting, men du har helt rett i at det ikke er mye å velge mellom for 1-serie. De fleste produsentene gir seg på ET35, eller til nød ET40, noe som blir litt snaut på 1-eren.Jeg har funnet noen få alternativer i 19". Forgestar, VMR og Breyton blant de uorginale. I tillegg har jeg funnet et par originale BMW-felger som bør passe uten valsing. Den ene er style 163, som kom med E46 M3 Comp/CSL. Denne finnes i 8x19 ET47 og 8.5x19 ET45. Et annet alternativ er style 145 som kom med E83 X3. Den finnes i 8.5x19 ET46. Etter det jeg kan skjønne skal disse felgene ha samme boltsirkel og navdiameter som 1-serien, og da bør de jo passe. (Dette gjelder forsåvidt de aller fleste X3-felgene, tror jeg.) Har lagt ved en kjapp manipulasjon som viser min E87 med style 145. De fleste ville vel valgt CSL-felgen, men jeg er kjerringa mot strømmen, så jeg synes style 145 er litt styggtøffe og lurer på å kjøpe dem. Ikke plagsomt mange 1-ere med X3-felger rundt omkring, så vidt jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Takktakk:)sitter som smurt med 19" på 1-serie:) passet rett på med meg, og ja er 8,5" brede. jeg også lette mye runt om på forskjellige sider etter felger til 1-serie, men var veldig lite å finne, jeg hørte tilogmed med GS om noen felger fra andre BMWer passet, men de sa nei..men så kom jeg over disse med en kompis av meg som hadde dem på en e46 og de passa rett på! kunne hvert litt space ut bake, men ikke noe som enn legger stor merke til:) mine er vell et42 tror jeg det var:) Jeg har også brukt mye tid til leting, men du har helt rett i at det ikke er mye å velge mellom for 1-serie. De fleste produsentene gir seg på ET35, eller til nød ET40, noe som blir litt snaut på 1-eren.Jeg har funnet noen få alternativer i 19". Forgestar, VMR og Breyton blant de uorginale. I tillegg har jeg funnet et par originale BMW-felger som bør passe uten valsing. Den ene er style 163, som kom med E46 M3 Comp/CSL. Denne finnes i 8x19 ET47 og 8.5x19 ET45. Et annet alternativ er style 145 som kom med E83 X3. Den finnes i 8.5x19 ET46. Etter det jeg kan skjønne skal disse felgene ha samme boltsirkel og navdiameter som 1-serien, og da bør de jo passe. (Dette gjelder forsåvidt de aller fleste X3-felgene, tror jeg.) Har lagt ved en kjapp manipulasjon som viser min E87 med style 145. De fleste ville vel valgt CSL-felgen, men jeg er kjerringa mot strømmen, så jeg synes style 145 er litt styggtøffe og lurer på å kjøpe dem. Ikke plagsomt mange 1-ere med X3-felger rundt omkring, så vidt jeg vet! jeg så en del på vmr og breyton jeg og, men det ble litt dyrt i forhold til hva jeg ville bruke.. er det nye orginalfelger du har tenkt på da eller brukte? kan bli stili med de x3 felgene! bilr nåkk en del feitere på bilen enn på bildet der:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Takktakk:)Jeg har funnet noen få alternativer i 19". Forgestar, VMR og Breyton blant de uorginale. I tillegg har jeg funnet et par originale BMW-felger som bør passe uten valsing. Den ene er style 163, som kom med E46 M3 Comp/CSL. Denne finnes i 8x19 ET47 og 8.5x19 ET45. Et annet alternativ er style 145 som kom med E83 X3. Den finnes i 8.5x19 ET46. Etter det jeg kan skjønne skal disse felgene ha samme boltsirkel og navdiameter som 1-serien, og da bør de jo passe. (Dette gjelder forsåvidt de aller fleste X3-felgene, tror jeg.) Jeg liker også disse fra wheeldude. Noen som har sett dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Jeg liker også disse fra wheeldude. Noen som har sett dem? de der var flotte! hadde nok gjort seg ypperlig på 1-serie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Oi..! Denne satt jeg og kikket på i mnd.skiftet Januar/februar. Var -så- nære å bare ringe for å si at jeg ville ha den! Men, så ville madammen ha 5dr. Nydelig bil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Oi..! Denne satt jeg og kikket på i mnd.skiftet Januar/februar.Var -så- nære å bare ringe for å si at jeg ville ha den! Men, så ville madammen ha 5dr. Nydelig bil!!! ja, stemmer nok det. jeg gjorde det, satt en måned å lette etter bil så kom denne og jeg ringte dagen etter den kom ut og sa den skal jeg ha! jeg liker bedre 3 dørs en femdørs, men så på din her en dag, var meeeget pen den å! og flotte bilder ikke minst! takk for det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 Hehe, takk for det Ja, den der bilen var rett og slett hårreisende bra! Ikke sett den i "person", men på bildene ser den helt ellevill ut.. Var nok madammen som ønsket å komme med to små krav. Fem dørs og isofix i baksetet. Greit nok å være litt føre-var siden vi har tenkt å ha bilen noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Hehe, takk for det Ja, den der bilen var rett og slett hårreisende bra! Ikke sett den i "person", men på bildene ser den helt ellevill ut.. Var nok madammen som ønsket å komme med to små krav. Fem dørs og isofix i baksetet. Greit nok å være litt føre-var siden vi har tenkt å ha bilen noen år. takk igjenn, er meget fornøyd selv:) skulle fått hjelp til å tatt noen bilder av den en dag, det hadde gjort seg! ja er ikke akkuratt noe til familiebil, var på tur nå i helgen jeg og to til og med telt og soveposer i tilegg til bagasje var ikke bagasjeplassen noe å skryte av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 ja er ikke akkuratt noe til familiebil, var på tur nå i helgen jeg og to til og med telt og soveposer i tilegg til bagasje var ikke bagasjeplassen noe å skryte av.. Du glemte å si at kjøregleden veiet opp i massevis og at du ikke ville hatt stasjonsvogn uansett... Og lastebøyle koster maks 1500, da har du plassen du trenger til årets guttetur, og en praktisk og kul bil med perfekt størrelse resten av året...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet August 15, 2010 Forfatter Share Skrevet August 15, 2010 ja er ikke akkuratt noe til familiebil, var på tur nå i helgen jeg og to til og med telt og soveposer i tilegg til bagasje var ikke bagasjeplassen noe å skryte av.. Du glemte å si at kjøregleden veiet opp i massevis og at du ikke ville hatt stasjonsvogn uansett... Og lastebøyle koster maks 1500, da har du plassen du trenger til årets guttetur, og en praktisk og kul bil med perfekt størrelse resten av året...? Så klart, så klart!! hærlig og artig bil å kjøre! en hvit strømlinjeformet takboks hadde faktisk kunne sett litt kult ut, vertfall sporty! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 Kjøregleden i 1-serien er faktisk så uunværlig at jeg tror jeg skal beholde den ved fremtidig bilkjøp - bare for å ha noe å holde smilebåndet oppe med! Jeg kjørte 1600 km forrige helg og gliste fra øre til øre hele veien (forutenom noen få mil over Gol, hvor jeg konsentrerte HARDT for ikke å ta felgene ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet August 16, 2010 Forfatter Share Skrevet August 16, 2010 ja den er helt fantastisk! gler meg til BMWCCN på våler i september, skal prøve den på banen da, det har jeg trua på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet September 9, 2010 Forfatter Share Skrevet September 9, 2010 Da var bilen lakkforseget og klar til Våler:D Bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWM Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Var på BMWCCN treff på våler i helgen å fikk prøve bilen på bane, var utroli arti når jeg kom inni det og bilen var meget go å kjøre! Kunne selsagt hvert litt stivere og bedre dekk, men den klarte seg godt: Fikk tilogmed kjøre forbi opp til flere biler;) Mestfornøyd var jeg med å holde en gul e36 M3 rundt banen, holdt den i svingene men den dro fra på langstrekkene..så fikk aldri kjørt forbi den.. Hadde også en skummel opplevelse på første turen på bana på lørdagen...var regn og våt bane og jeg kjørte første rundene med antiskrens på, så prøvde jeg å slå den helt av, det gikk bra første par rundene men så tok jeg litt hardt i og fikk sladd i siste av disse to høyresvingene som er rett etterhverandre..fikk sladd og 3 kontra og klarte ikke å hente inn den siste å dro rett i sandfella, fikk bråstopp og gikk opp på 2 hjul og viste frem understellet..falt heldigvis ned rette veien og sto godt planta i sanden.. Var veldi skjelven etter denne opplevelsen! Ble berga og fikk spylt av all sanden (ble med mye sand!) og sett etter skader, men heldigvis var det bare ett deksel under som løsna litt og sidesjørtet hoppet litt ut av festene bake, men det var bare å klipse på igjen...mellom dekk og felg hadde sand og gress klart å trykt seg imellom så det lak ut luft.. Snakket med Henrik Bergman og fekk låne verkstedet på vålerbanen og tok av felgen og tok ut lufta og fikk låne dekkomleggingsmaskin til å presse inn dekket og fjerna det som lå mellom:) Etter den opprasjonen fikk jeg tatt meg flere artige turer på banen både lørdag og søndag! Alt i alt en kjempehelg! (med untak avuhellet...) Her er noen bilder jeg har fått fra banekjøringa, flere kommer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 hva får du i advantage og comfort pakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå