bad_ip Skrevet Februar 14, 2010 Skrevet Februar 14, 2010 Hei, Har en vibrasjon ved bremsing. Dette er mest sannsynlig skeiv skivebrems. Det eg egentlig lurer på er om denne klunkelyden kan være stabstagene... minnet svært mye om lyden jeg hadde på e46 320'en jeg hadde... men siden klunkelyden forekommer ved svak oppbremsing også så ble jeg litt usikker på om det kunne være noe annet. Dette gjelder da en e34 520iat 92 mod. Merket også en svak vibrasjon ved gasspådrag i bratt oppoverbakke... noen formeninger? Mvh Nils
bad_ip Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Skrevet Februar 14, 2010 Kan vibrasjonene under pådrag i bratt oppoverbakke være hardykoblingen? Evnt er det en enkel jobb så lenge man har tilgang til bukk / grav ?
hanskr Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 eg ville tru att vibrasjonen under bremsing er skjeive bremser JA og under pådrag i oppover bakke e da mulig med hardykoplingen, eller blaute / dårlege motorfeste er mine tips
Yngvejos Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Vibrasjon ved bremsing kommer som regel av avleiringer fra klossene på bremseskiva. Ta 4-5 oppbremsinger fra 100-30 etter hverandre og kjør noen minutter uten å røre pedalen, så skal du se at det forsvinner. Det skal mye til for å få skjeve skiver. Casterstagforingene bruker å gi vibrasjoner og klunking, så du kan begynne med å sjekke dem.
Julianv Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Kan også være bærekulen nede på en av sidene som er gåen. Dette fører iallefall til mye vibrasjoner og klunking ved nedbremsing. Skal litt til for å få skjeve skiver som sagt over, men ikke på japsebiler! Vis du bremser litt hardt eller lenge så blir de skjeve.. Det med vibrasjoner ved akslerasjon kan være motorfester, men også hardykoblingen ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå