opeth84 Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en -98 mod. E39 sedan. Baksetene mine går ikke an å felle ned,men det er mulighet for skipose innebygd i baksetet. Er det noen som vet om det går an å skifte ut bakseter mot bakseter som man kan slå fremover, slik at man har større plass fra bagasjerom? Ved frakting av lengre deler som for eks. møblemang.
Otis Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Det går ikke an, da det er en annen ramme for biler med gjennomlastingssystem. Mulig du kan ettermontere slike seter, men jeg tror ikke det er noen hull i veggen bak bakseter mot bagasjerom.
opeth84 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Skrevet Februar 15, 2010 Det går ikke an, da det er en annen ramme for biler med gjennomlastingssystem.Mulig du kan ettermontere slike seter, men jeg tror ikke det er noen hull i veggen bak bakseter mot bagasjerom. å, det var dumt.. Hadde hatt bruk for nedfellbare seter.
opeth84 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Skrevet Februar 15, 2010 Det går ikke an, da det er en annen ramme for biler med gjennomlastingssystem.Mulig du kan ettermontere slike seter, men jeg tror ikke det er noen hull i veggen bak bakseter mot bagasjerom. Du vet ikke om det går an å skjære ut noe av veggen da?
Otis Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Se det på den positive siden, du får en mer vridningsstiv ramme, som gir bedre kjøreegenskaper. Mulig du kan oppleve mindre støy også. Jeg ser at du har skrevet enda mer; Så derfor svarer jeg, at det kan jo såklart gå an, men jeg ville ikke ha gjort det. Da det helt sikkert vil gjøre rammen veldig myk, og kan i verste fall gjøre den utrygg ved en kollisjon. Om den hadde hatt gjennomlastingssystem, så har sikkert BMW laget ekstra forsterkninger en annen plass i ramma. Og det har ikke din bil.
opeth84 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Skrevet Februar 15, 2010 Se det på den positive siden, du får en mer vridningsstiv ramme, som gir bedre kjøreegenskaper.Mulig du kan oppleve mindre støy også. Jeg ser at du har skrevet enda mer; Så derfor svarer jeg, at det kan jo såklart gå an, men jeg ville ikke ha gjort det. Da det helt sikkert vil gjøre rammen veldig myk, og kan i verste fall gjøre den utrygg ved en kollisjon. Om den hadde hatt gjennomlastingssystem, så har sikkert BMW laget ekstra forsterkninger en annen plass i ramma. Og det har ikke din bil. Ok. tusen takk for gode svar. Jeg hadde egentlig mistanke om at dette vil gå utover sikkerheten.
Otis Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Jeg vet ikke om det gjør det altså, men vil anta det meget mye. Som sagt, så hadde ihvertfall ikke jeg overhodet ville ha skjært i mitt karosseri. Jeg vet at det er snakk om ganske mange 10000 Nm i vridningsstivhet i forskjell på biler med gjennomlastningssystem og de uten det. Så derfor antar jeg at du kan forringe stivheten i karosseriet på en feil måte ved å kutte i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå