Gå til innhold

Hvilke felger til e92'n? Endelig bestemt meg for SP10!

Hvilke felger liker du best?  

36 stemmer

1. 1. Hvilke felger liker du best?

• Felg 1
      30
    • Felg 2
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde du hatt hvit bil så ville jeg valgt gull felgene. Er en der jeg bor som har de felgene på sin hvite E92 med M-pakke. Er drit fett, men jeg syns det blir noe annet på svart bil.

Jeg syns helt klart nr1 var veeldig pene hvis du har bremser til det. Få på røde bremseklosser som på M3'n du har bilde av. Og den felgkanten setter veldig amrikansk muskelpreg på bilen. Jeg syns det var drit tøft :D

Ja, det blir jo ekstra tøft med skikkelige bremser. Men det er ikke planlagt, hvertfall ikke i første omgang.

Jeg har fått opplyst at på størrelsen jeg skal ha så blir det 3" kant framme og 4,5 bak så det blir ihvertfall nok.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hehe, har fått med meg at du sikla på det en stund ja... Om man søker på dpe på e90post har du minimum ett innlegg i samtlige tråder, hehe ;)

Du har jo minst like frakke felger nå da!

Hehe, har sansen for DPE ja, men må si jeg er fornøyd med de jeg har kjøpt også.

Hvilken vendor har du tenkt å bestille fra?

Skrevet
Hehe, har fått med meg at du sikla på det en stund ja... Om man søker på dpe på e90post har du minimum ett innlegg i samtlige tråder, hehe ;)

Du har jo minst like frakke felger nå da!

Hehe, har sansen for DPE ja, men må si jeg er fornøyd med de jeg har kjøpt også.

Hvilken vendor har du tenkt å bestille fra?

Ja, de du har er knall! Gleder deg til å få de montert igjen nå kan jeg tenke meg :)

Alex@Alpine er min vendor. Behjelpsom kar det.

• 3 weeks later...
Skrevet

Hvordan er det dekktrykk kontroll fungerer på e9x?

Har lest om systemer både inni felgen og spesielle ventilhetter. Har ikke funnet noe slikt på mine.

Eller beregnes det utifra rullehastighet/omdreininger for hvert enkelt hjul?

Jeg har nå satt på de orginale 230 19" hjulene og fikk beskjed om lite luft, og det stemte.

Skrevet
Hvordan er det dekktrykk kontroll fungerer på e9x?

Har lest om systemer både inni felgen og spesielle ventilhetter. Har ikke funnet noe slikt på mine.

Eller beregnes det utifra rullehastighet/omdreininger for hvert enkelt hjul?

Jeg har nå satt på de orginale 230 19" hjulene og fikk beskjed om lite luft, og det stemte.

har forstått det sånn at det ikke er noen føler på hjulet. Skjønte ikke helt hvordan det fungerte, men skal visst være en føler som sjekker høyden eller noe sånt.

Så bare å bytte, nå har ikke jeg testet på min etter at det ble lagt om dekk, men har ikke fått noen feil på dekktrykk kontrollen. min er 09 modell e90, så det er helt sikkert likt på din.

Skrevet

sjekka opp litt rundt det og her er det som står på Wikipedia.

Indirect

Indirect TPMS do not use physical pressure sensors. Indirect TPMS measure the "apparent" air pressure, by monitoring individual wheel rotational speeds, and other signals available outside the tire itself. Most indirect TPMS use the fact that an under-inflated tire has a slightly smaller diameter than a correctly inflated tire and therefore has to rotate at a higher angular velocity to cover the same distance as a correctly inflated tire. Newer developments of indirect TPMS can also detect simultaneous under-inflation in up to all four tires using vibration analysis of individual wheels or analysis of load shift effects during acceleration and/or cornering, which can be realized in software using advanced signal processing techniques. However, the vibration analysis technique requires the use of additional suspension sensors which result in increased complexity and cost of the overall system as long as vertical chassis movements are concerned. That is why most current advanced indirect systems use the spectral content of the wheel speed sensor signals so no additional sensors are needed and the computations can also be carried out by usual processors for example in usual ABS or ESC control units.[citation needed]

Indirect TPMS are realized in software in combination with wheel-speed sensors for anti-lock braking systems, and electronic stability control systems. A disadvantage of indirect TPMS is that the driver must calibrate the system by pushing a reset button on the dashboard via an on-board computer and if this is performed when any tire is in an under inflated condition then the system will not report correctly.[citation needed]

• 2 weeks later...
Skrevet
Ja, der kom det en forklaring ja.

En mnd eller to til nå så er felgene i hus. Laaang ventetid! :(

Lenge siden du bestilte eller? Skikkelig kult at noen i Norge kjøper DPE felger i alle fall. :D

Men misunner deg ikke ventetiden. :P

Skrevet
Ja, der kom det en forklaring ja.

En mnd eller to til nå så er felgene i hus. Laaang ventetid! :(

Lenge siden du bestilte eller? Skikkelig kult at noen i Norge kjøper DPE felger i alle fall. :D

Men misunner deg ikke ventetiden. :P

Huff nei, den er lei! Hadde egentlig glemt litt av det men kom på det i går igjen.. men men.

Bestillte for en mnd siden.

Tøffe de konkave også, men som du vet....ingen kant! ;)

Skrevet
Håper ikke du skal gå for sorte felger, da ville jeg heller gått for stålfelger. mye billigere og ser like mye detaljer.

Nei,de blir ikke sorte. Enkelte svarte felger synes jeg ser ganske tøft ut, men langt mellom hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...