Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er valget vanskelig Wabby? bmw x1/bmw 320xd audi a5 coupe/a4 allroad eller a5 sportsback?

k3qz8722cn2xiaoogzyx.jpg

Når det gjelder første generasjons x-drive som finnes i x3 danker quattro dette systemet glatt f.eks allroad 2004 mod vs x3 3,0d 2004 mod, dette har jeg testet i praksis. Den store forskjellen ligger i at x3 bremser hvert hjul som spinner for å overføre kreftene, selv om du slår av dsc systemet ligger den å bremser på hvert hjul, med det resultatet at det begynner å ryke ut av hjulbuene etter 100m med dyp snø, ca 25cm og da står du dønnfast. Når systemet er overopphetet tar det en pause, er faktisk ikke så mye som skal til.

Mens min allroad bare fortsetter å gå uten esp ingen røyk eller andre forstyrrende elementer.

Vil legge til at dette er under ekstremt vanskelige kjøreforhold, tror nok audien har fortrinn i ren fremkommelighet grunnet 50/50 på de eldre allroad, den nye har mer sladdevennlig 60/40, du kan også bestille sportsdifferiensal med sperre bak.

Man må nok prøvekjøre, ingen tvil om at begge biler er gode!

jascj9bac8qr71s8hb63.jpg

7one2zfupoo6d8d2huwv.jpg

vj01ekbb8somwti9j9jx.jpg

zm3p6do1vg62zegyxcd6.jpg

9marzms7it0vur6evrak.jpg

Skrevet

Hvis du skal sammenligne Audi S5 med noe, så må jo det bli E92 M3. Da er jeg slettes ikke så sikker på hva jeg ville ha valgt.

Skrevet

Synes ikke sportback er veldig fin, men coupe er en fantastisk bil.

tråden din derimot forstår jeg ingenting av. hva er poenget med den? Audi reklame?

Skrevet

Hadde heller valgt E92 jeg også, selv om A5,en er utrolig rå. Etter min mening så er A5 den eneste pene Audi,n. A4,A6 osv ser ikke ut. Kjedeligere biler skal du lete lenge etter. Dog den nyeste modellen har forbedret seg ekstremt i forhold til eldre modeller da. :)

Skrevet
Det var nok meningen at svaret skulle komme i tråden til Wabby ang. X1 vs. Audi... :wink:

Må bare beklage, trykket feil på nytt emne isteden for skriv svar på wabbys emne x1 vs a4 allroad.

Skjønner at dette skapte noen reaksjoner her inne, er halvt audi menneske og halvt bmw menneske for ordens skyld.,.

Men morsomt å lese svar.

Kan bare slette dette innlegget!

får ikke gjordt det sjøl.

Mvh

Skrevet

For ordens skyld, her ser du at X-Drive som X3'en har ikke står det minste tilbake for Audi sitt quattro system, selv ikke det nyeste som står i Q5.

Hvorfor du har fått de erfaringene er ikke godt å si, men man må kunne bruke de forskjellige systemene for å hente det beste uttav de.

Og i tilfelle du ikke vet det, X3 hadde samme x-drive system i 2004 som nå.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...