Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

Anbefalte innlegg

Skrevet
åssen sveise aparat er det du kjøpe deg da ? :-) hvor og hva koster sånt ? .-)

Det er et IMS 161HF TIG DC sveisemaskin 160 Amp. med HF kjøpt på Tema Norge AS på Sola/stavanger

fikk det til 8100kr. Det stod på finn som brukt, men jeg kan ikke se at det er brukt til noe, sikker butikkutstilling eller noe.

Men måtte også kjøpe ny flaske med Argon gass, tror det var 9kg. Kunne ikke bruke den gamle 5kg mison18 som jeg kjørte på den gamle Tig aperatet. kosta flesk. Så alt i alt med gass og noe tig tråd kom det på 12000. Men får mom igjen.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31326082

f616h7vl0ngc10ox2v78.jpg

Ps kjøpte noen sveise hansker på Jula. di er for tykke til å sveise med. Endte opp med Tig sveise hansker my tynnere skinn.

• 3 weeks later...
  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fått taki noen brukte dyser, byttet filter og o ringer med det samme.

er 350cc Bosch Injector 0280155811 EV6 4-hole disc tror de er mer passelige en 250cc som jeg hadde liggende.

lo34tg59tq97jvaj1wzi.jpg

Skrevet
må du få satt opp farta her:P trudde detta skulle bli noe sånn kaste sammen en helg prosjekt jeg:P

he he er du hyppen på en oppstart eller :lol::lol:

Skrevet

Fått leke meg en del med tig sveise aperatet. Fått sveis om turbo manifolden slik at turboen sitter rett og at olje returne fynker.

Sveiste på litt exstra på Collectoren samt satti sveise bung til pyromåleren. Gikk over sveisene som jeg hadde miget.

vpsowhu3vqenunl1zf97.jpg

biqyw3az1jzk0k4yik7y.jpg

xs1d001kocqm23jmgglu.jpg

71aif5gzggf3qe8oin3c.jpg

Skrevet

Fått litt gang igjen. Slengt på noe eksos bandasje på den modifiserte manifoilen. ble ok.

samt laget en ny oljefordelings blokk. var ikke fornøyd med den jeg hadde mekket sist.

Denne blokka var egentig beregnet på vakum. men jeg gjenget opp noen hull til den orginale oljetrykmåleren.

Eller venter jeg på noen deler til olje returen til turbo. Så er det å slenge sammen.

Har ikke bestemt meg for eksos enda, får se va jeg har liggende.

nyoc8976z75zq3xuozyy.jpg

2flfyzkjvhyc8t8a0dmz.jpg

h6vm91ji0vbwftat1xkl.jpg

Skrevet
hvordan ble det med veiv og råder og den biten der til slutt? husker du var på jakt etter en spessiell veiv og noe greier? hvordan gikk det ? :-)

Jeg endte opp med standar m43 1,8 81mm veiv og m42 råder.

Hadde en m44 veiv men den var skjeiv. fikk ikke taki ny.

Skrevet

hvordan tror du det hadde fungert med m47N veiv ? :-) den har lengst slag lengde av alle :-) har en blokk liggende som jeg ikke har bruk for til noe :-) hvis det er av interesse, så skal jeg sjekke ut hvordan den er i forhold til de andre og hva slag lengden er. veit den er lengere en m47 veiva som de bruker i m42 turbo bygg. men mener og huske det var noe spessielt i foronter på denne veiva som ikke var helt likt m42. men m43 har vel enkel kjede? og da går det sikkert fint og bruke drevet som tilhører veiva :-)

Skrevet
hvordan tror du det hadde fungert med m47N veiv ? :-) den har lengst slag lengde av alle :-) har en blokk liggende som jeg ikke har bruk for til noe :-) hvis det er av interesse, så skal jeg sjekke ut hvordan den er i forhold til de andre og hva slag lengden er. veit den er lengere en m47 veiva som de bruker i m42 turbo bygg. men mener og huske det var noe spessielt i foronter på denne veiva som ikke var helt likt m42. men m43 har vel enkel kjede? og da går det sikkert fint og bruke drevet som tilhører veiva :-)

Ikke lenge siden jeg solgte min m47 veiv, det passet ikke sammen med orginale stempler og 140råder. du trenger 137 råder og jeg fant ikke det. eller så kan man bestille custem stempler. men dette ble for dyrt for min del. hadde liggende 135 råder men da tok stempel skjørtene borti olje spray dysene. Desuten så kom di orginale stemplene 3mm for langt ned i blokken. Vist det var mest hestr jeg var på jakt etter så burde jeg ikke velget m43 8 valve motor heller.

M47 veiven må maskineres i front ja. den er 0,5mm som må av. eller så passer den rett in i alle blokker enten om det er m40 / m43 eller m42.

Grunnen til at jeg valgte m44 veiven var at den er lik m43tu 1,9 men uten balanse aksen. og jeg hadde det liggende sammen med m43tu stempler som er 85mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...