Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede


takaasen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har har det dukket opp noen nye deler i posten. :applause:

4 sett stempel ringer av merke grant.

wjv15kady3r2fv0nnf66.jpg

En dump ventil av merke humbug. :lol:

36jkm6hjluoyczgk23nx.jpg

Vasket 316 e46 stemplene. bemerk 84,985, altså en milimeter mer en 1,8 lter stempler.

6aoiw6rjs5pawb99p801.jpg

Holder også på med å tilpasse eksos manifolden.

h7xdp22hxakcsozlkr8u.jpg

Er litt usikker på om jeg kommer i konflikt med ac kompressoren, men får se.

Ca hvor turboen kommer.

7mg0ihy52m5dd0dr86xb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

er i usa nå og shopper etter deler. har ikke gjort så mye med proskjetet på lenge. prøvte å selge bilen men etter å ha eu gokjent den så forsetter jeg med proskjektet.

hadde mest lyst på BMW men ev corvetter for holde. 8)

7njnvf7gqqf1mn3l71vu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro prosjekt, spennende å se hva du kan få utav denne motoren. Bare et lite spørsmål om det er greit: er det m-43motor fra e-46 du bruker? Hva slags ledningsnett og hjerne skal du bruke m.t.p aT E-46 Motorledn.nettet er vel helt forskjellig fra e-34 og hjernen har vel startsperre? Skal nemlig settte en m-43b18 fra e-46 i min e-34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. motoren er fra hummer og kanari.

m43 316 blokk

m43 318i topp

mix max deksler etca

bunpanne fra 518i m43

insug fra 316i m43 e46

veiv fra 318is m44

stempler fra 316 m43tu e46

skal bruke det orginale ledningsnette som er på bilen bilen har orginalt m43. har kjørt m42 318is ecu bok på den så jeg vet at dette fynker. har i dag bestilt miller war chip får se om di kan levere det til hotellet.

så det er ikke noe start sper fra e46 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro prosjekt, spennende å se hva du kan få utav denne motoren. Bare et lite spørsmål om det er greit: er det m-43motor fra e-46 du bruker? Hva slags ledningsnett og hjerne skal du bruke m.t.p aT E-46 Motorledn.nettet er vel helt forskjellig fra e-34 og hjernen har vel startsperre? Skal nemlig settte en m-43b18 fra e-46 i min e-34.

hvist du har m43 fra før av så hadde jeg prøvt å bruke ledningsnette du har. men hvist det er m40 så må du bytte alt sammen med ecu. må også lage noe om på tomgangs regulatoren for den er foskjellig på e46 m43tu og e36/34 m43. tipper dette blir mye stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er m-40 orginalt ja, har en m-42 i bilen nå. Men på m-43 fra e-36/34 er det vel triggerhjul på svinghjulet med en føler, dette er det ikke på e-46 motoren, ellers tror jeg ledn nettene skal være ganske like. Har ikke sett så mye på dette ennå, men får håpe jeg finner litt ut av det [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, med triggerhjule ja. hvordan er det med bund pannen? e46 en har balanse akser under veiven. det var derfor jeg tok m44 veiv istede for m43tu. går det klar understellet?

hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt m42 lednings nettet og brykt det i stede for m43e46.

da slipper du rote med startsperr og sont. men vist du bare kan bruke ecu boksen fra m42 og lednings nettet som står på m43tu så er det jo perfekt. sen pm når du begynner.

gøy at andre også driver med 4er.

det jeg har lagt merke til er alle kjøper firer men så skal di hive inn 6ser eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på motoren i går, og skal gå fint å sette på trigggerhjul og føler på den motoren. Så da trenger jeg det åsså bruker jeg elnett og ecu fra m-42. Ang. bunnpanna håper jeg den fra m-40 passer, ikke fått sett på dette ennå. M-42 hjernen passer ikke på e-46 nettet nei, der er det bare mye styr og stell å få til å bruke det nettet så dropper det. Ettersom jeg får på triggerhjul så vil jo m-42 nettet og ecu funke.

Ja, gidder ikke sette in sekser i denne, er så mye styr med godkjenning osv. Er bare en praktisk bruksbil som er førerkortvennlig :) Bytter ut m-42'n pga at den beg. nok å bli litt sliten, den er tungstarta når den er varm og liker litt olje, men ikke helt galt ennå. Bare fint å få beg. med nye motorplaner før det er for sent :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...