Dr_S Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 "hiv ohoi,snart er bilen vår, så kan vi ta av deler og sette dem på vår" Men fra spøk til revolver... Skien er berykta for mye rart, spesielt BMW og tjuveri. Noe av grunnen tror jeg at disse ryktene oppstår er at det er utrolig mye bygg herfra. E30 med S38B38 osv osv Også begynner folk å lure på hvor alle delene kommer ifra...osv osv. Mye misunnelse i miljøet vårt og derfor tror jeg at Skien/Grenland sliter, om enn noe ufortjent, med denne noe frynsete "statusen". Jeg synes ikke slike tråder bør stenges, da bør det heller forklares fra folk som er fra området at dette inntrykket mange har, er feilbasert. For det tror jeg at det er nemlig..
pIMp Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Hva kan man si... Folk emigrerer jo fra området. Ser man på hus og leiligheter i Grenland så er de MYE rimeligere enn hva som er i Kr.sand for eksempel. Byen(e) kryr av dritt og narkiser, det gjør det forsåvidt andre steder og men syns de skiller seg godt ut i Grenland. I tillegg så har utlendingene gruppert seg veldig (se klyve og maihaugen (Er vel en grunn til at enkelte bussruter blir kalt for ColorLine)), mens man finner narkomaner og annet skit andre steder. I tillegg så finnes det en del ymse folk fra Herre, Dalane, Siljan, Ulefoss, Drangedal med tilgang til store låver og annet snadder. Ja, kanskje folk helt ut til Hvittingfoss, hvem vet. Lovløst, tja. Ikke langt i fra. Største "problemet" med Skien og Porsgrunn er at det finnes 100 måter å komme seg ut av byen, så å ta noen er klin umulig. I følge SSB sin statestikk har Vest-Agder 42,2 vinningforbrytelser pr 1000 inbygger, mense Telemark har 38,1. Dvs 9.7% flere vinningsforbrytelser i Vest-Agder. Faktisk så er Vest-Agder på 2. plass etter Oslo. Hadde jeg vert deg ville jeg passet ekstra godt på BMWen min og solgt eventuelt leilighet/hus før det ikke er verdt en dritt og du er den enste ikke narkomane kjeltringen igjen i byen. Er det ikke herlig med litt fakta
Wacman Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 Faen,gutter! Jeg prøvde å redigere denne tråden clean og alt,så jeg slipper å erte på meg alle grenlandsmedlemmene, men det ser ikke ut til å ha drept diskusjonen. Neste gang noen bøffer en vaffelrørebil,håper jeg det er på Tøyen, eller Sortland..
wabby Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Hva kan man si... Folk emigrerer jo fra området. Ser man på hus og leiligheter i Grenland så er de MYE rimeligere enn hva som er i Kr.sand for eksempel. Byen(e) kryr av dritt og narkiser, det gjør det forsåvidt andre steder og men syns de skiller seg godt ut i Grenland. I tillegg så har utlendingene gruppert seg veldig (se klyve og maihaugen (Er vel en grunn til at enkelte bussruter blir kalt for ColorLine)), mens man finner narkomaner og annet skit andre steder. I tillegg så finnes det en del ymse folk fra Herre, Dalane, Siljan, Ulefoss, Drangedal med tilgang til store låver og annet snadder. Ja, kanskje folk helt ut til Hvittingfoss, hvem vet. Lovløst, tja. Ikke langt i fra. Største "problemet" med Skien og Porsgrunn er at det finnes 100 måter å komme seg ut av byen, så å ta noen er klin umulig. I følge SSB sin statestikk har Vest-Agder 42,2 vinningforbrytelser pr 1000 inbygger, mense Telemark har 38,1. Dvs 9.7% flere vinningsforbrytelser i Vest-Agder. Faktisk så er Vest-Agder på 2. plass etter Oslo. Hadde jeg vert deg ville jeg passet ekstra godt på BMWen min og solgt eventuelt leilighet/hus før det ikke er verdt en dritt og du er den enste ikke narkomane kjeltringen igjen i byen. Er det ikke herlig med litt fakta Herlig med fakta om du vet hvordan du skal bruke det og henvise til det Noe du ikke kan. Og hvorfor skal jeg passe BMWen din? Når vi først snakker om statistikker så skal det sies at det du henviser til er data fra 2003 -> 2005. Altså tallene er ikke så veldig relevante. And for the record, Vest-agder er på 3 plass iflg SSB (om ikke du fant en annen side da vel og merke). MEN!... Vi kan jo se på tallene og se på tendensen på økt kriminalitet fra 2003 til 2005. Fortsetter utviklingen slik vi ser på tallene så vil faktisk Telemark ha slått Vest-Agder per dags dato. Men dette er rene spekulasjoner. Men når det kommer til Kristiansand så skal det sies at kriminaliteten her er litt annerledes. Det som er meget fremtreden her er noen jævelunger fra institusjoner som rapper gamle biler og kjører med dem til de blir tatt, samt øst-europeere som raider butikker for å så stikke over til Danmark med ColorLine.
pIMp Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Hva kan man si... Folk emigrerer jo fra området. Ser man på hus og leiligheter i Grenland så er de MYE rimeligere enn hva som er i Kr.sand for eksempel. Byen(e) kryr av dritt og narkiser, det gjør det forsåvidt andre steder og men syns de skiller seg godt ut i Grenland. I tillegg så har utlendingene gruppert seg veldig (se klyve og maihaugen (Er vel en grunn til at enkelte bussruter blir kalt for ColorLine)), mens man finner narkomaner og annet skit andre steder. I tillegg så finnes det en del ymse folk fra Herre, Dalane, Siljan, Ulefoss, Drangedal med tilgang til store låver og annet snadder. Ja, kanskje folk helt ut til Hvittingfoss, hvem vet. Lovløst, tja. Ikke langt i fra. Største "problemet" med Skien og Porsgrunn er at det finnes 100 måter å komme seg ut av byen, så å ta noen er klin umulig. I følge SSB sin statestikk har Vest-Agder 42,2 vinningforbrytelser pr 1000 inbygger, mense Telemark har 38,1. Dvs 9.7% flere vinningsforbrytelser i Vest-Agder. Faktisk så er Vest-Agder på 2. plass etter Oslo. Hadde jeg vert deg ville jeg passet ekstra godt på BMWen min og solgt eventuelt leilighet/hus før det ikke er verdt en dritt og du er den enste ikke narkomane kjeltringen igjen i byen. Er det ikke herlig med litt fakta Herlig med fakta om du vet hvordan du skal bruke det og henvise til det Noe du ikke kan. Og hvorfor skal jeg passe BMWen din? Når vi først snakker om statistikker så skal det sies at det du henviser til er data fra 2003 -> 2005. Altså tallene er ikke så veldig relevante. And for the record, Vest-agder er på 3 plass iflg SSB (om ikke du fant en annen side da vel og merke). MEN!... Vi kan jo se på tallene og se på tendensen på økt kriminalitet fra 2003 til 2005. Fortsetter utviklingen slik vi ser på tallene så vil faktisk Telemark ha slått Vest-Agder per dags dato. Men dette er rene spekulasjoner. Men når det kommer til Kristiansand så skal det sies at kriminaliteten her er litt annerledes. Det som er meget fremtreden her er noen jævelunger fra institusjoner som rapper gamle biler og kjører med dem til de blir tatt, samt øst-europeere som raider butikker for å så stikke over til Danmark med ColorLine. http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim_ta ... 17-03.html Dette er tall fra fra 2008 ( Tallene mine var basert på kolonnen 'Annen vinnings-kriminalitet'), så den fantastiske spådommen basert på data fra 2003-2005 slo vist ikke helt til. Spesielt med tanke på at Telemark går tilbake fra 2004 til 2005, mens Vest-Agder har en jevn stigning 2003-2005. Kanskje på tide å lære seg å lese en graf? Skal vi konkludere med noe som helt fra din data og min data er det at Vest-Agder har hatt en jevn stigning av kriminalitet og har pasert Vesfold, for nå å inneha en fin fin 2. plass. Oslo hadde også en tilbakegang 2004-2005 så her er det bare å stå på. Noen år til med denne trenden og Vest-Agder er på 1. plass. Er også meget imponert over din dyptgående analyse av Kristiansands kriminelle miljø. Det finnes hvis ingen grense for hvor mye dumt du klarer å lire ut av deg på et forum.
wabby Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Dette er tall fra fra 2008 ( Tallene mine var basert på kolonnen 'Annen vinnings-kriminalitet'), så den fantastiske spådommen basert på data fra 2003-2005 slo vist ikke helt til. Spesielt med tanke på at Telemark går tilbake fra 2004 til 2005, mens Vest-Agder har en jevn stigning 2003-2005. Kanskje på tide å lære seg å lese en graf? Skal vi konkludere med noe som helt fra din data og min data er det at Vest-Agder har hatt en jevn stigning av kriminalitet og har pasert Vesfold, for nå å inneha en fin fin 2. plass. Oslo hadde også en tilbakegang 2004-2005 så her er det bare å stå på. Noen år til med denne trenden og Vest-Agder er på 1. plass. Er også meget imponert over din dyptgående analyse av Kristiansands kriminelle miljø. Det finnes hvis ingen grense for hvor mye dumt du klarer å lire ut av deg på et forum. Nå skal jeg ikke være så lavmål og gå på personangrep men holde meg konstruktiv Iflg linken din så stemmer det du sier, og i utgangspunktet ikke uforventet at Vest-Agder kommer høyere ut. Det finnes nesten ikke en dag hvor man leser i FVN at et eller annet innbrudd har skjedd. Så analysen min er ikke akkurat så "dypgående" som du skal ha det til. Jeg kan fint lese graf, ikke noe problem det. Men jeg så heller den totalt veksten over hele perioden grafen viste istedenfor å henge meg opp i en liten tilbakegang. Hadde tilbakegangen vært over 2 år så skulle jeg nok heller tatt høyde for den. Men når tendensen er økende over hele perioden så valgte jeg å ta det som utgangspunktet. Jeg kunne selvfølgelig skrevet mer utfyllende om hvordan jeg valgte å tolke grafen, men det gadd jeg ikke. Dette begynner forsåvidt å bli veldig off topic da tema i denne tråden var Grenlandsområdet og ikke "hvilket fylke har de flest kriminelle". Hvis du mener at jeg lirer så mye dumt, så er det vel bare å la hver å svare?
pIMp Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Dette er tall fra fra 2008 ( Tallene mine var basert på kolonnen 'Annen vinnings-kriminalitet'), så den fantastiske spådommen basert på data fra 2003-2005 slo vist ikke helt til. Spesielt med tanke på at Telemark går tilbake fra 2004 til 2005, mens Vest-Agder har en jevn stigning 2003-2005. Kanskje på tide å lære seg å lese en graf? Skal vi konkludere med noe som helt fra din data og min data er det at Vest-Agder har hatt en jevn stigning av kriminalitet og har pasert Vesfold, for nå å inneha en fin fin 2. plass. Oslo hadde også en tilbakegang 2004-2005 så her er det bare å stå på. Noen år til med denne trenden og Vest-Agder er på 1. plass. Er også meget imponert over din dyptgående analyse av Kristiansands kriminelle miljø. Det finnes hvis ingen grense for hvor mye dumt du klarer å lire ut av deg på et forum. Nå skal jeg ikke være så lavmål og gå på personangrep men holde meg konstruktiv Iflg linken din så stemmer det du sier, og i utgangspunktet ikke uforventet at Vest-Agder kommer høyere ut. Det finnes nesten ikke en dag hvor man leser i FVN at et eller annet innbrudd har skjedd. Så analysen min er ikke akkurat så "dypgående" som du skal ha det til. Jeg kan fint lese graf, ikke noe problem det. Men jeg så heller den totalt veksten over hele perioden grafen viste istedenfor å henge meg opp i en liten tilbakegang. Hadde tilbakegangen vært over 2 år så skulle jeg nok heller tatt høyde for den. Men når tendensen er økende over hele perioden så valgte jeg å ta det som utgangspunktet. Jeg kunne selvfølgelig skrevet mer utfyllende om hvordan jeg valgte å tolke grafen, men det gadd jeg ikke. Dette begynner forsåvidt å bli veldig off topic da tema i denne tråden var Grenlandsområdet og ikke "hvilket fylke har de flest kriminelle". Hvis du mener at jeg lirer så mye dumt, så er det vel bare å la hver å svare? Nå var det du som mente jeg ikke kunne bruke data og startet med personangrep. Det er ikke bare jeg som reagerer på disse uttalelsens dine om hvor ille alt er i Grenland. Gjennom flere poster i denne tråden forteller du om hvor mye kriminalitet det er der, om hvordan folk flytter fra området, og hvordan hus/leiligheter er så mye rimeligere der. Alt dette basert på at du har bodd der og hatt 2 tyverier. Når jeg finner statistikk som viser at fakta faktisk er helt motsatt, da avfeier du kriminaliteten i Kristiansand, som noe forårsaket av noen få problembarn og øst europeer. Det er kanskje på tide at du innser at dette temaet er litt mere kompleks en hvordan du fremstiller det. EDIT: Du har også dradd inn alle nærliggende kommunene i en av dine poster så å referere til kriminaliteten i hele fylke er langt ifra irrelevant. EDIT: Tar meg også friheten til å lime inn dine innlegg siden du er så glad i referanser. Hva kan man si... Folk emigrerer jo fra området. Ser man på hus og leiligheter i Grenland så er de MYE rimeligere enn hva som er i Kr.sand for eksempel. Byen(e) kryr av dritt og narkiser, det gjør det forsåvidt andre steder og men syns de skiller seg godt ut i Grenland. I tillegg så har utlendingene gruppert seg veldig (se klyve og maihaugen (Er vel en grunn til at enkelte bussruter blir kalt for ColorLine)), mens man finner narkomaner og annet skit andre steder. I tillegg så finnes det en del ymse folk fra Herre, Dalane, Siljan, Ulefoss, Drangedal med tilgang til store låver og annet snadder. Ja, kanskje folk helt ut til Hvittingfoss, hvem vet. Lovløst, tja. Ikke langt i fra. Største "problemet" med Skien og Porsgrunn er at det finnes 100 måter å komme seg ut av byen, så å ta noen er klin umulig. Finfint at noen kan være ironiske og le av detMen du kan ikke komme å si at Grenland omegn ikke skiller seg ut, spesielt om man tar hensyn til antall innbyggere kontra andre storbyer. Flott å se at det er en del Grenlandspatrioter her. Selv har jeg en blandet følelse om Grenland, men det er meg (ja, jeg har bodd i Grenland, og til og med hatt et innbrudd og to tyverier). Byen(e) er helt OK, men de fleste har en tendens til å emigrere til Bamble eller til hytta om sommeren, så dette er langt ifra noen sommerbyer, selv har jeg funnet kjærleiken i Kr.sand men har fortsatt mange venner og bekjente i Grenland. Jeg tror manges frustrasjon her ikke er rettet direkte til noen personer her på bimmers, spesielt ikke dere aktive. Langt ifra.... MEN, det er jo ikke til å stikke under stolen at det er noen rottene epler i/ved Grenland. NOEN HELT FORJÆVLIG ROTTENE EPLER for å si det pent. Om de kommer fra utsiden og inn til Grenland for å gjøre vinningsforbrytelser eller om de er fra Grenland selv kan man bare spekulere i. Man har mange tettsteder og plasser rundt Grenland (dalane, siljan, notodden, bø, hvittingfoss, drangedal, etc). Problemet er nok heller at disse rottene eplene er såpass aktive og ekstreme at folk legger godt merke til det. Og synd å si, men vi mennesker er mye "flinkere" å legge merke til dritt og negative ting enn å gi ros. Har selv hjulpet mange folk på forum, brukt timer på finne løsninger etc, men svært fåtall sier takk. Tok meg samtidig litt tid på nettet for å finne ut om dette meg Grenland og kriminalitet. Det viser seg at Grenland er verre enn Oslo på vinningsforbrytelser og annet smått, mens Oslo er verre på Ran og vold. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.6882394 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.3469956 http://www.varden.no/nyheter/ungdom-er- ... e-1.327979 Er det nå rart folk kan reagere på det? Nei! Til Fish og Fliid, merker at dere tar dette meget personlig. Jeg kan forsåvidt forstå dette, for selv om det er bemerkelsesverdig så er det ikke nødvendigvis alle som ser noe til dette eller kjenner seg igjen. Jeg tror heller ikke alle her vil putte alle under en kam helt uten videre. Men jeg tørr nesten å strekke meg så langt å si at noen av disse råtene eplene må drive organisert....
wicky124 Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Lurer på hva slike "telemarkinger" tenker når de ser en pakistaner med dyr bil?
SofaKingFresh Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Lurer på hva slike "telemarkinger" tenker når de ser en pakistaner med dyr bil? "Hvor faen jobber du? Det der KAN IKKE være rene penger.. :twisted:" Haha.
Wacman Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 de burde heller tenke " fy faaen, hadde jeg kutta ut alkohol og bacon og bodd hjemme enda,kunne jeg hatt sånn bil også!"
flobben Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Lurer på hva slike "telemarkinger" tenker når de ser en pakistaner med dyr bil? mest sannsyling den bilen der rører jeg ikke selv om alle dørene står opp og motoren i gang på en øde parkeringsplass uten noen i nærheten Pakistanere i dyr og svær BMW må jo være den mest berykta og kriminelle som er her i landet, med reprisaler som ikke likner grisen hvis det skjer noe med deres ting
Rabies Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Hmmm, fikk melding i går om av naboen om to karer som drev å snoka rundt bilen min. Tok med balltreet ut for å se, men da hadde de vist oppdaget at han så dem og sagt et eller annet til hverandre før de fortet seg avgårde Fikset en kjapp "alternativ tyverisikring" i tilfelle noen skulle prøve seg og klare å omgå startsperra, men likte ikke det der helt. Vil at rottweileren skal vokse fortere
wabby Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Nå var det du som mente jeg ikke kunne bruke data og startet med personangrep. Det er ikke bare jeg som reagerer på disse uttalelsens dine om hvor ille alt er i Grenland. Gjennom flere poster i denne tråden forteller du om hvor mye kriminalitet det er der, om hvordan folk flytter fra området, og hvordan hus/leiligheter er så mye rimeligere der. Alt dette basert på at du har bodd der og hatt 2 tyverier. Når jeg finner statistikk som viser at fakta faktisk er helt motsatt, da avfeier du kriminaliteten i Kristiansand, som noe forårsaket av noen få problembarn og øst europeer. Det er kanskje på tide at du innser at dette temaet er litt mere kompleks en hvordan du fremstiller det. EDIT: Du har også dradd inn alle nærliggende kommunene i en av dine poster så å referere til kriminaliteten i hele fylke er langt ifra irrelevant. EDIT: Tar meg også friheten til å lime inn dine innlegg siden du er så glad i referanser. At det er mer komplekst er det ingen tvil om og har jeg aldri nektet for, og for å drive en slik utredning så krever det litt mer enn en tråd på et forum. At jeg baserer mine uttalelser på at jeg har bodd der ser jeg derimot ingen problemer med. Det har gitt meg en oppfatning og inntrykk litt nærmere enn andre som ikke har hatt sin fot der mer en det tar å kjøre igjennom fylket. Kan nå ikke påstå at dine statistikker viser det motsatte, det de viser at at Vest-Agder lå over. Hadde det vært det motsatte så hadde jo Grenland vært et paradis. Problemet her er at du klarer ikke å se/forstå poengene mine når jeg nevner dem, du krever hele utredninger, noe jeg ikke ser som en nødvendighet i denne tråden. Men min oppfatting av deg er at du er ute etter å henge meg i et dårlig lys enn å ta en konstruktiv diskusjon. Uansett hvordan vi hadde vridd og vendt på denne diskusjonen så tror jeg at du har gått inn for å være kverulerende og uenig (og nå som jeg har nevnt dette, så kommer du sikkert il å nekte på dette og ). Det er også naturlig å dra med nabokommuner når man ser på kriminalitet i en by/område. Det trenger ikke å bety at alle kriminelle handlinger som skjer i en by er gjort av folk som er FRA samme byen, de kan være fra nabokommuner etc. Men der er vel du også uenig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå