Hawkon88 Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Er nok desverre slik at du må betale halv årsavgift dersom du avskilter den før du leverer omregistreringen. Dessuten vil du sannsynligvis få kjøper til å bli enda vanskeligere.. Så lenge du ikke har solgt med skjulte/uopplyste feil og mangler du kjenner til, eller burde kjent til- så har ikke kjøper noe han skulle sagt. Dersom det skulle bli en tvist om dette i retten osv, vil du ha en meget sterk sak dersom det stortsett er slitasjeskader, og synlige/optiske feil som kommer ved vanlig bruk. Bilen er trossalt 13år gammel. I det tilfelle har ikke kjøper holdt undersøkelsesplikten sin. Dersom du har det meste på det tørre, vil nok argumentet om at kjøper ikke opplyste om å NAF-teste bilen FØR kjøp, være viktig. Men rent pedagogisk- vil sannsynligvis det lureste være å foreslå å dele årsavgiften mellom deg og kjøper for å få saken ut av verden- hvis han går med på dette. Det er trossalt ikke så mye penger..
bergeee Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 bare og være vrien det:) bare om registrer bilen før han blir avskilta;) viss ikke kan det hende du må betale det og:)
Rabies Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Du får si til han som jeg fikk beskjed om å si når jeg holdt på å selge gamlebilen min. "Hvis det er en 100% strøken 318 du er ute etter så står det sikkert en til deg på bavaria, men der koster den 400.000,- ikke 52k som jeg krevde for min"
wirrumsen Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Som sikkert noen av dere har fått med dere,så solgte jeg bmw min i går..Og han som kjøpte den var litt i tvil,siden han måtte betale årsavgift og div...(sur gammal gubbe)men han kjøpte den til slutt.Jeg skrev i kontrakten at selges som forevist. Håper noen kan gi meg noen råd her.. Han kan jo gjerne prøve seg på å få deg til å dekke hans reparasjoner for å få en strøken bil, men han har i utgangspunktet ikke mye å stille opp med. Men det viktige er at dere har skrevet en skikkelig kontrakt. Brukte dere noe standardformular for kontrakten? Står det svart på hvitt, med underskrifter fra begge parter, at bilen selges som sett, prøvd og forevist? Og dere har ett eksemplar hver av kontrakten? Med mangelfull kontrakt kan faktisk du bli skadelidende dersom denne gubben slår seg skikkelig vrang. NAF-test er noe man tar FØR man kjøper bilen. Jeg tror nok uansett ikke at denne gubben kommer seg noe særlig videre, men han forsøker å utnytte deg. Han vet nok at han ikke har en særlig sterk sak, men han har et håp om at du er naiv og dumsnill nok til etterkomme hans krav. Angående årsavgiften hadde helt klart det beste vært om dere hadde blitt enig om at prisen ble 3000 kroner høyere, og DU betalte årsavgiften. Sånn ville jeg gjort det for å slippe ubehageligheter og usikkerhet rundt dette senere. Salgskontrakten er jo et dokument mellom DEG og KJØPER, ikke staten. Staten ser en bil som var registrert 1. januar, og der står DU oppført som eier. I overgangsfasen mellom 1. januar og 22. mars registerer de derimot at både DU og KJØPER står registrert som eiere i hver deres perioder. Hvem som betaler, er opptil dere å avgjøre. Staten er fornøyd så lenge en av dere betaler, likegyldig hvem.
urgem3 Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Er nok desverre slik at du må betale halv årsavgift dersom du avskilter den før du leverer omregistreringen. . Dette er feil, er bilen påskiltet 1.1.10 MÅ det betales full årsavgift, derimot, om den er avskitet 1.1.10 og blir påskiltet etter 1.7.10 er det halv årsavgift
bmwkizn Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Så fint at det ordnet seg. Kjipt å få sånne surtelefoner etter man har solgt en bil etc. Men dette gikk jo bra til slutt Funnet deg noe ny bil da?
wirrumsen Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Er nok desverre slik at du må betale halv årsavgift dersom du avskilter den før du leverer omregistreringen. . Dette er feil, er bilen påskiltet 1.1.10 MÅ det betales full årsavgift, derimot, om den er avskitet 1.1.10 og blir påskiltet etter 1.7.10 er det halv årsavgift Her blir det for øvrig greit oppsummert: http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=194976&epslanguage=no&parentid=44779
fatken Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Som så mange andre saker så har den her to sider. Veiavgifta. Der hadde vi en muntlig avtale om at ho skulle betale den, fordi at sommerdekkene som fulgte med står ikke for kontroll. Garanti. Bilen ble solgt med 3 mnd på hele bilen og 3 år på lakk. Det står i kontrakten og på nettet. Bilen har ikke vært på naf test, og jeg har ikke ringt til ho etter handelen. Jeg fikk ei tekstmelding dagen etter at ho ikke hadde råd å betale årsavgifta, Den svarte at det kom som forventa og at bilen skulle på naf. Etter det så kom det en drøss med meldinger som jeg ikke giddet å svare på, og etter ei uke så ringte hun til meg. Hun har oppført seg useriøs Det her er litt fakta om ei sak som ikke er noe annet en oppspinn fra selger. hilsen gretten gubbe
Mr.Silver Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Venter spent på svar fra Crazygirl...... hehe......
Crayzygirl Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Skrevet Mars 11, 2010 saken er ferdig den gitt;) Og jeg er veldig veldig glad for at jeg har solgt bmw gitt;);)
Anbefalte innlegg