aottesen Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Tenkte helst på holdbarhet på bilen, ja Holdbarheten på en powerbox til 4-5000,- er ikke så relevant i forhold til f.eks holdbarhet på dyser (1. stk = samme pris som en ny powerbox - 4 stk tilsvarer et halvt år med billån). Bluefin blir jo også bare brukt over en 15 minutters periode, hvor du laster ut fra OBD-pluggen, inn i PC`en og inn i OBD-pluggen igjen etterpå. Det jeg er VELDIG interessert i å finne ut av, er om det er mulig å bruke én Bluefin-adapter på flere biler (gå sammen og spleise på selve adapteret, og betale selv for remap-softwaren). Bluefin/SuperChips har jo lagt ut effektkurven fra dyno (ihvertfall ser det slik ut):
RoyC Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Tenkte helst på holdbarhet på bilen, ja Holdbarheten på en powerbox til 4-5000,- er ikke så relevant i forhold til f.eks holdbarhet på dyser (1. stk = samme pris som en ny powerbox - 4 stk tilsvarer et halvt år med billån). Bluefin blir jo også bare brukt over en 15 minutters periode, hvor du laster ut fra OBD-pluggen, inn i PC`en og inn i OBD-pluggen igjen etterpå. Det jeg er VELDIG interessert i å finne ut av, er om det er mulig å bruke én Bluefin-adapter på flere biler (gå sammen og spleise på selve adapteret, og betale selv for remap-softwaren). Bluefin/SuperChips har jo lagt ut effektkurven fra dyno (ihvertfall ser det slik ut): Jeg tipper at den kun vil fungere mot en bil. Tenker siden du først laster inn orginalprogrammet i bilen din og tar vare på det, før man laster opp den nye tunede versjonen til bilen.... Men det bli tipping.... Hadde vert ideelt om den kunne brukes litt universalt om man bare hadde dataen til bilen den skulle tune...Og at man kunne for eks laste orginalprogrammet over på en pc og brenne en cd, legge på en USB stick osv... Men tipper det ikke er så avansert?
aottesen Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Ingen anelse, men i en ideel drømmeverden, fungerer den slik Men, de 4500,- som Bluefin koster, inkluderer det programvaren, eller er det bare adapteret?
RoyC Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Ingen anelse, men i en ideel drømmeverden, fungerer den slik Men, de 4500,- som Bluefin koster, inkluderer det programvaren, eller er det bare adapteret? Trodde da det var med programvaren ja...Men det skal jeg få klart til tsten. Priser og hvor enkelt det er å bruke osv... Veldig spent på bluefin. Har sett en alternativ lik løsning, men finner de ikke igjen i farten.... Hadde håpt å få med to ala Bluefin løsningene...om ikke flere..?
aottesen Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Jeg skrev akkurat mail til de, så får vi se hva de svarer Hi,I'm considering to buy a Bluefin for my 118d (07-model). And of course I have some questions I live in Norway. What are my chances of buying this and got it shipped to Norway? Is it possible to remove British VAT? (Since I have to pay Norwegian VAT, when it arrives). And, how does this work? I connect it to my OBD-plug to download original software, then I upload the software to you, and get a remapped software back, which I upload to my car? Will there be a backup of the original software in the adapter? Also, is it possible to have a custom map (I really dont want to max my car, but have it nicely tuned while still have the durability and endurance. The car has done 46.000 miles, mostly in Germany - is there anything I should check before tuning? Thanks in advance! Best Regards Aleksander Norway EDIT: Ser forøvrig nå at det ble en veldig rot-i-hop-mail. Får se hva de svarer
RoyC Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Jeg skrev akkurat mail til de, så får vi se hva de svarer Hi,I'm considering to buy a Bluefin for my 118d (07-model). And of course I have some questions I live in Norway. What are my chances of buying this and got it shipped to Norway? Is it possible to remove British VAT? (Since I have to pay Norwegian VAT, when it arrives). And, how does this work? I connect it to my OBD-plug to download original software, then I upload the software to you, and get a remapped software back, which I upload to my car? Will there be a backup of the original software in the adapter? Also, is it possible to have a custom map (I really dont want to max my car, but have it nicely tuned while still have the durability and endurance. The car has done 46.000 miles, mostly in Germany - is there anything I should check before tuning? Thanks in advance! Best Regards Aleksander Ottesen Norway EDIT: Ser forøvrig nå at det ble en veldig rot-i-hop-mail. Får se hva de svarer Du får trolig det samme svaret jeg fikk...De har egen importør i Norge for Bluefin nå.... http://www.diesel-power.no/. Jeg har ikke gjort annet en spurt om å få tak i Bluefin for testing, noe som de sa ja til. Men han er i Kina nå frem til 22.mars...Svarer sikkert mail alike vel....
CrZyWiz Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Det er jo ikke så mye å spekulere i. De beste finnes alleredet her i Norge, og heter ESS. Ta en telefon dit, og du får svar på ALT du lurer på. De kan også om ønskelig gi deg en snillere programvare visst du ønsker det. Dropp lettvint løsningene, og gjør det skikkelig med en gang.
aottesen Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Ca. 75.000 km ~ 46.000 miles? Nytter vel ikke skrive km til en engelskmann..
aottesen Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Er enig med at ESS er kongene, men som det blir poengtert flere ganger her: prisen og ikke minst muligheten til å ENKELT legge tilbake orginal software gjør at Bluefin muligens går seirende ut, sånn praktisk sett. Det er langt fra Vestlandet og til ESS ..
mspec Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Ca. 75.000 km ~ 46.000 miles?Nytter vel ikke skrive km til en engelskmann.. åja bilen har gått såpass..tenkte du bare hadde skrevet miles som om det vat det samme som km
aottesen Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Hehe "såpass" ? Var det langt det? Regner med det er ganske stor forskjell på 75k Tysklands-kjørte og Norsk-kjørte..(?) Uansett, er det noen ulempe ved å remappe ved et slikt km-tall?
CrZyWiz Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 ESS koster ikke nevneverdig mer en bluefin løsningen du tidligere nevnte. Tror også du kan sende ECU'en til de, så remapper de den og returnerer. Det var det de gjorde i mitt tilfelle ved kompressor montering. Da slipper du å kjøre Nei 75k er ikke mye, kjør på.
RoyC Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Ingen tvil om at ESS er flinke. MEN, det blir naivt å tro de er de "beste" eller mye bedre en alt annet. Teknologien de bruker er ikke akkuratt ny og er vidt kjent blandt de fleste som driver med tuning av dette slag. Det ESS flyter på er merkenavnet sitt og selvsagt det at de faktisk er bra. Uansett så blir løsninger som BLuefin å foretrekke da du slipper noe pes. Hvor mye mer avansert programeringen til for eks ESS er vet jeg ikke, men jeg blir ikke overrasket om vi snakker om det samme opplegget her. Diesel-Power.no driver med det samme som ESS....Om de gjør det inhouse eller ikke vet jeg ikke.....
hufaz Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Interessant tråd. Men den stoppet opp. Hvordan gikk det med testing? Noen som har prøvd Bluefin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå