hartvix Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Etter en tur fra Værnes til Trondheim i dag stod plutselig motoren min i brann... Fikk slukka det kjapt og det ser ut som det kommer olje fra toppdekselet og ned på eksosmanifolden. Regner med at toppdekselpakningen er gåen. I så fall er det andre gang det skjer på ca. 12 måneder. Jeg passer alltid på å kjøre forsiktig (les, under 3000 omdr) når motoren er kald, men det hjelper tydeligvis ikke. Begge gangene dette har skjedd har det vært 15-20 minus og bilen har typisk stått 2-3 dager før det har skjedd. Er dette en kjent svakhet på M52? Er det veivhusventilen som fryser og fører til dette? Burde EMM Sport i så fall oppdaget dette når de bytta toppdekselpakning sist?
SpiderPig Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Akkurat samma skjedde med en kompis sin 320 (M52). var iskaldt ute da også
Lars89 Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Toppdekselpakningen er en svakhet på M52, men skal selvfølgelig holde mer enn ett år. Det høres ut som du har tett veivhusventil ja. Dette burde de visst på merkeverksted. Står noe om det litt ned på siden her viewtopic.php?p=1284601
hartvix Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 Ok, takk for svar. Vi får se hva de sier på EMM i morgen, håper selvsagt at det "bare" er toppdekselpakning og regner med at veihusventilasjonen bør byttes. Hva kan jeg regne med totalt, 6-7000 ? Synes forøvrig at det er skummelt at toppdekselpakningen kan ryke så lett flere ganger. Jeg har aldri hatt en bil som jeg har vært så forsiktig med når det gjelder temperatur og turtall, samt at jeg har vært veldig nøye med oljeskift. Likevel skjer dette igjen...
Azeton Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Har du tatt veivhusventilasjon så hjelper det lite og være forsiktig med alt annet.
CrZyWiz Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Toppdeksel pakningen er IKKE en svakhet på disse bilene, mens Veivhusventilasjonen ER på mange i kaldt klima. å når den blir tett ryker ofte toppdekselpakningen grunnet trykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå