Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en e39 520IAT som jeg skal etterfylle vann/frostveske.

Jeg kan bare finne rød og blå frostveske, men den som er på bilen er grønn.

Er det pga at rød og blå er blandet? dette vil jo skape en kjemisk reaksjon som ettser radiator etc.

Skrevet

Rød (g12 f.eks) brukes til VW/audi mest.. blå og grønn blir brukt på BMW. Du kan blande blå med grønn, det er ikke noe problem. Grønn er sjeldent lagervare på bilextra, bildeler, mekonomen osv. Du får nok grønn hos bmw forhandleren din og verksteder. Men som sagt, ikke noe problem å blande blå og grønn.

Skrevet

Er ikke gul renault sin? Men grønn mener jeg har bedre beskyttelse mot korrosjon på aluminium, mens blå er mer universal? Shoot me if im wrong, men det var det vi lærte på kurs :P

Skrevet

Mulig renault har en gul en. Finnes uansett en universal type som kan blandes med alle typer væsker. Bruker kun den på jobb og den fungerer kjempebra :wink:

Mulig grønn er bedre enn blå, men det er rød væske(longlife) som er snill mot aluminium. Blå/grønn skal skiftes annenhvert år :wink:

Skrevet

Fikk vite at grønn har bedre korrosjonbestandighet, men jeg kan ikke love noe. Uansett ville jeg gått for det bmw sier ;) De har nok en god grunn til akkurat hvorfor. Rød er jo en helt an type kjølevæske, men jeg tror ikke jeg hadde byttet over til den uansett om den er bedre :) Såvidt jeg vet er det bare renault som har gul? :P Og skoda har en lilla, men la oss ikke blande inn enda mere.. :P Uansett on topic: kjøp grønn :D

Skrevet

Jeg bruker Mobil 1 Antifreeze Extra, den inneholder Glysantin G48 og den beskytter i opptil 3 år. Den er enkelte plasser oppgitt som grønn og andre plasser oppgitt som blå/grønn. Den oppfyller eller overgår specs: BMW N 600 69,0

Godkjent av VW/Audi/Skoda/Seat/,Porsche,DaimlerChrysler,BMW,Opel/GM, Saab.

Den røde frostvæsken til Mobil 1 inneholder Glysantil Alu G30 og den beskytter opptil 5 år.

Godkjent av VW/Audi/Skoda/Seat/,Porsche,DaimlerChrysler,Ford.

Bmw er ikke nevnt her så det virker som om det beste er å holde seg til den grønne(blå) som inneholder Glysantil G48 for oss som kjører skikkelig bil så får de som kjører VW/Audi holde seg til den røde :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...