Gå til innhold

Xenon på e30

Danniboy
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fordi om du ikke blir blendet av en bil på 3 km avstand så er det nok en grunn til at han blinker som en idiot. skru da heller av lysene dine istede for å irritere andre trafikanter.

Blir man blendet på 3km avstand av vanlige lykter, da er det på tide å levere inn førerkortet sitt, syns du ikke? Det er 5-6 sekund før man møtes man ideelt skal blende ned.

Det blir for dumt da bilen forsvinner ned i et søkk og vi bryter visuell kontakt, og han har flashet mot meg som en gal lang vei i forveien. Vi har et sinnsykt langstrekk på 8km her i kommunen, så jeg er vant med problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whgzekr5ks6mps6k0vor.jpg

i0sg2zu6zque3laof1ou.jpg

Her kommer noe som er ON-topic, nemmelig bilder av min gammle bil med ettermonter xenon. Kjøpte ett sett på 6000k, som ble montert i nærlys. Er riktig nok ikke mørkt her, men ikke det ser forferdelig ut. Hadde flett nye DE lykter, som lyste bra, men det ble hakket bedre lys med xenon.. Vil kanskje si at saken har to sider ang lyset/blending.. Den som evt kjører bil med dette ettermontert har jo også bedre oversikt da siden han mest sannsynlig ser bedre pga lyset.. Jeg ble alle fall meget fornøyd med dette.:) Lykke til med valget DITT..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater fucktards som setter xenon på biler som ikke er bygget om til det..

det er livsfarlig! om du har SÅ dårlige lys på bilen din så burde du heller få det gjort LOVLIG!

jeg har dritdårlige lys på min e34, men bygger ikke om til xenon! rett og slett fordi det er livsfarlig for andre da du ikke har noe kontroll på hvor de lyser hen!

idioter!

og det står jeg for!

egoistiske jævla tullinger som setter xenon på biler som ikke er bygget om!

kanskje jeg bare skal skaffe meg en lastebil med 20 1000metere og kjøre med de på fullt? tror dere det er kult?

det er ikke det.. det er bare en pest og en plage for alle andre, ulovlig og livsfarlig for deg selv og alle andre..

men sånne som dere lærer jo ikke før det går galt uansett så hva er vitsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri noe kritikk på at blendet noen alle fall, å har heller aldri blitt blendet av noen som har bygd om på eldre biler.

The_transporter: Så flott.:) Da vet vi hva du står for. Skal ikke være den som fortsetter på noen diskusjon her.

Lykke til med kjøp av lastebil og 20stk 1000-metre, å god helg !! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et uttrykk for min agressjon når folk kjører med så mye lys at du ikke kan se hvor du selv kjører fordi du er blendet. ikke ute etter noe diskusjon om temaet, bare blåste ut litt trykk fra sinnetanken min :P

Overtrykksventilen er trykktestet til helga, CHECK :lol:

Er enig i at overdreven lysbruk er ufattelig ekkelt, og farlig, men alt med måte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er livsfarlig! om du har SÅ dårlige lys på bilen din så burde du heller få det gjort LOVLIG!

jeg har dritdårlige lys på min e34, men bygger ikke om til xenon! rett og slett fordi det er livsfarlig for andre da du ikke har noe kontroll på hvor de lyser hen!

idioter!

og det står jeg for!

kanskje jeg bare skal skaffe meg en lastebil med 20 1000metere og kjøre med de på fullt? tror dere det er kult?

det er ikke det.. det er bare en pest og en plage for alle andre, ulovlig og livsfarlig for deg selv og alle andre..

Hva er problemet med deg a? :roll: det er faktisk farligst å leve, for man dør garantert! Hva som om det er ulovlig, det er sånne regelryttere som deg som ødelegger for ordentlige stuk og biler i dette landet! Tosk! Jeg blir flau av å leve i samme land som tapere som deg, at det er mulig å klage sånn på andres LYS av alle ting?! Du fremstår som en typisk norsk borger som biter på alt myndighetene vil at folk skal bite på, og som tror at loven alltid er det viktigste, hva hvis man da kjører på en elg? fordi man har så dårlige lys? eller kjører ned noen som går etter veien? Er man også en "fucktard" som du så fint kaller det?! Please bitch, har selv en bil som er lovlig og en som er ulovlig, hvem trur du ligger best på veien? Med den originale har jeg regelrett drifta i 130 på tørr asfalt, DA kan man begynne å snakke livsfarlig biler, du veit ikke hva ordet livsfarlig betyr, herregud, blir så jævlig forbanna på sånn innavl som deg :evil: Personlig gir jeg totalt f i om ting er lovlig eller ikke, så lenge jeg er tilfreds med det og føler at bilen funker greit og jeg ikke gjør folk blinde, har enda til gode å møte på en bil som gjør meg blind, selv med ettermontert xenon som er feiljustert(tro meg, dem er det nok av i rånehovedstaden!) Du må seriøst se at det er både fordeler og ulemper ved biler uansett! Bedre lys gjør det tryggere, ikke livsfarlig som du mener, man skal slå ned i god tid uansett, jeg irriterer meg mer over 95% av bilistene jeg møter som ikke blender ned i tide, da kan man begynne å snakke "livsfarlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idioter!

og det står jeg for!

Hva er problemet med deg a? :roll: det er faktisk farligst å leve, for man dør garantert! Hva som om det er ulovlig, det er sånne regelryttere som deg som ødelegger for ordentlige stuk og biler i dette landet! Tosk! Jeg blir flau av å leve i samme land som tapere som deg, at det er mulig å klage sånn på andres LYS av alle ting?! Du fremstår som en typisk norsk borger som biter på alt myndighetene vil at folk skal bite på, og som tror at loven alltid er det viktigste, hva hvis man da kjører på en elg? fordi man har så dårlige lys? eller kjører ned noen som går etter veien? Er man også en "fucktard" som du så fint kaller det?! Please bitch, har selv en bil som er lovlig og en som er ulovlig, hvem trur du ligger best på veien? Med den originale har jeg regelrett drifta i 130 på tørr asfalt, DA kan man begynne å snakke livsfarlig biler, du veit ikke hva ordet livsfarlig betyr, herregud, blir så jævlig forbanna på sånn innavl som deg :evil: Personlig gir jeg totalt f i om ting er lovlig eller ikke, så lenge jeg er tilfreds med det og føler at bilen funker greit og jeg ikke gjør folk blinde, har enda til gode å møte på en bil som gjør meg blind, selv med ettermontert xenon som er feiljustert(tro meg, dem er det nok av i rånehovedstaden!) Du må seriøst se at det er både fordeler og ulemper ved biler uansett! Bedre lys gjør det tryggere, ikke livsfarlig som du mener, man skal slå ned i god tid uansett, jeg irriterer meg mer over 95% av bilistene jeg møter som ikke blender ned i tide, da kan man begynne å snakke "livsfarlig"

personangrep..

sa jeg noe dritt om deg?

innavl? det er kanskje vanlig med innavl der du kommer ifra, men her har jeg ikke hørt om ett tilfelle

tro meg jeg vet hva livsfarlig er, uten å gå mer inn på noe skrytetokt for jeg er bedre enn det

Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg så skal ikke si noe annet enn at det er lavt å kalle meg innavl..

jeg er klar over fordeler og ulemper, men det kan ikke være en fordel med feilmontert xenon som blender andre billister..

det er bare egoistisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe problem med lyskvaliteten på standard E30 preface-lykter hvertfall! Når de blir dekket av salt og møkk på vinterstid sier det seg jo selv at de ikke fungerer optimalt. Men ellers har de vært skikkelig bra, spesielt fjernlysene. Jeg synes det ser ganske harry ut når biler som er mer enn 10 år gamle har xenon.

Det skal sies at Corolla'en min, som er fra 1976, har noen av de beste lyktene jeg har vært borti, uten å ha noen form for ekstralys. Så det handler MYE om hvordan lysene er justert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe problem med lyskvaliteten på standard E30 preface-lykter hvertfall! Når de blir dekket av salt og møkk på vinterstid sier det seg jo selv at de ikke fungerer optimalt. Men ellers har de vært skikkelig bra, spesielt fjernlysene. Jeg synes det ser ganske harry ut når biler som er mer enn 10 år gamle har xenon.

Det skal sies at Corolla'en min, som er fra 1976, har noen av de beste lyktene jeg har vært borti, uten å ha noen form for ekstralys. Så det handler MYE om hvordan lysene er justert.

er enig i dette, hadde utrolig bra fulltlys på min e30, men hvis xenon øker harryfaktoren så skal jeg vurdere montering av et sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...