Gå til innhold

ordne det privat eller gjennom forsikringsselskap?  

33 stemmer

1. 1. ordne det privat eller gjennom forsikringsselskap?

• Skal jeg ordne det privat?
      4
    • Gjennom forsikringsselskapet mitt
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

har merket en ny ulyd i bilen etter ulykka nå

før så hadde jeg knirking fra tårnlageret eller demper bak venstre side

dette var bare merkbart i fartsdumper eller større krengninger i rundkjøringer

Nå knepper det i karosseriet fra forskjellige steder på små ujevnheter i asfalten :/

sånn småknepping som om du knipser med neglen din på arbeidsbenken eller noe.

noen som har vert borte i lignende?

Skrevet

btw hva kan jeg forvente å få igjenn om bilen blir kondemnert?

1990 mod 520i 24v

den har sprukket frontrute, utslitte bremseklosser bak og ett sprutkket frontlykteglass

kanskje noen dårlige foringer og en knirking fra venstre tårnlager bak

skinninteriør, takluke, servo, elvarme i skinnsetene

focal frontsett og en helt ok spiller

har gått 270.000ca

må bytte en forskjerm og rust på dører

Jeg er jo ikke intressert i at bilen skal bli kondemnert, men skulle det skje, så er det greit å vite om jeg må sette av penger for å kjøpe en ny :/

Skrevet
btw hva kan jeg forvente å få igjenn om bilen blir kondemnert?

1990 mod 520i 24v

den har sprukket frontrute, utslitte bremseklosser bak og ett sprutkket frontlykteglass

kanskje noen dårlige foringer og en knirking fra venstre tårnlager bak

skinninteriør, takluke, servo, elvarme i skinnsetene

focal frontsett og en helt ok spiller

har gått 270.000ca

må bytte en forskjerm og rust på dører

helt realistisk, hva kunne jeg fått igjenn? jeg kan jo ikke gå med på at den blir kondemnert og jeg sitter igjenn med mindre penger enn det koster å skaffe en tillsvarende :/

Den siste setningen der skal du bruke som argument når de kommer med sitt første skambud. Jeg tipper de vil prøve seg med å først tilby deg ca 10 000kr. Så får du begynne å snakke de oppover. Bilen er vel verdt rundt 20 000? (jeg har litt dårlig innsikt i E34 markedet)

For å gi deg et eksempel så ble jeg tilbudt 21 000 for min E36 ifjor når den ble kondemnert etter en påkjørsel. Endte med at jeg kranglet meg fram til 35 000kr, pluss at jeg fikk beholde bilen. Solgte så bilen i deler og sanket inn 35 000kr til. Så alt i alt gjorde jeg det ganske bra. Men de prøver seg alltid. Jeg tjente ganske bra på å krangle litt, Bilen var jo og av større verdi enn begge trodde i deler. Iogmed at det snart er Mars nå bør du pushe på å få saken ut av verden relativt hurtig og slik at du kan vrake bilen før du må betale årsavgift.

Skrevet

du velger jo selv, de vil kondemnere, du sier nei, jeg vil ha bilen + noe penger.

så starter forhandlingen om hvor mye penger

går helt fint det

• 1 month later...
Skrevet

har vert i kontakt med forsikringsselskapet nå :)

levert over noe bevis på en tilståelse vedkommende har kommet med, så han vil antageligvis ikke tjene noe på å prøve å sno seg unna

sett mer på bilen her, da jeg bytta bremser rund baut, tok av plastlistene bak, og hele bakfangeren var sprukket bak lista, og festene i fremkat er lause som fy!

faens irriterende!

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvor lang tid kan det egentlig ta før man får svar fra forsikringsselskapet a?

jeg vet han har frist på seg på å svare, noen som vet hvor lenge?

bilen begynner jo å bli i bra stand nå, så hadde vert fint om de fikk ordna opp så jeg kan få på en ny bakfanger snart :)

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

ja da har jeg fått taksta, mindre enn hva jeg regna med, men det blir iallefall gjort riktig og jeg får akkurat nok til å fikse det om jeg gjør det selv med ok resultat

pålangt nær nok om jeg skal bestille fangeren fra bmw ferdig lakkert og montere selv..

gidder ikke pese mer, etter 3 måneder vil jeg bare ha pengene å bli ferdig med saken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...