Gå til innhold

ordne det privat eller gjennom forsikringsselskap?  

33 stemmer

1. 1. ordne det privat eller gjennom forsikringsselskap?

• Skal jeg ordne det privat?
      4
    • Gjennom forsikringsselskapet mitt
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og dama satt i bilen på vei ut ifra feltet hvor vi bor i dag, står i et kryss og venter på at det skal bli klart til å kjøre ut på hovedveien.

Så kommer det en bil og sklir inn i rævva mi, e34`n er jo solid så den fikk ikke store skadene, men bakfangeren ble trykket litt frem, riper som går ett stykke inn i plastikken i fangeren og en god smell i rygg og nakke på meg og dama, dama har allerede problemer med rygg og nakke :/

Bilen kom vel i 30kmt maks og traff midt på fangeren min

Bilen hans er begjært avregistrert,

jeg tok godt med bildebevis og fikk telefonnummer!

Skrev ikke skademelding der og da iogmed at vi begge hadde det litt travelt og ingen hadde skademelding med seg, men han er en bekjent av en venn av meg

Noen råd om hvordan jeg skal gå frem?

Hva kan jeg forlange av evt. forsikringsselskap?

kan jeg f.eks få reparasjonskostnadene utbetalt for å rette på det selv, eller vil de komme til å sette på en klin original fanger og lakkere den ?

Ønsket mitt er jo selvsagt ( om bilen ikke er rammeskakk) at jeg får det utbetalt, så jeg kan rette det selv. hører mye om bertel o steen som forsikringsselskapa setter biler til, og da er det bare tull osv

Jeg vil jo selvsagt ikke gjøre det surt for han med regress, men samtidlig vil jeg jo at Forsikringsselskapet skal undersøke bilen etter skjevheter i ramme og sånn.

Tips ?

beklager for eventuelle skrivefeil og dårlige formulerte setninger.

la til en avstemmning, om dere velger privat, så kom med tips om hvordan jeg skal få bilen undersøkt for eventuelle andre ting som kan ha oppstått

EDIT: oppdatering i saken

Fikk brev i går, han har ikke svart på brev fra nemda som representerer han..

han har vraka bilen sin, svarer ikke på brevet og tar heller ikke telefonen...

er bare en ting og gjøre her, rettsapparatet, jeg har bevis på tilståelsen hans! jeg har bilder! jeg har skademelding! jeg har dokumentasjon fra lege på nakkeskader! jeg har loven på min side!

oppdatering 11.05.2010

takstmann har vert å sett på bilen, kul fyr, skikkelig bil kar :P

han tok noen bilder og skreiv ned masse info, så etter skjevheter og sånn, noe det heldigvis ikke var :D

politiet har tatt imot en annmeldelse på saken sammen med bevis

så nå får jeg fiksa bilen før sommerferien og :D

detta blir knall :D

Skrevet

her er det bare å bruke forsikring

det er jo også personskade inne i bildet.

Få tak på personen å skriv skademelding

du kan få penga kontant

Skrevet

har lest litt på nettet og tror jeg skal sjekke hvordan bagasjelokket åpner og lukker seg og hvordan reservehjulet passer nedi brønnen..

faen så kjipt detta her, blir forbanna om bilen blei rammeskjev bak, har drivi å bytta forstillingsdeler i ett par dager nå ute i 12 timer totalt i kulda..

Skrevet

Du bør ta det via forsikringsselskapet ettersom det er personskader (spesielt siden dama di sliter litt med nakke og rygg i utgangspunktet) de virkelige problemene med en slik smell kan komme mange år etterpå- og da vil ikke forsikringsselskapet kjøpe historien.. Sannsynligvis vil det jo gå greit med dere uansett, men for å være på den trygge siden. Dersom han som traff dere blir irritert osv for dette, er han eller eventuelt andre venner av deg som er enig med han, ikke noe å ta vare på.. Hadde det ikke vært personskader, ville jo saken selvfølgelig vært en helt annen..

Skrevet

For deg er det jo bare å melde til forsikringsselskapet. For hans del er jo saken ok så lenge begjæringen ikke gjelder manglende forsikring. Utelatt EU eller vegavgift har ingen ting med hans forhold til forsikrings selskapet å gjøre sålenge bilen ikke er teknisk uforsvarlig å kjøre.

Skrevet

skjønner ikke at dette er noe å lure på engang.

Forsikringssak så lenge det er personskade inne i bildet, i utganspunktet så skal politiet også tilkalles med engang det er personskade.

At du ikke ønsker å lage problemer for de andre involverte kan jeg på en måte se, men han skal da aldri kjøre ulovlig i utgangspunktet. Blir jo det samme som at han hadde drukket f.eks. Kan jo være at bilen han er begjært avskiltet pga. dårlige bremser og derfor traff han deg. Hvem vet?

Skrevet

ringte politiet i går rett etter det smalt, men vi kjennte ikke noe i med en gang, smertene kom utover kvelden, så da var vi på legevakten, var hos politiet i dag og opprettet en sak på det.

blir tatt på forsikringen :) var bare litt usikker på valget i går men etter hva jeg har lest her er jeg ikke i tvil :) takker :D

da er det bare å få fyllt ut skademelding og vente og se :)

Skrevet

Helt riktig å ta det gjennom forsikringsselskapet. Hvis man først kjører med avskiltningsbegjæring er første bud å sitte dønn konsentrert bak rattet og dobbeltsikre at man ikke havner i slike farlige (økonomisk og fysiske) situasjoner. Da man ikke klarer det engang, ja da får man pent ta konsekvensene. Ingenting å lure på engang.

Skrevet
kan jeg kreve gratis leiebil på hans regning? ettersom forsikringsselskapet må ta inn å se på bilen ? :P

Kun hvis du har forsikring som dekker leiebil tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...