Toralfen Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 hei. nå begynner jeg egentlig å lure litt på hva slags motor som egentlig sitter i bilen min. for den ser helt lik ut som denne som jeg fant bilde av på wiki å der står det at det er en 325 motor. lurer litt på om det er en 2.5i å ikke en 2.0i. noen som kan se det? for andre 320 motorer jeg har sett har ikke den utstikkeren helt fremst på motoren. å det er jo en 1994 mod å den ble vel ikke levert med "vanos" noe som jeg mistenker min har siden det er en simens styreenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PLeXo Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Den "utstikkeren" på toppen er til VANOSen, har ikke noe å si på volumet på motoren. Det er sikkert mange lure ting du kan se etter maskinrommet. Men mener at 2.0 har enkel endestuss og 2.5 har dobbel vis du har orginalt eksosannlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Hvis man har studert 320 innsugsmanifolden og 325 innsugsmanifolden er det lett å se forskjell på dem. Bildet over er 325 motor ja, om du har 320 motor så er innsugsmanifoldet litte granne mindre (traktene som går ned til sylindrene). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 har 320i 2,5l tank spylerveske? bare lurer for sånn d er me 5eren så er det like stor spylertank så motor. har sett dette jentatte ganger på forsjellige og så. min er 3,5l og motoren er 3,5l. bare lurer om det er tilfeldighet eller om det er ein go måtte og se va motor du har, med mindre du ombygger elle sånnt. MVH:D og denne har jo 2,5l så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Er overhode ingen sammenheng mellom motorvolum og vindusspylervæsketank volum Da hadde jeg hatt en 5,3L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Sånn sett så er d jo ikke det, men tror det var en greie bmw hadde på de gamle modelene. hvilken bmw du har med en 5,3l motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Aldri hørt om noe sånn. Har ikke 5,3L motor, men 5,3 Liter vindusspyler tank. Puslete 2,5 under panseret mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 motoren på bildet er en m52b25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 m52 er det vel ikke, olje lokket er feil plassert i såfall, med tanke på innsugsmanifolden ser det ut som en M50B25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 M10B18 tror jeg. Kan ikke være annet enn det. Veldig lik. Men for å være seriøs.. Står merket på topplokk om det er 2.0L eller 2.5L . Innsugstraktene er som på foto, om det er M50B25 du har. Den sikreste måten er å lese på toplokk hva slags volum det er. Husker ikke hvilken av sidene det står på. Men funderer på om du kan se det med seil inn mot topplokk over eksosmanifold. Langt fremme.. Motoren du har avbildet har enkel vanos. 320i og 325i kom begge med enkel vanos. Men ikke de første modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 M50B25 singelvanos. DER ble det riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Var vel ikke så vanskelig det ? : P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny123 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Hvis du har skilter på bilen din, så står det i vognkortet hvordan volum motoren din har. ut ifra det kan du tenkte deg hva du har som motor! veit ikke hva det står i vognkortet ditt jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Er jo mye motorbytter ute å går. Mange som har 1,6 i vognkortet og 3,6 under panseret f.eks Kan også slå inn regnr/vin på GS og mekonomen o.l sine sider og få opp endel data Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Mange som har 1,6 i vognkortet og 3,6 under panseret f.eks Om dette er ett flertall der du bor, så flytter jeg gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå